تناسب اندام سلامت

تناسب اندام – آب کردن چربی های اضافی

تقویم فارسی اندروید

تناسب اندام – آب کردن چربی های اضافی

آب کردن چربی های اضافی

ساعت ها دویدن روی تردمیل ؛پیاده روی های طولانی ،بارها ایستادن روی ترازو ؛پوشیدن گن،خوردن غذا به اندازه بسیار کم و حتی گاهی حذف وعده ای غذایی،همه وهمه کارهایی هستند که افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند انجام میدهند .امروزه تناسب اندام یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد است؛ وخیلی با هدف تناسب اندام این کار را انجام نمی دهند و بیشتر زیبایی مدنظر شان است . کاهش وزن از نظر بسیاری از افراد یکی از کارهای سخت و پردردسر است ولی اگر افراد به صورت اصولی و درست زیر نظر متخصص تغذیه و متخصص فیزیوتراپی یا متخصص طب ورزشی انجانم می شود ،کمترین سختی و درد سر را به دنبال دارد .در ضمن کاهش وزن به این شکل مانع از اسیب زدگی به بدن می شود علیرضا پاک قلب ،کارشناس ارشد فزیوتراپی و علوم توانبخشی و پژوهشگر ،شما را با تمام نکته هایی که باید برای کاهش وزن به آن توجه کنید اشنا میکند .

 

اول مشورت بعد کاهش وزن

بسیاری بدون مشورت بامتخصص تغذیه اقدام به کاهش وزن می کنند که انجام این کار ممکن است مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورد. افراد برای گرفتن رژیم غذایی باید به سن ،میزان فعالیت روزانه ،نوع فعالیت و جنسیت خود توجه کنند رژیم غذایی افراد با دهه های سنی مختلف باید متفاوت باشد ؛برای مثل رژیم غذایی یک فرد 20ساله با فردی که در 40سالگی قرار دارد باید متفاوت باشد رژیم غذایی خانم ها با رژیم غذایی آقایان باید متفاوت باشد به ویژه زمانی که خانمی یائسه شده احتمال ابتلا به پوکی استخوان در او بالاست و باید مواد مغذی ،ویتامین ها،پروتئین ،آب ،مواد معدنی ،به خصوص کلسیم به اندازه کافی به بدن فرد برسد تا فرد از پوکی استخوان در امان بمانید شغل افراد هم در تنظیم رژیم غذایی صحیح مهم است برای مثال خانمی که در بیرون از خانه کار می کند رژیم

 

رژیم غذایی اش باید شیب ملایم تری داشته باشد ( بررسی های ضروری )

قبل از اینکه فردی بخواهد رژیم لاغری بگیرد باید از نظر فیزیکی بررسی شود که این بررسی ها معمولا شامل اندازه گیری قد و وزن بدسا آوردن درصد چربی بدنش است. چربی های بدن به دو گروه چربی های ضروری مانند چربی مغز ، اعصاب ،چربی طبیعی دور قلب و… و غیر ضرورری یعنی ذخایر و منابع چربی و چربی اضافه در بدن تقسیم می شوندرژیم غذایی بعد از بررسی های فیزیکی توسط متخصص تغذیه تنظیم میشود افرادی که اضافه وزن دارند و(بی ام آی ) آنها بالاست نباید ناگهان ورزش را آن هم به شکل سنگین شروع کنند زیرا انجام این کار باعث آسیب مفاصل می شود این دسته از افراد در ابتدا باید وزن خود را تا حدودی با رژیم غذایی کم کنند سپس ورزش کردن بپردازند کاهش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند ضروری است ولی به دلیل اینکه بدن از روند قبلی خارج می شود یک دوره بحرانی را به دلیل دریافت کمتر کالری نسبت به قبلتجربه می کنند به عبارت ساده تر بدنش چندان به شرایط کم  کالری عادت ندارد .

 

امتحان ورزشی

فیزیو تراپیست در رژیم لاغری یا چاقی می تواند به افراد کمک کند و اسیب های فیزیکی را با در نظر گرفتن یکسری تمهیدات به حداقل برساند هرفردی که قصد دارد رژیم بگیرد باید یک تست ورزش بدهد دراین تست میزان فعالیت هایی که باعث رسیدن به حداقل ضربان قلب می شود مورد بررسی قرار می گیرد . همچنین از فردی که قصد دارد وزن خود را کم کند نوار قلب گرفته می شود نوار قلب در حالت خوابیده،نشسته،ایستاده،هنگام ورزش و بعد از تست ورزشی انجام می شود تست ورزشی میزان اکسیژن مصرفی و حداکثر ضربان قلب را مشخص می کند بعد از گرفتنتست ورزشی و کاهش وزن به وسیله رژیم غذایی ای که به وسیله متخصص تغذیه برای افراد در نظر گرفته فیزیوتراپیست برنامه ورزشی به خصوص ورزش های هوازی را باتوجه به سن ، جنسیت ،میزان و نوع فعالیت فرد طراحی می کند . ورزشهای هوازی معمولا با کمک تردمیل ،دوچرخه ثابت ،اسکوترو… انجام می شود .

 

آسیب های ناشی از ورزش غیر اصولی

کاهش وزن اگر به شکل غیر اصولی باشد ممکن است به بدن آسیب های جدی وارد کند بیشترین آسیب در کاهش وزن غیر اصولی به کمر و زانو وارد می شود . پیاده روی روی یک سطح صاف یک فعالیت خوب تلقی می شود اما زمانی که فرد با اضافه وزن بالا یا با کمبود مواد مورد نیاز بدن روبه روست این پیاده روی ممکن است به بدن فرد آسیب بزند . همچنین پوشید ن کفش نامناسب و ورزش در زمان نامناسب نیز ممکن است به بدن این افرد آسیب وارد کند . فردی که از صبح تا بعداز ظهر در بیرون از منزل فعالیت داشته باشد نباید بلافاصله بعد از امدن به منزل ورزش کند  و باید حداقل 2ساعت استراحت کند . فیزیو تراپیست یکسری حرکات ورزشی برای جلو گیری از اسیب به کمردرد در نظر می گیرد .

 

مجله سلامتی

گرآوری : هفت گنج

 

مطالب مرتبط :

نوشیدنی مخصوص لاغری

با این رژیم لاغری وزنتان را نصف کنید

با این رژیم لاغری ، ۷ روزه ۸ کیلو وزن کم کنید…

روش های فوق العاده برای از بین بردن لاغری صورت…

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی