سلامت

بهترین روش برای پيشگيري و كنترل دیابت چیست؟

یکی از بهترين و موثرترين روشهاي پیشگیری و كنترل دیابت انجام ورزش هاي مناسب می باشد...
تقویم فارسی اندروید

یکی از بهترين و موثرترين روشهاي پیشگیری و كنترل دیابت انجام ورزش هاي مناسب می باشد…

diyabet12

به همین دلیل برای همه افراد توصیه می شود ورزش را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند. مخصوصا افراد مبتلا به دیابت باید هر چه سریعتر ورزش را آغاز نمایند. برای مبتلایان به این بیماری پیاده روی بهترین ورزش است.

انجام تمرینات ورزشی برای افراد دیابتی و حتی افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند نیز بسیار مفید است، بطوریکه افراد در معرض خطر با انجام تمرینات منظم ورزشی می توانند از بروز دیابت تا حد زیادی جلوگیری کنند. و در افراد مبتلا به دیابت انجام تمرینات ورزشی کمک زیادی به کنترل وزن ،تعادل بهتر قند خون، کاهش نیاز به داروها و انسولین، متعادل نگه داشتن چربی خون و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کند.

ورزش، گلوكز و گليكوژن را در داخل ماهيچه‎هاي بدن مي‎سوزاند ( اين پديده در صورتي رخ مي‎دهد كه ديابت كنترل شده باشد). در حين و بعد از ورزش، قندخون وارد ماهيچه‎ها مي‎گردد و سطح گلوكز و گليكوژن را به حد طبيعي مي‎رساند. وجود برنامه‎هاي منظم ورزشي در افراد ديابتي عملکرد انسولين را تنظیم می کند. ورزش بيماران ديابتي بايد بصورت تمرينهاي هوارسان (آیروبيك) باشد. تمرينهاي هوا رسان به فعاليتهايي گفته مي‎شود كه با مصرف زياد اكسيژن توأم باشند.

در ورزشهاي درازمدت مشاهده شده است كه حساسيت سلولها به انسولين افزايش مي‎يابد. اين امر در بهبود وضعيت ديابت بخصوص در افراد غيروابسته به انسولين بسيار با اهميت است. ورزش اگر در شرايط مناسب صورت گيرد يعني بيماري قندخون نسبتاً كنترل شده داشته باشد، غلظت گلوكز پلاسما را ثابت نگه مي‎دارد. علت اين پديده توازن بين برداشت گلوكز توسط عضلات و توليد متقابل گلوكز در كبد است.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: جام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی