سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

حقایق بسیار جالب و خواندنی درباره مو !

گفته می‌شود که موی مردمان آسیا از انعطاف بیشتری برخوردار است و در مقایسه با سایر نژادها رشد سریع‌تری دارد...
تقویم فارسی اندروید
مو
مو

مو بهترین دوست شما است؛ به همین خاطر است که با شستشو، خشک کردن، آراستن و استفاده از صدها محصول دیگر به تقویت موهای خود می‌پردازید. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا ریزش مو متوقف نمی‌شود؟ در ادامه با ۱۰ حقیقت جالب در مورد مو بیشتر آشنا می‌شوید.

۱.رشد مو در تابستان

موها در فصل تابستان و یا به طور کلی در آب و هوای گرم رشد بهتری دارند؛ افزایش رطوبت هوا در فصول گرم سال به این امر کمک می‌کند.

۲.ریزش مداوم مو

اکثر افراد روزانه ۱۵۰ تار مو از دست می‌دهند. به همین دلیل است که استفاده از شامپو و سرم مو باعث توقف ریزش طبیعی مو نمی‌شود (توجه: اگر ریزش موی شما غیر طبیعی است، شامپوی ضد ریزش خود را دور نیاندازید).

۳.خاستگاه شامپو

کلمه شامپو از واژه هندی «چامپنا» به معنای به ماساژ مشتق شده است. این مردمان آفریقا و آمریکا بودند که نخستین بار به یک محصول تقویتی برای مو دست یافتند. انتخاب شامپوی مناسب یک هنر است.

۴.قدرت موها

موی سر آن‌قدر قوی است که می‌تواند وزنی معادل ۱۲ تن را تحمل کند. وزنی معادل دو فیل آفریقایی! شگفت‌انگیز است، نه؟

۵.رشد سریع

موها پس از مغز استخوان از سریع‌ترن نرخ رشد در میان بافت‌های بدن برخوردارند. موی سر ماهانه ۱ تا ۲ سانتی‌متر رشد می‌کند.

۶.افسانه آراستن

پیرایش و آراستن مو به رشد سریع‌تر آن کمک نمی‌‌کند. اگر موخوره دارید، بهتر است هر چند وقت یک‌بار موهای خود را کوتاه کنید. باورهای نادرست بسیاری درباره سرعت رشد مو وجود دارد.

۷.جنسیت

جنسیت یکی از عواملی است که با بررسی تارهای مو مشخص نمی‌شود. ساختار موی مردان و زنان مشابه یکدیگر است. با این حال، موی انسان اطلاعات قابل توجهی در مورد داروهای مصرفی و سطح مواد آلی و ویتامین‌های موجود در بدن ارائه می‌کند.

۸.بهترین نوع مو

گفته می‌شود که موی مردمان آسیا از الاستیسیته و انعطاف بیشتری برخوردار است و در مقایسه با سایر نژادها رشد سریع‌تری دارد. در مقابل، موی مردمان آفریقا از کندترین نرخ رشد برخوردار است.

۹.رشد مداوم

وقتی یک تار مو می‌ریزد، بلافاصله یک تار موی دیگر از همان نقطه شروع به رشد می‌کند. اگر می‌خواهید از موهایی لطیف و زیبا برخوردار باشید، باید با موهای‌تان به درستی رفتار کنید.

۱۰.رایج‌ترین رنگ مو

مشکی و قرمز به ترتیب رایج‌ترین و نادرترین (۱٪) رنگ موی طبیعی در کل جمعیت هستند.

سایر مقالات سلامت پوست و مو را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: الو دکتر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی