سبك زندگي موفقيت در زندگي

7 راهکار هوشمندانه برای تمیزکاری های بعد از شام

تقویم فارسی اندروید

7 راهکار هوشمندانه برای تمیزکاری های بعد از شام

بعد از غذا پختن آخرین چیزی که هیچ کس حوصله آن را ندارد مقابله با کوهی از ظروف کثیف داخل سینک و به هم ریختگی های داخل آشپزخانه است. می توانید کارهای طولانی و خسته کننده روزانه را با چند استراتژی هوشمندانه کاملا راحت و عملی کنید. در این مقاله با هفت گنج همراه باشید تا این استراتژی ها را به شما یاد بدهیم.

  1. خالی کردن ماشین ظرفشویی قبل از شام

برای طبخ شام نیاز به ظروف خود دارید که اگر قبل از شروع طبخ ظرف های نوبت قبل خود را بشویید هم ظروف تان تمیز و قابل استفاده می شود و دیگر نیازی نیست که دنبال شان بگردید و هم می توانید از تلنبار شدن ظروف بعد از شام خیال تان را راحت کنید.

  1. با کمترین ابزار شام بپزید

برای راحت تر کردن تمیزکاری های بعد از شام باید سعی کنید همیشه با کمترین ریخت و پاش و بی نظمی شام بپزید. اگر برای اندازه گرفتن آرد و نمک نیاز به یک فنجان دارید برای هر دو از یک فنجان استفاده کنید. یا اگر برای هم زدن غذا قاشق احتیاج دارید به جای اینکه بعد از هر بار هم زدن قاشق را داخل ظرفشویی بگذارید آن را کنار گاز گذاشته و هر بار با همان غذای تان را هم بزنید. به همین ترتیب سعی کنید تا جایی که امکانش هست از وسایل کمتری استفاده کنید.

  1. از زمان های خالی استفاده کنید

اگر در حین طبخ شام تایم های آزادی پیدا می کنید که باید منتظر بمانید می توانید به انجام کارهای مختصر خود بپردازید. مثلا اگر باید منتظر بمانید تا آب جوش بیاید می توانید به جای صبر کردن به شستن ماهیتابه خود بپردازید.

  1. یک سطل زباله در نزدیک شما

یکی از راهکارها برای راحت تر کردن تمیزکاری های بعد از شام این است که زباله ها را روی هم تلنبار نکنید. مثلا باقی مانده سبزیجات تان را روی سینک آشپزخانه رها نکنید یا پوسته ی ماکارانی را روی کابینت نگذارید. بعد از شام مجبور خواهید بود دانه دانه دنبال این زباله ها گشته و آن ها را جمع آوری کنید. بنابراین بهتر است هر بار که زباله ای تولید می شود مستقیما آن را به سطل زباله منتقل کنید. پس بهتر است یک سطل زباله در نزنیکی خود داشته باشید.

  1. ظرف شستن های سرپایی

ظرف هایی هستند که باید در ماشین ظرفشویی چند بار خیس بخورند و به خوبی چربی زدایی شده و شسته شوند. اما در کنار آن ظرف هایی هم هستند که تنها با کمی آب داغ تمیز می شوند. به جای اینکه همه ی ظرف ها را به ماشین ظرفشویی منتقل کنید و برای بعد از شام خود کلی ظرف تمیز بگذراید که باید آن ها را به کابینت منتقل کرد هر ظرف را که به راحتی تمیز می شود همان موقع با کمی آب بشویید.

  1. ذخیره سازی مواد غذایی باقی مانده

هنگام آشپزی برخی مواد غذایی باقی مانده و اضافه می آیند. می توانید چند تا از ظروف پلاستیکی در دار را همیشه دم دست خود نگه دارید و هر بار که این اتفاق افتاد آن ها را به داخل ظروف منتقل کرده و درب آن را ببندید تا برای دفعه بعد بتوانید از آن استفاده گنید.

  1. یک سفره که به آسانی تمیز می شود

اگر مهمانی مجللی ندارید و تنها برای خانواده خود غذا طبخ می کنید لازم نیست سفره فانتزی و مجللی پهن کنید. به جای آن یک سفره انتخاب کنید که به راحتی با یک دستمال تمیز شده و جمع شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی