تناسب اندام خواص مواد غذايي سلامت

بهترین میوه ها و سبزیجات برای کاهش وزن

یکی از مهم ترین نکات در زمینه کاهش وزن گنجاندن مقدار زیادی خوراکی های سرشار از خواص لاغری مانند میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی است...
تقویم فارسی اندروید

کاهش وزن یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است اما با این حال رسیدن به اندام متناسب چندان ساده نیست، زیرا باید تلاش های زیادی صورت گیرد.

میوه ها و سبزیجات
میوه ها و سبزیجات

در اکثر موارد، نخستین اقدام باید کنار گذاشتن همه تنقلات و خوراکی های شیرین باشد چراکه عموما مهم ترین علت چاقی هستند. پس از آن باید به فکر یک برنامه منظم ورزشی بود تا متابولیسم بدن فعال شده و بدن توانایی بیشتری برای سوخت و ساز کالری داشته باشد.
اما یکی از مهم ترین نکات در زمینه کاهش وزن گنجاندن مقدار زیادی خوراکی های سرشار از خواص لاغری مانند میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی است. این گروه از خوراکی ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که نقش اساسی در کاهش وزن دارند. به علاوه، منبع غنی از فیبرها هستند که به بهبود هضم غذا و افزایش احساس سیری نیز کمک می کنند.

توت فرنگی

توت فرنگی طعم دلچسبی دارد و می تواند به اشکال مختلف در برنامه غذایی استفاده شود. حاوی ترکیبی به نام آنتوسیان است که در تولید هورمون آدیپونکتین نقش دارد که با سطح پایین قند خون مرتبط است. مصرف منظم توت فرنگی برای تسهیل متابولیسم و کنترل تمایل به ریزه خواری انتخاب خوبی خواهد بود. به علاوه، این میوه خوشمزه هضم را تسهیل می کند و به خاطر فیبرهای طبیعی که دارد در مقابله با التهابات مؤثر است.

سایر خواص و مضرات توت فرنگی را اینجا بخوانید

خیار

خیار یکی از بهترین سبزیجات است که می توان به طور منظم استفاده کرد. 95% حجم آن را آب تشکیل می دهد و مقدار قابل توجهی فیبر دارد که در بهبود هضم غذا و افزایش احساس سیری نقش دارند. همچنین خواص مدر و ضدالتهاب آن به کاهش احتباس آب در بافت های بدن کمک می کند تا تورم کاهش یابد و کاهش وزن تسهیل شود. به علاوه، هر 100 گرم خیار تنها 13 کالری دارد که جز کم کالری ترین خوراکی ها محسوب می شود.

سایر خواص و مضرات خیار را اینجا بخوانید

گریپ فروت

یکی از خوشمزه ترین مرکبات که 90% آب دارد و منبع غنی از فیبرها، ویتامین C،A و گروه B است. مقدار کالری کم و ریز مغذی های سرشار گریپ فوروت باعث شده تا مصرف منظم این میوه علاوه بر تاثیر در لاغری، به پاکسازی بدن نیز کمک کند.

سایر خواص و مضرات گریپ فروت را اینجا بخوانید

بادمجان

بادمجان می تواند قند خون را کنترل کند و نقش اساسی در عملکرد متابولیسم بدن دارد. هیدرات کربن و کالری کمی دارد اما سرشار از ریز مغذی های مهم است نقش های حیاتی در بدن دارند. بادمجان خوراکی عالی در رژیم های گیاهی است زیرا به روش های مختلفی در غذاها استفاده می شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص چربی سوزی می توان آن را به شکل آب پز طبخ کرد.

سایر خواص و مضرات بادمجان را اینجا بخوانید

زغال اخته

این میوه کوچک در همه جای دنیا شناخته شده است زیرا بهترین منبع آنتی اکسیدان است که سلامت عمومی بدن را تضمین می کند. زغال اخته همچنین خواص ضد سرطانی دارد که مانع از عملکرد رادیکال های آزاد و بروز پیری زودرس می شود. از طرفی، منبع غنی آنتیوسیان است که این ترکیبات با تحریک متابولیسم و چربی سوزی به طور طبیعی مرتبط هستند.

سایر خواص و مضرات زغال اخته را اینجا بخوانید

آووکادو

مصرف به اندازه آووکادو در دوران رژیم لاغری مفید است زیرا بسیاری از ریزمغذی های اساسی را به بدن می رساند. همچنین علاوه بر اینکه بسیار کم کالری است اما مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان دارد که مانند چربی سوز و کم کننده اشتها عمل می کند.

آناناس

این میوه گرمسیری طعم دلچسبی دارد و بسیار کم کالری است. از سال ها پیش آناناس راهکاری طبیعی برای مقابله با احتباس آب بدن محسوب می شد زیرا عملکرد مدر آن به دفع مایعات بدن کمک می کند. همچنین حاوی فیبرها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم گوارشی معروفی به نام برملین است که تجزیه پروتئین ها و دیگر ماد غذایی سنگین در بدن را تسهیل می کند. آناناس میوه ای عالی در رژیم های لاغری است و برای کاهش التهابات بسیار مؤثر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که …

همه این میوه ها و سبزیجات در کاهش وزن مؤثر هستند اما نمی توانند در کاهش سریع وزن معجزه آسا عمل کنند. بهتر است به طور منظم استفاده شوند تا بدن از خواص مفید آنها بهره مند شود.

سایر مقالات کاهش وزن را اینجا بخوانید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی