سبك زندگي متفرقه

6 توصیه برای استخدام کارمندان بهتر و مولفه های گزینش نیروی انسانی

تقویم فارسی اندروید

از زمانی که یک کسب و کار را راه می اندازید تا مدتی که مدیریت و انجام آن را به عهده دارید ممکن است متوجه شوید که هزینه های متعدد و گزافی بر عهده شماست و حتی شاید نتوانید دلیل این هزینه ها را به درستی درک کنید. از جمله این هزینه ها می تواند استخدام افراد اشتباهی در محل کارتان و یا دادن سمت های اشتباهی به افراد باشد. این روند هم وقت شما را تلف می کند و هم می تواند هزینه های اضافی برای تان در بر داشته باشد. در این مقاله از 7گنج قصد  داریم 6 مورد که در استخدام کارمندان بهتر به شما کمک می کند را بررسی کنیم.

6 توصیه برای استخدام کارمندان بهتر

  1. جزئیات را از کارمندان تان بپرسید

ممکن است کارمندان به درستی به برخی از سوالات شما پاسخ نداده و شما نیز با سرسری گذشتن از برخی موقعیت ها باعث شوید زمام امور از دست تان خارج شود. بهتر است این اجازه را به آن ها ندهید و حتی اگر گمان می کنید که با شما صادق نیستند برای پیدا کردن حقایق و دانستن اطلاعاتی که می خواهید بیشتر اصرار کنید. از او در خصوص توقعاتی که دارد، فرهنگ بهینه ای که در محیط کار می خواهید، موقعیت کاری بعدی که ایده آل اوست و غیره سوال کرده و سعی کنید با دادن برخی امتیازها به او ، انگیزه کار کردن را در وی بالا برده و به جای اینکه خود شما تنها دلسوز کسب و کارتان باشید دیگران را نیز برای پیشترفت کار و کاهش هزینه های شغلی پیگیر و مصر کنید.

  1. عدم آگاهی نامزدهای شغلی از کار شما

ممکن  است کسی که به شرکت شما از میان چند شرکت دیگر مراجعه کرده و مصاحبه های کاری دیگری نیز داشته است به درستی کسب و کار شما را نشناخته و از استراتژی ها و اهداف تان بی خبر باشد. بهتر است اولین کاری که بعد از قطعی شدن استخدام کارمندان انجام می دهید این باشد که از آن ها بخواهید در خصوص کار شما و استراتژی های تان تحقیق کند و سپس دانسته های وی را بسنجید.

  1. آگاهی از نام مدیر و نام شرکت در هنگام استخدام کارمندان

از نامزدهایی که برای استخدام به شرکت من مراجعه می کنند دو توقع ناچیز دارم یکی این که نام من را به درستی بدانند و دیگری اینکه نام و تلفظ نام شرکت را به خوبی بشناسند. دوست دارم افرادی که وارد شرکت من می شوند به خوبی با مدیریت و نام آن آشنا باشند. شاید کمی جاه طلبانه به نظر برسد اما حس می کنم افرادی که از ابتدا محوریت شرکت و شهرت آن را درک کنند پتانسیل بیشتری برای کار کردن خواهند داشت.

  1. آمادگی برای مصاحبه

به نفع من است که با افرادی صحبت کنم که از آمادگی لازم برخوردار بوده و وقتم را تلف نکنند. به عبارتی می توانید ابتدا از افرادی که برای مصاحبه شغلی مراجعه می کنند برخی موارد را تقاضا کنید و سپس آن ها را به حضور بطلبید و یا اینکه از مدیران داخلی بخواهید مراحل ابتدایی مصاحبه را انجام دهند.

  1. لغو مصاحبه شغلی قابل بخشش نیست

افرادی که در آخرین دقایق مصاحبه را کنسل می کنند و یا دلیل قابل درکی برای عدم حظورشان ارائه نمی دهند به نظر بی علاقه و مردد می آیند. بهتر است آن ها را در لیست سیاه استخدام کارمندان خود قرار دهید. البته اتفاقات اورژانسی برای هرکسی ممکن است رخ بدهد اما قطعا شرح و اثبات این اتفاقات چیزی است که شما حق دارید آن را بخواهید.

  1. به مراجعینی که سوال نمی پرسند شک کنید

چگونه ممکن است سوالی در خصوص محل کار خود نداشته باشید اگر واقعا قصد دارید برای مدت طولانی در طول روز و همچنین برای سال های متمادی در آن جا کار کنید؟ فردی که در حین مصاحبه کاری ساکت و بی اعتناست یا قصد دارد به زودی کار خود را ترک کند و شما را وادار به یک استخدام مجدد بکند و یا انگیزه کافی برای انجام کار را ندارد. به علاوه از بین این سوال ها می توانید شخصیت طرف مقابل تان را هم بشناسید. پس این سوال ها یک موقعیت برای شماست که باید به دنبال آن باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی