دانش و فناوری راهنماي خريد

راهنمای خرید دوربین عکاسی

تقویم فارسی اندروید

راهنمای خرید دوربین عکاسی

اینکه چه دوربینی بخریم احتمالا سوال خیلی از شما مخاطبین باشد. «دوربینی با چه مشخصاتی باید بخریم؟» Canon بخریم یا Nikon؟ کامپکت باشد یا بزرگ؟ توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا دوربینی مناسب‌تر تهیه کنید.

قبل از اقدام به خرید دوربین عکاسی، سوالات زیر را از خود بپرسید و این نکات را مد نظر قرار دهید:

چه مدل عکاسی‌ای می‌خواهید با دوربین خود انجام بدهید؟

این موضوع مهم است که بر اساس کاری که می‌خواهید انجام دهید باید دوربین مربوط به آن را انتخاب کنید. عکاسی تبلیغاتی، عکاسی در آتلیه، عکاسی خبری، یا؟ بیشتر عکس‌هایتان را در کجا می‌گیرید؟ در مکان سر بسته، یا در محیط بیرون، در چه مرحله‌ای از عکاسی قرار دارید، و از همه مهم‌تر: چه قدر پول دارید؟

آیا مقدار “مگا پیکسل” برای خرید دوربین عکاسی مهم است؟

باور داشته باشید که مقدار مگاپیکسل همه چیز نیست. مهم‌ترین موضوعی که در مورد کیفیت یک عکس باید در نظر بگیرید این است که می‌خواهید با عکس‌تان چه‌کار کنید؟ عکس را در آلبوم خانوادگی نگهداری کنید؟ یا می‌خواهید با آن نمایشگاه برگزار کنید. برای چاپ عکس‌هایتان در سایز معمولی‌، دوربینی در حدود ۴مگاپیکسل کافی‌ است.

 

لوازم جانبی دوربین عکاسی شما

لوازم جانبی را در نظر داشته باشید. لوازمی را بگیرید که به کارتان می‌آید. بسیاری از فروشندگان یک حافظه‌ ۱۶یا ۳۲مگا بایتی به خریدار می‌دهند. الان با یک حافظه‌ ۳۲مگا بایتی چه کار می‌توان کرد؟ پس تا می توانید چانه بزنید برای گرفتن لوازم جانبی! کیفیت و ظرفیت بالاتر لوازم جانبی، در مواقع حساس به دادتان خواهد رسید.

 

DSLR یا کامپکت (Compact) بهتر است؟

نکتهٔ دیگر که با نکتهٔ اول ارتباط دارد. شما باید ببینید که نیازتان چیست. آیا یک دوربین کامپکت (دیجیتال معمولی) نیازتان را بر آورده می‌کند یا یک دوربین حرفه‌ای اس‌ال‌آر. به یاد داشته باشید، دوربین‌های اس‌‌ال‌‌آر نسبت به دوربین‌های کامپکت پیچده‌تر، سنگین‌تر، گران‌تر و نگهداری از آن‌ها نیز سخت‌تر است.

خرید بهترین دوربین

 

اهمیت زوم و لنز در عکاسی

در دوربین‌های عکاسی دو نوع زوم داریم، زوم اپتیکال و زوم دیجیتال. حواس‌تان باشد که گول زوم دیجیتال را نخورید. در موقع خرید به زوم اپتیکال دقت کنید. زوم دیجیتال چیزی بیش از بریدن ناحیه میانی تصویر توسط نرم‌افزار دوربین نیست. تصویری که با زوم دیجیتال 2xگرفته شده است، چه روی مانیتور و چه در هنگام پرینت، با نصف وضوح اولیه‌اش دیده می‌شود و چیزی بیش از یک حیله بازاریابی نیست و تقریبا ارزشی ندارد.

 

پیش از خرید حتما اطلاعات کسب کنید، جستجو کنید و راهنمایی بگیرید

پیش از خرید از چند نفر که با‌تجربه‌تر هستند سوال کنید، اطلاعات دوربین‌ها را با هم مقایسه کنید. هیچ وقت عجله نکنید، اما آنقدر هم اطلاعات جمع نکنید که قدرت خرید را از شما بگیرد. همه می‌خواهند با مقدار پول کم‌تر بهترین دوربین را بخرند اما باید واقع‌بین باشید، مخصوصا در صنعت گران‌قیمت عکاسی.

 

اهمیت باتری در خرید دوربین عکاسی

منبع تغذیه دوربین موضوع مهمی است. شما که نمی‌خواهید وسط یک برنامهٔ مهم دوربین‌تان از کار بیفتد؟ پس این موضوع را جدی بگیرید. همیشه یک باتری اضافه به همراه داشته باشید و یا اگر ندارید سعی کنید باتری را قبل از شارژ کاملا استفاده کرده باشید تا به عمر باتری لطمه‌ای نخورد.

 

اندازه دوربین آیا مهم است؟

اندازه دوربین عکاسی شما نکته مهم دیگری است که باید حواس‌تان بهش باشد. نه آن‌ قدر دوربین را کوچک انتخاب کنید که نتوانید پیدایش کنید یا این‌که مدام از دستتان بیفتد، نه آن‌قدر بزرگ که هر بار که می‌خواهید آن را با خود به جایی‌ ببرید شما را با وزن و اندازهٔ زیادش خسته کند. اگر کوچک بودن دوربین در بالای لیست مشخصات مهم‌تان است، دقت کنید که شاید مجبور شوید بعضی از قابلیت‌های دیگر را فدای آن کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی