اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

جادوی شادابی و سرزندگی با روغن رزماری

تقویم فارسی اندروید

اگر روز ها از خستگی و کسالت دیگر انگیزه ای برای انجام کارهایتان ندارید رز ماری را امتحان کنید. با هفت گنج همراه باشید.

diseases-rosemary-oil-stimulant-THS-1

 

آیا احساس خستگی می کنید؟ از روغن رز ماری استفاده کنید. تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که استنشاق روغن رزماری کمک می کند تا احساس خستگی، بی حالی و درد را فراموش کنید. یکی از شایع ترین مشکلات بسیاری از ما داشتن یک چهره ی خسته و پژمرده است که ردی از سرزندگی و نشاط در خود ندارد. قطعا داشتن 8 ساعت خواب کافی به بسیاری از ما کمک می کند تا سرزنده و شاداب تر باشیم اما با وجود استرسی که بسیاری از ما در گروه های سنی مختلف و به دلیل فشار های زندگی روزمره تجربه می کنیم گاهی اوقات این میزان خواب حتی برای ما کافی نیست و باز هم خستگی در بدن ما می ماند و انرژی مان تجدید نمی شود.

اگر به دنبال یک راه برای تجدید نیرو و به دست آودرن حس سرزندگی بیشتری هستید ما برای شما یک پیشنهاد خوب داریم. روغن رزماری را ببویید. محققان معتقدند استنشاق این روغن یک درمان موثر برای تجدید نیرو و رهایی از خستگی و بی حالی است. به علاوه این روغن خواص دارویی بسیار دیگری نیز دارد.

یک مطالعه که توسط محققان تایلندی از دانشگاه Chulalongkorn در سال 2013 انجام شد ثابت کرد که روغن رزماری دارای خواص عالی برای تحریک مغز و بهبود حافظه است. محققان با انجام یک تست روی 20 نفر داوطلب متشکل از 10 مرد و 10 زن در سنین بین 18 تا 28 سال دریافتند که مصرف روغن رز ماری احساس خستگی را دور کرده و انرژی ذهنی تازه به مصرف کننده می دهد. در این مطالعه شرکت کنندگان بعد از مصرف روزماری افزایش قابل توجهی در فشار خون، ضربان قلب و تعداد تنفس خود داشتند. به علاوه فعالیت های مغزی و پاسخ سیستم عصبی و خلق و خوی فرد نیز بعد از استنشاق این روغن بهبود می یابد. از مزایای دارویی روغن رزماری می توان در دارو ها به صورت اسانس بهره برد.

شما می توانید چند قطره از آن را روی یک دستمال ریخته و آن را بو کنید. این کار به خوبی انرژی شما را تجدید می کند. به علاه یک راه دیگر هم برای استفاده از روغن رز ماری وجود دارد آن هم این است که برای ماساژ از آن استفاده کنید. ماساژ با این روغن نیز می تواند تاثیرات مشابه روی بدن داشته باشد. در یک مطالعه ی جداگانه با یک گروه 35 نفره از داوطلبان دیده شد که پس از ماساژ با روغن رز ماری پس از گذشت یک مدت کوتاه افزایش قابل توجهی در فشار خون و میزان تنفس اتفاق می افتد. همچنین گفته می شود رزماری تاثیرات خوبی روی سلامت چشم دارد. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی