دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

چگونه بفهمیم که‌ آیا تلگرام مان هک شده است یا خیر؟

تقویم فارسی اندروید

چگونه و از کجا باید بفهمیم که تلگرام مان هک شده؟ یا خیر؟ شما در این برنامه این امکان را دارید که از خدمات این پیام رسان در دستگاه های متعدد مانند موبایل ، تبلت و کامپیوتر و غیره به صورت همزمان و تنها با یک حساب کاربری بهره ببرید ، این قابلیت در تلگرام علاوه بر افزایش کارایی برنامه و آسودگی و راحتی شما می تواند یک مشکل امنیتی برای شما به حساب آید ، در صورتی که از تلگرام خود بصورت صحیح مواظبت نکنید هکر ها میتوانند آیدی تگرام شما را تهدید کنند و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

هک تلگرام

به عنوان یک مثال گاهی پیش می آید مدیران گروه ها که از طریق کامپیوتر های عمومی مثل کافی نت ها و غیره… وارد تلگرام می شوند بدون زدن Log out،کامپیوتر را خاموش می کنند، گاهی نیز ناگهان برق می رود و گاهی هم فراموش می کنند که کلید خروج را در صفحه تلگرام بزنند.در این صورت نفر بعدی که پای آن سیستم می نشیند می تواند به تمام اطلاعات شخصی که در تلگرام آن فرد وجود دارد دسترسی پیدا کند .

برای جلوگیری از این موارد ما به شما راهکارهایی را  نشان میدهیم که امنیت اکانت خود را حفظ کنید ،شما می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات امنیتی برنامه، دستگاه های دیگری را که به حساب تلگرام شما وارد شده اند را مشاهده کرده و از حساب خارج کنید.

از کجا بدانم تگرام من هک شده ؟

شما اگر دوست دارید بدانید که تلگرام تان هک شده یا نه ، به عبارت کامل‌تر بتوانید تمام لاگین‌ها “تمام ورودی‌‌ها” به تلگرامتان را با آی‌پی و در زمان‌های مختلف با هر وسیله شامل موبایل یا رایانه و… به را ببینید و اگر خاستید آنها را قطع کنید باید مراحل زیر را بگذارنید :

  • ابتدا وارد منوی تلگرام شده و سپس گزینه Settingsرا لمس کنید.
  • در مرحله بعدی گزینه Privacy and security را یافته و سپس لمس کنید.
  • در قسمت security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.
  • اکنون در قسمت Active Sessions می توانید تمامی اطلاعات دستگاه هایی که به حساب شما متصل هستند را مشاهده کنید.

به عنوان مثال من تلگرام را بر روی دسکتاپم فعال کرده ام و اطلاعاتش (نوع سیستم عامل، آی پی،آخرین زمان اتصال) را می توان در این قسمت مشاهده کرد.

چگونه دسترسی افراد دیگر به اکانت تلگرامم را قطع کنم ؟

  • ابتدا همه مراحل قبلی را که توضیح دادیم دنبال کنید تا همه دستگاه های فعالی را که امکان دیدن پیام های تلگرامی شما را دارند مشاهده کنید.
  • برای خارج کردن دستگاه های دیگر کافیست گزینه Terminate All Other Sessions لمس کنید.
  • در پنجره باز شده بر روی OK ضربه بزنید.

تمام ، شما اکنون دسترسی تمامی دستگاه های وارد شده به حساب شما لغو می گردد.

چگونه بفهمیم که‌ آیا تلگرام مان هک شده

قطع دسترسی هکر ها به اکانت تلگرام شما در گوشی های آیفون با سیستم عامل IOS

  • ابتدا به Settings تلگرام مراجعه كنيد.
  • گزینه Chat Settings را لمس کنید.
  • Terminate All Other Sessions را لمس کنید.
  • در پنجره باز شده بر روی OK ضربه بزنید.

 

نکاتی که بهتر است جهت جلوگیری از هک شدن تلگرام تان آنها را رعایت کنید :

هرگز روی لینک هایی که از شما اطلاعات شخصی می‌خواهد و یا لینک نصب نرم افزار است بدون شناخت لمس و اقدام به نصب برنامه نکنید زیرا ممکن است دارای کدهای مخرب و ویروس بوده که بعد از کپی یا نصب کردن بر روی گوشی ، باعث نفوذ هکر به حریم خصوصی شما شود.

پیام هایی را که از طرف افراد ناشناس به شما ارسال میشود و از شما درخواست میکنند که لینکی را باز کنید، یا برنامه ای را نصب کنید به هیچ وجه بر روی این لینک ها کلیک نکنید.

هر چند وقت یکبار مراحلی که در بالا توضیح دادیم را انجام بدهید و اکانت های فعال تلگرامتان را مشاهده کنید ، اگر دستگاهی دیدید که با دستگاه های شما تفاوت داشت دسترسی فرد مورد نظر را  با کلیک بر روی Terminate Session فورا قطع کنید.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی