بیماری ها سلامت

5 راه برای درمان و جلوگیری از بیماری یبوست

تقویم فارسی اندروید

اکثر ما گاها دچار بیماری یبوست شده و این بیماری برایتان دردسر ساز می شود. یبوست را معمولا زمانی به کار می برند که عمل دفع برایتان خیلی مشکل باشد یا بعد از سه روز روده هایتان هنوز هیچ حرکتی نداشته باشد. حالت ایده آل این است که شما حداقل 1 الی 3 بار به دستشویی بروید. علائم یبوست عبارت است از کم شدن حرکات روده، درد شکمی، گرفتگی عضلات شکمی، شکم برآمده و از دست دادن اشتها. در ادامه 5 راهکار برای داشتن روده سالم و درمان و جلوگیری از بیماری یبوست برایتان داریم. با 7گنج همراه باشید.

جلوگیری از بیماری یبوست

درمان و جلوگیری از بیماری یبوست :

  1. پروبیوتیک ها :

این باکتری های سالم برای روده شما ضروری بوده ، به طور قابل توجهی می تواند یبوست را در شما کاهش دهد. نقش این باکتری ها میکروارگانیسم بوده که به تعادل دستگاه گوارش کمک کرده و اجازه می دهد بدن مدفوع را به درستی از طریق روده بزرگ دفع کند. می توانید مکمل های پروبیوتیک را از فروشگاه های مواد غذایی با دوز 7-12000000000 (مقدار باکتریهایی در کپسول) با چندین سویه (بدین معنی که کپسول حاوی چندین نوع مختلف از باکتری هاست که هر کدام نقش خودشان را انجام می دهند) خریداری کرده و با مشورت با پزشک خود مصرف نمایید .

  1. تاثیر فیبر مواد غذایی بر جلوگیری از بیماری یبوست و درمان آن :

دو نوع فیبر وجود دارد. محلول و نامحلول. به طور کلی فیبر نامحلول برای درمان یبوست مفیدتر بوده و با گذر از دستگاه گوارش تان به حرکت مدفوع کمک می کند و در نهایت دفع می شود. منابع غذایی دارای فیبر مواردی از قبیل آجیل و دانه، برنج قهوه ای، بذر کتان و سیب زمینی شیرین است. البته هر دو نوع فیبر مفید است. فیبر محلول نیز به کاهش سطح کلسترول و تعادل قند خون کمک می کند.

  1. خوردن وعده های غذایی کوچک تر

اگر عادت به خوردن غذای زیاد دارید، یا در اواخر شب غذا می خورید دستگاه گوارش تان را مجبور می کنید فشار مضاعفی را در وضعیت اشتباهی تحمل کند. خوردن وعده های غذایی کوچک تر می تواند در هضم و جذب مواد غذایی به بدن تان کمک کرده و از سوهاضمه های مزمن جلوگیری کند. همچنین مواردی مثل نفخ و سوزش سر دل که بعد از خوردن غذاهای بیش از حد سنگین ناشی می شود، بعد از بهبود عادات غذایی تان درمان می شوند.

  1. کاهش استرس

استرس از موارد تشدید کننده یبوست هستند. با کارهایی مثل یوگا یا تنفس عمیق یا استراحت می توانید استرس تان را کاهش دهید. همینطور برای کاهش سطح استرس خود میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. عدم تحمل مواد غذایی

اگر علائمی مانند نفخ یا سردرد و خستگی بعد از غذا را تجربه می کنید، ممکن است دچار عدم تحمل مواد غذایی یا آلرژی های غذایی باشید. عدم تحمل مواد غذایی معمولا بیشتر سبب یبوست می شوند. در این موارد بدن شما قادر نیست مواد غذایی را به خوبی تجزیه و تحلیل کند. در نتیجه عدم تحمل مواد غذایی نهایتا سبب کند شدن حرکت مواد غذایی در روده تان می شود.

 

با رعایت موراد بالا میتوانید تا حد زیادی یبوست خود را کنترل کرده و این نکات موجب درمان یبوست و جلوگیری از ابتلا به بیماری یبوست می شود.

3 دیدگاه

  • بسیا عالی بود آنچه را که من مطالعه کردم سپاس از زحماتتان

  • اینهایی که گفتید درمان نیستند تسکین و روپوشی علایم بیماری هستند. یبوست و اکثر بیماریها علایم یک یا چند بیماری دیگر است که اگر آن بیماری درمان واقعی و همیشگی شود یبوست نیز خودبخود ازبین میرود.

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی