روانشناسي و سلامت روان روانشناسی سبك زندگي سلامت طبيعت و گردشگري طبیعت و حیوانات

وجود پرندگان در محل زندگی شما سبب جلوگیری از افسردگی و اضطراب می شود

تقویم فارسی اندروید

وجود پرندگان در محل زندگی سبب جلوگیری از افسردگی می شود

همیشه از مزایای بودن در طبیعت و فوایدی که برای جسم و روان شما دارند حرف زده ایم. در حال حاضر جدیدترین مطالعات نشان داده اند که در صورتی که خارج از منزل نزدیک شما پرنده ها زندگی کنند؛ به طوری که همیشه آن ها را اطراف منزل تان ببینید، قطعا روحیه بهتری در زندگی خواهید داشت. در این مقاله از 7گنج با ما باشید تا درباره اینکه چرا نزدیک بودن پرندگان به محل زندگی ما باعث جلوگیری از افسردگی می شود بیشتر بدانید.

پرندگان در محل زندگی شما سبب جلوگیری از افسردگی و اضطراب می شوند

محققان دانشگاه اکستر بعد از مطالعه روی 270 نفر از آن ها خواستند که با پاسخ به سوالات سطح استرس شان را مشخص کنند. همچنین در خصوص پرنده هایی که در محل زندگی آن ها بوده اند هم سوال شد.

چیزی که محققان فهمیدند این بود که کسانی که بیشتر پرنده ها را در اطراف خانه شان می بینند کمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگی می شوند. اگر قادر هستید مدت زمانی را خارج از منزل سپری کنید کمتر از دیگران در خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب هستید.

با وجود طیف گسترده ای از دو گونه پرنده در محل زندگی بیشتر افراد مانند کلاغ ها و گنجشک ها محققان می توانند نتایج تحقیقات شان را در خصوص بیشتر مردم دنیا بسط دهند. این خود ویژگی خوبی است چرا که نشان می دهد بدون توجه به جایی که شما زندگی می کنید می توانید از حضور پرندگان در محل زندگی تان بهره مند شده و اجازه دهید روحیه تان را بهتر کنند.

حتی گونه پرنده ها هم مهم نیست. همین که زندگی و پویایی بی وقفه آن ها را در اطراف تان حس می کنید باعث جلوگیری از افسردگی می شود.

محققان عقیده دارند که این کشفیات تازه کمک می کند تا بهترین اجزای طبیعت که می توانند حال شما را بهتر بکنند را شناسایی کرد. همچنین این اطلاعات برای برنامه ریزی در خصوص چیدمان شهری و موارد موثر در بهبود سلامت و انرژی مثبت در شهر موثر است.

علاوه بر این همین که شما بتوانید از فضاهایی باشید که پرندگان در آن لانه می سازند یعنی جایی که درخت و آب و شرایط دیگر زندگی پرندگان در آن وجود دارد، خود نشان می دهد که محل زندگی شما جای با صفا و روح بخشی است.

برای اینکه بیشتر پرنده ها را در نزدیگی خود داشته باشید می توانید برای آن ها در اطراف پنجره ها یا درختان حیاط لانه ساخته و برای شان آب و غذا بگذارید. همچنین یک حمام پرنده هم اگر در جای امنی باشد سوپرایزی برای پرندگان خواهد بود تا بتوانند بدون نگرانی در خصوص شکارچیان خود را بشویند و در زیر آفتاب منتظر بمانند تا خشک شوند.

بهترین و ایده آل ترین محل برای لانه پرندگان درختان هستند. هر چه درختان در حیاط شما بیشتر باشند، آن ها می توانند حشرات و آفات بیشتری برای خوردن پیدا کرده و یا در سایه آن ها استراحت کنند. پس هر چه درختان و گیاهان بیشتری در حیاط تان پرورش دهید آن ها را بیشتر به خود جذب می کنید.

به علاوه راه های رفت و آمد گربه به خانه تان را هم ببنیدید تا فضای امنی برای پرنده ها و جوجه های تازه از تخم بیرون آمده آن ها وجود داشته باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی