خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

خوراکی های شفاف کننده پوست را بشناسید

شما تنها با خوردن چند خوراکی ساده می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. اضافه کردن این خوراکی ها به وعده های روزانه کاری بسیار آسان است پس ازهمین امروز این کار را آغاز کنید...
تقویم فارسی اندروید

شما  تنها با خوردن چند خوراکی ساده می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. اضافه کردن این خوراکی ها به وعده های روزانه کاری بسیار آسان است پس ازهمین امروز این کار را آغاز کنید.

شفافیت پوست
شفافیت پوست

خوراکی های شفاف کننده پوست :

کاهو 

سالاد همیشه توسط پزشکان توصیه شده است که از میان سالادها در یران بیشتر از سالاد کاهو استفاده می شود. برگ های سبزی که مملو از ویتامین A هستند می توانند پوست شما را درخشان کنید ولی دقت داشته باشید که هر روز باید از این سبزی مصرف کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.  این سبزی باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد پوست شود پس صورت طراوت تازه ای می گیرد.

خواص و مضرات کاهو را اینجا بخوانید

 توت فرنگی 

این روزها یکی از میوه های خوشمزه ای که در مغازه می توان پیدا کرد توت فرنگی است. این توت که ویتامین C زیادی دارد با آنتی اکسیدان های فراوانش می تواند پوست را طراوت و تازگی خاصی ببخشد. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که هر چه میزان ویتامین C در یک میوه بیشتر باشد خط و خطوط صورت را بیشتر از بین می برد. توت فرنگی همچنین می تواند سلول های سرطانی که در پوست حضور دارند را از بین ببرد.

خواص و مضرات توت فرنگی را اینجا بخوانید

تخم مرغ 

“لوتئین” و “زیاکستین” دو برادر از خانواده آنتی اکسیدان ها هستند که رابطه خوبی با پوتس دارند. این دو آنتی اکسیدان هر کجا باشند می توانند پوست را طراوت خاصی بخشیده، آن را تازه کنند. عمل اصلی که این دو برادر انجام می دهند، مقابله با اشعه های مضر خورشید است همچنین آنتی اکسیدان های تخم مرغ می توانند پوست را نرم کرده، سطح آن را اماده پذیرایی از اکسیژن کند.

خواص تخم مرغ را اینجا بخوانید

بادام

 آجیل ها همیشه مفید بوده اند اما باید دقت داشت که به چه مقدار وبرای چه کاری استفاده می شوند. خوردن یک مشت بادام می تواند تمام ویتامین E که شما روزانه نیاز دارید را آماده کند. بادام همچنین آنتی اکسیدانی به نام “باومان” دارد که فواید آن برای پوست ثابت شده است. متخصصین پیشنهاد می دهند روزانه یک مشت بادام بخورید و دیگر به سلامت پوستتان فکر نکنید.

خواص و مضرات بادام را اینجا بخوانید

زیتون و روغن زیتون

 این دو فاکتور اصلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها کمک می‌کنند، گردش خون را بهبود داده و همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارند. این چربی‌های سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست هم موثرند. علاوه بر این روغن زیتون حاوی فوائد دیگری برای بدن است. افرادی که به طور مرتب از روغن زیتون مصرف می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های قلبی – عروقی از جمله فشارخون بالا و سکته مغزی می‌شوند.

خواص و مضرات زیتون را اینجا بخوانید

هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C است که به پیوند عرضی کلاژن و درمان زخم کمک می‌کند. همچنین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کاروتنوئید لیکوپن که برای بهبود گردش خون موثر است، شفاف‌سازی پوست را به دنبال دارد. همچنین مصرف آب هندوانه با افزایش میزان دریافتی لیکوپن و کاروتن به قوی ماندن سیستم ایمنی و مقابله با بروز بیماری‌های قلبی – عروقی کمک می‌کند.

خواص و مضرات هندوانه را اینجا بخوانید

انار

دانه‌های انار حاوی «الاجیک اسید» و «پونیکالاگین» بوده که به دلیل حفظ کلاژن و مراقبت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، مصرف آن توصیه می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد پوست انار در افزایش احتمال درمان زخم نقش دارد. قرار دادن کرم تولید شده از پوست انار روی زخم حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می‌یابد.

خواص و مضرات انار را اینجا بخوانید

اسفناج

مصرف اسفناج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و «لوتئین» برای سلامت پوست مفید است. این ماده مغذی انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. همچنین وجود منیزیم در این ماده خوراکی به کاهش سطح استرس و کلروفیل موجود در آن به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

خواص و مضرات اسفناج را اینجا بخوانید

 

بلوبری، رزبری، تمشک

این سه ماده خوراکی مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و منابعی مهمی از مواد مغذی به حساب می‌آیند. همچنین با تقویت سطح ایمنی از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این مصرف مداوم این خوراکی‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی موثر است.

خواص و مضرات تمشک را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منابع: دانشنامه سلامت/ ایسنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی