سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

بهترين روشها براي بلند شدن و تقويت مژه ها

بدون شك مژه‌هایی بلند و طبیعی می‌توانند چشم‌های شما را زیباتر جلوه دهند. راه‌های متعددی برای اینکه مژه‌هایتان بلند شود وجود دارد، با هفت گنج همراه شويد تا بهترين روش ها براي تقويت و رشد مژه ها را به شما بگوييم ...
تقویم فارسی اندروید
بدون شك مژه‌هایی بلند و طبیعی می‌توانند چشم‌های شما را زیباتر جلوه دهند. راه‌های متعددی برای اینکه مژه‌هایتان بلند شود وجود دارد، با هفت گنج  همراه شويد تا بهترين روش ها براي تقويت و رشد مژه ها را به شما بگوييم …
بلند شدن و تقويت مژه
بلند شدن و تقويت مژه

1. استفاده از روغن‌ بادام و كرچك

استفاده از روغن‌های طبیعی روی مژه‌هایتان می‌تواند به رشد و بلند شدن آنها کمک کند. می‌توانید روغن‌هایی طبیعی مانند روغن کرچک و روغن بادام را برای این منظور استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، شب به مژه‌هایتان روغن بادام بمالید. یک ماه نگذشته نتایجش را خواهید دید

2-اهميت دادن به رژيم غذايي

در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان پروتئین را نادیده نگیرید. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث خواهد شد تا مژه‌هایتان رشد کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین ب۵ هستند را نیز به برنامه‌تان اضافه کنید. می‌توانید هفته‌ای یکبار از مکمل‌های بیوتین طبیعی هم استفاده نمایید. این کار کمک خواهد کرد تا مژه‌هایتان رشد کند و بلندتر شود. غذاهایی که حاوی ویتامین A و E هستند هم برای این منظور مفیدند.

3- وازلین

استفاده از وازلین بر روی مژه‌ها تاثیر مشابهی همچون استفاده از روغن‌های طبیعی دارد. پیش از اینکه بخوابید کمی وازلین به مژه‌هایتان بمالید. حتی می‌توانید پس از ده تا پانزده دقیقه مژه‌هایتان را شستشو دهید، باید ببینید که خودتان چطور راحتید. استفاده‌ی منظم از وازلین نتایجی عالی بر جای خواهد گذاشت.

4-سفیده تخم مرغ و روغن کرچک

اغلب ممکن است از ریزش مژه های خود گله مند باشید. اگر قصد تقویت آنها را دارید، فقط از ترکیب سفیده تخم مرغ و روغن کرچک استفاده نمایید. چند قطره روغن کرچک را با مقداری سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با برس مژه، آن ترکیب را بر روی مژه های خود قرار دهید و بگذارید در تمام طول شب بر روی مژه های شما بماند.

5- مکمل های ویتامین E 

 ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

 

6- مژه هايتان را شانه بزنید

می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید.

نحوه ریمل زدن برای بلند کرد مژه ها :

هنگام ریمل زدن همیشه پایین را نگاه کنید و ۳ مرتبه مژه ها را از ریشه ی مژه ها به سمت انتهای مژه ها ریمل بزنید.

 

توصيه هاي مهم :

1-زمان استفاده از لوازم آرایشی را كاهش دهيد

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض ورود به منزل، در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید. زمان استفاده از لوازم آرایش را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد آرایشی کاملا مطمئن گردید.

2- اجتناب از مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رسانند. بنابراین، در صورت عدم نیاز به مژه مصنوعی، از آن استفاده نکنید.

3- بررسی شوره چشم

مطمئن شوید که شوره چشمندارید. شوره چشم، باعث تضعیف مژه ها و ریزش آنها می گردد.

4- اجتناب از سرمه برای تقویت مژه

بسیاری از افراد به منظور تقویت مژه و ابروهای خود از سرمه استفاده می کنند و بر این باور هستند که سرمه بسیار مفید می باشد اما از آنجا که سرمه حاوی سرب است، برای سلامتی مژه ها مضر می باشد.

گردآوري و نوشته شده توسط گروه هفت گنج – اختصاصي

www.7ganj.ir

*كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به هفت گنج مجاز نيست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی