دانش و فناوری متفرقه

بيوگرافي ثریا دارابی ثروتمندترين دختر ايراني

ثریا دارابی متولد سپتامبر سال ۱۹۸۳ / شهریور ۱۳۶۲ و یکی از ایرانی تبارهای موفق ساکن امریکاست. او فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جروج تاون است. ثریا دارابی یکی از سه بینانگذار وب سایت موفق Foodspottingمی باشد...
تقویم فارسی اندروید

ثریا دارابی متولد سپتامبر سال ۱۹۸۳ / شهریور ۱۳۶۲ و یکی از ایرانی تبارهای موفق ساکن امریکاست. او فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جروج تاون است. ثریا دارابی یکی از سه بینانگذار وب سایت موفق Foodspottingمی باشد.

ثريا دارابي

دارابی کارش را از نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و بازاریابی برای رسانه های اجتماعی شروع کرد و همچنین سابقه کار در Conde Nast و Drop.io را هم داراست.

عمده شهرت ثریا دارابی در موفقیت این استارتاپ اینترنتی و ثروت بدست آمده او از آن است، چرا که او هم اکنون یکی از ثروتمندترین مدیران حوزه فناوری اطلاعات بشمار می آید و اینکه بخواهید بدانید ایده موفقیت آمیز او از کجا شروع شد کافیست به صفحه اینستاگرام خود نگاهی بیندازید و نگاهی گذرا به تصاویر به اشتراک گذاشته شده دوستان خود بیندازید، خواهید دید که شاید بیش از نیمی از این تصاویر مربوط به غذا، نوشیدنی و سایر خوراکی هاست.

او به همراه دوست صمیمی و همسرش در سفری که به ژاپن داشتند عکسهای زیادی از خوراکی ها و غذاهای ژاپنی گرفتند، ثریا دارابی به همراه دوستش الکس در بازگشت به سانفرانسیسکو، تصاویر زیادی از غذاهای مختلف ژاپنی و شرقی داشتند که نمی توانستند دقیقا بگویند کجا این غذا را خورده اند یا نامش چیست! بنابراین تصمیم گرفتند مجموعه ای گردآوری کنند و تصاویر غذاها را در آن قرار دهند.

همین امر ایده اولیه برنامه ای بود که به جمع آوری و نگهداری این تصاویر می پرداخت، غذا هم موضوعی بود که برای همه‌ی افراد جذاب بود. ثریا به زودی متوجه شد که می‌توان گروه بزرگی از کاربران را حول این نرم‌افزار گردآوری کرد. در آن زمان او از مجله نیویورک تایمز به Drop.io رفت و پس از آن بود که رسما اپلیکیشن Foodspotting را به همه معرفی کرد.

FoodSpotting_iPhoneApp

در سال ۲۰۱۰ آنها رسما دفتر کار Foodspotting را تاسیس کرده و بر روی توسعه این برنامه تمرکز کردند، در همان زمان هم سایت و اپیلیکیشن های زیادی در رابطه با معرفی رستوران ها و غذاها وجود داشت اما ویژگی خاص برنامه ثریا دارابی و همکارانش توجه خاص به جزئیات، فراگیر بودن آن از نظر جغرافیایی و.. بود، تجربیات و حضور ثریا دارابی در یکی از بزرگترین رسانه های پرطرفدار جهان یعنی نیویورک تایمز بی تاثیر نبود، به خاطر همین است که او همیشه در مصاحبه هایش به کارآفرینان توصیه می کند که: در جاهای خوب کار کنید، تجربه بیاندوزید و شبکه سازی کنید.

ثریا دارابی در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه فست کمپانی به عنوانی کی از افراد خلاق برتر معرفی شد. فود اسپاتینگ به سرعت موردتوجه نشریاتی مانند Fast, Mashable, Tech crunch CNN و The wall street Journal, company قرار گرفت. در ۲۰۱۰ یکی از ۵۰ وب سایت برگزیده مجله تایم شد و به عنوان یک نرم افزار فوق العاده در سفر توسط Travel+Leisure Mag انتخاب شد.

دارابی از طرف موسسات و نشریات بسیاری به عنوان چهره برتر و کارآفرین معرفی شده و از او تقدیر کرده اند، در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه «فست کمپانی» به عنوان یکی از افراد خلاق برتر معرفی شد. تجربه و محبوبیت رسانه ای، ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با گوگل، فیسبوک و تویتر نقش به سزایی در موفقیت او داشت.

اگر این مطلب برای شما جالب و مفید است آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

3 دیدگاه

  • درود بر شما ببخشید شما هم به کشور کره ای جنوبی سفر کردید عاشق گروهای کره ای مثل BTS, ATEEZ, EXO, NCT هستید؟

  • سلام خانم دارابی چندین پیام خدمتان تقدیم کردم جواب ندادید خواهشا جواب بدید ۰۹۳۸۲۲۵۰۶۸۹ رحمت قربانی

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی