اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ بارداري و زايمان سلامت

بیماری عفونی مادران به اوتیسم در کودکان می انجامد

تقویم فارسی اندروید

کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم تا آخر عمر هرگز درمان نمی شوند و خانواده هایشان نیز هرگز روی سلامت این بچه ها را نمی بینند. محققان از مدت ها قبل به دنبال دلیل این بیماری هستند. و هم اکنون یک فرضیه ی محکم تر دارند. با هفت گنج همراه باشید.

بیماری عفونی مادران به اوتیسم در کودکان می انجامد

 

یک عفونت ویروسی در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در کودکان افزایش دهد. یک عفونت ویروسی که در دوران بارداری باعث تغییر در سیستم ایمنی مادر بشود می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در کودکان بالا ببرد.

هنگامی که مادران باردار دچار یک بیماری ویروسی می شوند سیستم ایمنی آن ها پاسخی ایجاد می کند که در نهایت باعث اختلال در شرایط بچه و افزایش خطر برای ابتلا او به بیماری اوتیسم است. این مطالعات که در مجله ی Science منتشر شد نشان داد که هنگامی که موش باردار دچار یک عفونت ویروسی باشد پاسخی که سیستم ایمنی بدن مادر ایجاد کرده است روی مغز بچه تاثیر گذاشته و ممکن است نهایتا به بیماری اوتیسم منجر شود. مطالعات فعلی درحال حاضر تنها نشان می دهند که بیماری اوتیسم ناشی از اختلال در بدن مادر باردار است و اصلا ربطی به واکسن ندارد.

در این مطالعه برای اولین بار برای شناسایی سلول هایی که باعث ایجاد بیماری اوتیسم در کودکان می شود فعالیت هایی انجام گرفته است. تحقیقات نشان داد که تولید سلولی به نام اینترلوکین-17A توسط گروه کمک کننده T که به عنوان یک پاسخ التهابی توسط مادر به بیماری ویروسی انجام می شود باعث این بیماری در بچه ها ست. بیماری اوتیسم باعث می شود فرد مبتلا به نوعی از تمام افراد جامعه متمایز باشد. این بیماری به گونه ای است که فرد مبتلا را در روابط اجتماعی، تمرکز روی اشیا و برخورد با محیط دچار مشکل می کند به طوری که به مسائل غیر ضروری اهمیت می دهند و در قبال مسائل مهم مشکل دارند.

طبق این مطالعات عامل ایجاد کننده بیماری اوتیسم تولید برخی سلول های خاص در بدن مادر و تاثیر آن ها روی سیستم مغز جنین است. این تاثیرات در 18 ماهگی تا 2 سالگی خود را به صورت رفتار های غیر اجتماعی، تظاهر به بازی کردن، و رفتار های غیر عادی دیگر نشان می دهد. این بیماری متاسفانه درمانی ندارد و تا آخر عمر گریبانگیر فرد و خانوده اش است. به همین علت است که بسیاری از محققان در پی کشف علت و سپس حل مشکل هستند. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی