دانش و فناوری متفرقه

بعد از تلگرام کجا بریم؟

تلگرام در ایران شرایط خوبی ندارد. بیست میلیون کاربر ایرانی به طور مداوم از این برنامه استفاده کرده و تجارت های بسیاری بر پایه قابلیت هایش شکل گرفته اند...
تقویم فارسی اندروید

تلگرام در ایران شرایط خوبی ندارد. بیست میلیون کاربر ایرانی به طور مداوم از این برنامه استفاده کرده و تجارت های بسیاری بر پایه قابلیت هایش شکل گرفته اند. با این حال به نظر می رسد برای برخی مسوولان این آمار و ارقام میلیونی هیچ اهمیتی نداشته و تا مسدودسازی نهایی، دست از تلاش برنخواهندداشت.

بعد از تلگرام کجا بریم؟
بعد از تلگرام کجا بریم؟

وزیر ارتباطات، هم در حاشیه رونمایی از نسخه پنجم موتور جست و جوی پارسی جو گفت: «اگر کانال های غیراخلاقی تلگرام بسته نشده باشد ممکن است خود ما به عنوان دولت نگذاریم که این شبکه در ایران ادامه فعالیت دهد.» فشارها به تلگرام و وزارت ارتباطات افزایش پیدا کرده و شرایط ادامه فعالیت این اپلیکیشن در کشورمان مبهم تر از همیشه شده است.

جست و جوها برای یافتن جایگزینی از مدتی قبل آغاز شده و اگر تلگرام به کلی فیلتر شود، شاید یکی از چهار اپلیکیشن زیر بتوانند جایگزین های مناسبی باشند.

Kik

اپلیکیشن Kik
اپلیکیشن Kik

اپلیکیشن Kik (کیک) نحوه کاربری بسیار آسانی داشته و بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان از آن برنامه استفاده می کنند. پنج سالی از منتشر شدن این پیام رسان می گذرد و کیک همچنان به رشد آهسته و پیوسته اش ادامه داده. این برنامه نزد کاربران اینستاگرامی هم محبوبیت بسیاری دارد. اگر به بخش Bio اغلب اکانت های اینستاگرام نگاه کنید، شناسه Kik مخصوصی برای ارتباطات بیشتر معرفی شده.

چرا که کیک مثل تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد نام کاربری ویژه ای برای خود تعریف کنند و بدین ترتیب از شماره تلفن و حریم خصوصی شان محافظت بیشتری به عمل آورند. یک مرورگر اینترنتی نیز در این برنامه تعبیه شده تا دیگر برای باز کردن صفحات وب به خروج از آن نیازی نداشته باشید. فعلا از بیشتر از 600 هزار ایرانی از کیک استفاده می کنند و هنوز اختلالی جدی در عملکرد آن ایجاد نشده است.


TicToc

TicToc
TicToc

زادگاه این پیام رسان در کره جنوبی است. کشوری که رقابت مسنجرآپ ها در آن بسیار شدید دنبال می شود. با این حال TicToc توانسته راهش به بازارهای خارجی را باز کرده و اکنون بیشتر از 50 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند.

این برنامه امکان تماس رایگان  البته ساخت استیکرها را برای کاربرانش فراهم کرده و نسخه دسکتاپ و تبلت آن هم عمل کرد خوبی دارد.

همچنین امکانات دراپ باکس نیز در این اپلیکیشن به خوبی ادغام و کارتان برای اشتراک فایل ها بسیار ساده تر شده است. با توجه به حواشی اخیر تلگرام، میزان نصب این برنامه در دستگاه های کاربران ایرانی رشد خوبی داشته و اکنون بیشتر از یک میلیون نفر TicToc را نصب کرده اند. روندی که در صورت مسدودسازی تلگرام، احتمالا شاهد رشد انفجاری آن خواهیم بود.


Hike

Hike
Hike

هندوستان یکی از پیش روترین کشورها در صنعت نرم افزار است و بنابراین جای تعجب ندارد که اپلیکیشن Hike را از محصولات برتر آن جا بدانیم. هایک علاوه بر پیام رسانی، به تایم لاین هم مجهز بوده و کاربران می توانند پست های سایر دوستان شان را تماشا کرده و برای شان کامنت ارسال کنند. تم ها و استیکرهای جذابی در این برنامه قرار داده شده و برخلاف تلگرام، امکان تماس صوتی نیز فراهم است.

تا حجم حداکثر 100 مگابایت امکان ارسال فایل وجود دارد و در اقدامی جالب می توانید درست مانند اینستاگرام، عکس های تان را قبل از ارسال برای طرف مقابل ویرایش کنید.

هایک را می تواند به طور همزمان جایگزینی برای تلگرام و لاین به شمار آورد. چیزی که سبب شده فعلا 600 هزار کاربر ایرانی نیز از این برنامه استفاده کنند و احتمالا شاهد افزایش این جمعیت در آینده نزدیک هم خواهیم بود.


Soma

Soma
Soma

اپلیکیشن سوما را می تواند ساده ترین جایگزین کنونی تلگرام به شمار آورد. برنامه ای که از لحاظ زبان طراحی، اهداف و امکاناتش، شباهت هایی انکارنشدنی با واتساپ دارد. رابط کاربری سبک و ساده این برنامه کمک می کند تا در گوشی های هوشمند قدیمی هم عمل کرد خوبی داشته باشد. تماس های تصویری سوما هنوز محدودیتی ندارد و در صورت بهره مندی از اینترنتی خوب و پایدار می توانید به کیفیت تماس های صوتی اش هم امیدوار باشید. سرعت ارسال پیام ها هم مشکلی نداشته و پانصد هزار کاربر ایرانی هم شکایتی از این بابت بیان نکرده اند.

در کل اگر استیکر، تم، کانال و موارد این چنینی برای تان مهم نیست و فقط می خواهید تماس های صوتی و تصویری رایگان برقرار کرده و به رایگان پیامک ارسال کنید، این برنامه به خوبی نیازهای تان را پاسخ می دهد. امری که شاید سوما را از فیلترهای احتمالی در آینده نیز مصون کند.

whatsapp

بیش از 1 میلیارد نفر در بیش از 180 کشور از واتساپ استفاده می کنند تا با خانواده و دوستان در هر زمان و هر جا در ارتباط باشند. واتساپ رایگان است و خدمات پیام رسانی و تماس ساده، امن و قابل اطمینانی را روی گوشی ها در سراسر دنیا ارائه می کند و بله، اسم WhatsApp تقلیدی است از کلمه What’s Up به معنی چه خبر. امنیت واتساپ بسیار بالاست و در ارتباطات خود از سرویس امن ارسال اطلاعات استفاده می کند.

 Google Hangouts

مسنجری تحت حمایت گوگل که دارای همه امکانات تماس ، پیام رسانی و تشکیل گروه است . این پیام رسان زیر نظر شرکت گوگل از بزرگترین غول های اینترنتی دنیا توسعه یافته و امنیت مناسبی دارد.

سایر مقالات دانش و فناوری را اینجا بخوانید

منبع: مجله روشن

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی