سلامت سلامت جسمي

جویدن ناخن در کودکان مفید است

تقویم فارسی اندروید

خوردن شست و جویدن ناخن کودکان معمولا از آن دست عاداتی است که والدین می خواهند هر چه زودتر آن را از سر بچه های شان بیندازند. اما یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که این عادت می تواند مفید باشد. محققان در نیوزلند در خصوص بیش از 1000 کودک برای بیش از سه دهه بررسی انجام دادند و متوجه شدند که جویدن ناخن و گاز گرفتن شست می تواند از ابتلا به آلرژی و برخی تغییرات روانی در بزرگسالی پیشگیری کند.

در یک گروه پدر و مادر ها در خصوص جویدن ناخن فرزندان خود که در سنین مختلف 3، 7، 9 و یا 11 سال بودند شکایت داشتند و محققان متوجه شدند که بعد از ترک این عادت آلرژی پوستی آن ها در 13 سالگی خود را نشان داد.

تحقیقات بیشتر نشان داد که 38 درصد از کودکانی که به ناخن جویدن عادت دارند حداقل دچار یک آلرژی هستند در حالی که در دیگر بچه ها که این رفتار را نشان نمی دهند احتمال ابتلا به آلرژی کمتر است. البته تمام این موارد والدین را مجاب نمی کند که با عادت ناخن جویدن بچه های شان کنار بیایند. محققان نیز قصد ندارند آن ها را برای این رفتار ها آماده کنند. بلکه آن ها معتقدند بچه ها ناخن جویدن و گاز گرفتن شست را زمانی انجام می دهند که می خواهند برخی اتفاقات در داخل بدن شان را کنترل کرده و ناخواسته خطر ابتلا به آلرژی را کاهش دهند.

جویدن ناخن کودکان

این تحقیقات ادامه ی مطالعات محققانی است که در سال 2013 متوجه شدند والدینی که از پستانک خوردن نوزادان شان جلوگیری نمی کردند احتمالا بعدها گزارش کمتری از آلرژی آن ها می دادند. در توجیح این روند می توان تصور کرد که باکتری ها و میکروب های دیگر می توانند جلو آلرژی را بگیرند.

در نهایت نمی توان هیچ وقت جویدن ناخن بچه ها را تشویق کرد چرا که به نظر رفتار خوبی نمی آید. اما با تمام این حرف ها به نظر بیش از حد تمیز نگه داشتن بچه ها در شرایط عاری از میکروب کمک چندانی نیز به آن ها نمی کند. شاید بهتر باشد اجازه دهید برخی اوقات طبیعت روند عادی خود را پیش برود و شما هم در محیطی طبیعی فرزندتان را بزرگ کنید نه یک فضای استرلیزه.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی