روانشناسي و سلامت روان سلامت

راهکارها و توصیه هایی برای کاهش علائم افسردگی

تقویم فارسی اندروید

کاهش علائم افسردگی

افسردگی بیماری است که ممکن است هر کسی را درگیر خود کند اما راه رها شدن از شر آن را هر کسی نمی  داند. شاید با انجام چند کار ساده همانطور، که به سادگی افسردگی به دل ها نفوذ می کند بتواند دوباره حال ما را خوب کند. با ما در این مقاله از 7گنج همراه باشید تا توصیه هایی برای کاهش علائم افسردگی به شما بگوییم.

کاهش علائم افسردگی

تحقیقات زیادی در خصوص بیماری افسردگی راهکارهای درمان ارائه شده است. راه های دارویی، روانی، رفتاری و غیره برای درمان این بیماری مورد بررسی قرار می گیرد تا هر بیمار افسرده ای با تست این راهکارها بتواند باعث کاهش علائم افسردگی شود.

کاهش علائم افسردگی با تغییر حالت بیماران

یکی از این تحقیقات انجام شده در خصوص وضعیت کلی بیماران افسرده بوده است. محققان می خواستند بدانند که آیا با تغییر این حالات می توان وضعیت بیماران را نیز تغییر داد یا خیر. محققان برای این بررسی 61 بیمار با علائم شدید و متوسط را تحت نظر گرفتند.

افراد به صورت تصادفی به دو گروه دسته بندی شدند. یکی گروهی بود که در حالت معمولی باقی می ماند و دیگری گروهی بود که تغییرات را تست می کرد. تغییری که محققان برای این بیماران تست کردند شیوه راه رفتن آن ها بود. بیماران افسرده معمولا تمایل زیادی دارند که با قامت خم شده و شانه هایی رو به جلو و سری رو به پایین راه بروند. محققان به گروه خود یاد دادند که نوع راه رفتن و استایل ایستاده خود را عوض کنند به طوری که پشت خود را کاملا راست کرده و سر را رو به جلو نگه می دارند. همچنین شانه ها به سمت عقب و پایین کشیده می شود. برای تست میزان بهبود بیماری یک تست گفتاری طراحی شد تا وضعیت کنونی بیماران بررسی شود.

افرادی که حالت راه رفتن شان را اصلاح کرده بودند، خستگی کمتری به نسبت کسانی که وضعیت معمولی داشتند، نشان می دادند. این افراد در آزمون بیشتر از ضمیرهای اول شخص برای خودشان استفاده می کردند گویی که اعتماد به نفس بیشتری دارند و تمایل دارند کمی هم از خودشان بگویند. این یافته ها نشان داد گروهی که حرکات اصلاحی انجام داده با کاهش علائم افسردگی روبرو شده است.

در هر دو گروه شرکت کننده، ارتباط بین زاویه شانه و میزان اضطراب چک شد. از آنجایی که این یک تحقیق کوچک بود بررسی ها در یک بازه زمانی کوتاه انجام شد و جامعه مطالعاتی هم جمعیت تنها 61 نفره داشت. حتما نتیجه تحقیقات در آینده کامل تر و مورد اعتمادتر خواهد شد اما آنچه تاکنون محققان دریافتند این است که نوع قرار گرفتن شانه و زاویه آن می تواند با میزان اضطراب فرد ارتباط داشته باشد. زیاد هم عجیب نیست. کسانی که حال روحی خوبی ندارند و در وضعیت رو به ضعفی قرار دارند تمایل به خمیده تر شدن و داشتن استایل افتاده تری دارند. همین امر که از روحیه ضعیف آن ها سرچشمه گرفته، آن ها را بیشتر در معرض استرس و اضطراب و مواردی از این قبیل قرار می دهد.

محققان متوجه شدند که بالافاصله بعد از حرکات اصلاحی بیماران می توانند وضعیت بهتری را تجربه کنند.

نکاتی برای بهبود وضعیت بیماران افسرده

برای این که استایل ایستاده و راه رفتن تان را تغییر دهید تنها کافی است که مدتی با خود بگویید که باید صاف و رو به جلو بایستم. منتهی برای آسان تر شدن این کار در ادامه برای تان چند راهکار داریم.

رو به دیوار بایستید و گویی که می خواهید قدتان را اندازه بگیرید.

به مستقیم نگاه کرده و قامت تان را از پهلوها و چانه خود چک کنید که درست و ایستاده باشد.

شانه های تان را رو به عقب حرکت دهید.

مطمئن شوید که معده تان ریلکس بوده و زیاد جمع نمی شود.

پاهای تان را صاف بگیرید و تمام بدن تان را صاف نگه دارید.

اگر روی صندلی می نشینید با یک بالشت کوچک یا یک حوله چک کنید که منحنی کمرتان حالت درست خود را داشته باشد.

درحالی که نشسته اید زانوهای خود را خم کرده و کمی از ارتفاع لگن بالاتر بیاورید. سپس به همان شکل پاهای تان را روی زمین نگه دارید.

به عنوان نکته نهایی به یاد داشته باشید که می توانید وضعیت تان را همیشه به نسبت زاویه ای که گردن تان برای نگاه کردن به مانیتور یا صفحه گوشی دارد چک کنید. بهتر است خود را عادت دهید که گوشی تان را رو به روی صورت تان نگه دارید و مانیتور را نیز به گونه ای تنظیم کنید که مجبور نباشید برای نگاه کردن به آن گردن تان را خم کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی