سلامت سلامت جسمي

خوب بخوابید ، خوب زندگی کنید!

تقویم فارسی اندروید

شاید شنیده اید که خواب شبانه چقدر مهم است و چه بار بزرگی از سلامت شما را به دوش می کشد. خب به اندازه کافی می خوابید؟ خواب تان از کیفیت خوبی برخوردار است؟ تحقیقات نشان داده است که اگر شما خوب بخوابید در روز بعد ذهن آرام تر و انرژی بیشتری خواهید داشت. در این مقاله از 7گنج با ما همراه باشید تا به شما درباره این که چرا باید خوب بخوابید تا خوب زندگی کنید بیشتر بگوییم. خوب بخوابید تا زندگی بهتری داشته باشید !خوب بخوابید ، خوب زندگی کنید!

خواب آلودگی می تواند منجر به رفتارهای غیر اخلاقی و نامعقول در شما شود. در یک مطالعه گروهی که روی پرستاران در قبل و بعد شیفت کاری شان انجام شد نشان داد که آن هایی که شب قبل کمتر از 6 ساعت خوابیده بودند بیشتر احتمال داشت که در کارشان دچار اشتباه شوند مثلا نظرات اشتباه بدهند یا رفتار خوبی با بیماران نداشته باشند.

مطالعات نشان داده است که محرومیت از خواب در قشری از بخش جلویی مغز که مسئول تنظیم احساسات است، خلل ایجاد می کند. خلل در این بخش توانایی شما در کنترل خلق و خوی منفی و عصبانیت تان را کم می کند.

کمبود خواب میزان آدنوزین را در مغز شما افزایش داده و فعالیت سلول های نورومدولاتور افزایش می یابد. جالب است که گیرنده های کافئین در مغزتان با افزایش گلوتامات که انتقال دهنده های عصبی مغز هستند، سبب بالا رفتن قدرت پردازش در مغز می شوند. به همین علت است که مصرف قهوه شما را هوشیارتر می کند.

کافئین در قهوه همچنین می تواند قدرت مغز را برای تصمیم گیری درست و کنترل احساسات و حفظ اخلاقیات بیشتر کند. تحقیقات روی دانشجوهایی که خواب کافی نداشتند نشان داد که آن هایی که قهوه می نوشند و کافئین به بدن شان می رسد کمتر به بازی های شرط بندی و قمار و این دست بازی ها که با اخلاق هم خوانی ندارد؛ علاقه نشان می دهند.

با این حال هنوز خواب کافی یک درجه از کافئین بهتر است و تاثیر مثبتی روی مغز می گذارد. پس اگر هنوز خواب درستی ندارید یا گاهی خواب تان به هم می ریزد بهتر است روی آن کار کنید تا بتوانید بهتر از پس احساسات منفی و تصمیمات اشتباه بربیایید. حتی خواب کافی شما را به فرد با اخلاق تری تبدیل می کند.

تفاوت زمان و میزان انرژی افراد

مطالعات در 2014 نشان داد که مردم در طول روز طیف های متفاوتی از انرژی را از خود آزاد می کنند. به عبارتی برخی از مردم در صبح سرحال تر هستند و خوش برخوردتر می باشند و برخی دیگر شب ها آدم های سرحال تری هستند. در واقع این در شما تثبیت شده و هر کسی خودش می تواند تشخیص دهد که آدم صبح است یا شب.

جالب این جاست که بهترین و منطقی ترین تصمیمات هم در زمانی گرفته می شود که شما سطح انرژی تان بالاتر باشد. یعنی اگر شب ها حال تان بهتر است همان زمان تصمیمات مثبت تری هم می گیرید.

مطالعات دانشمندان آرژانتینی نشان داد که شما تمایل به تصمیم گیری کندتر اما دقیق تری در صبح دارید در حالی که تصمیم هایی که در آخر شب می گیرید سریع تر و با دقت کمتری انتخاب می شوند. نتیجتا سطح انرژی شما در صبح یا شب با نوع تصمیم گیری تان هم مرتبط می باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی