سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه یک رنامه ریزی برای آینده داشته باشیم

تقویم فارسی اندروید

چگونه یک رنامه ریزی برای آینده داشته باشیم

همه ی ما دوست داریم یک آینده ی خوب و تضمین شده داشته باشیم. گاهی ممکن است به آینده ی خود فکر کنیم و اولین چیزی که در خاطرمان باشد داشتن آرزوهای مان است. همچنین شاید دوست داشته باشید یک ماشین خوب یا یک خانه یا یک کار خوب با بازنشستگی داشته باشید. به علاوه دوست دارید سلامتی و نیروی جوانی تان تا جایی که امکان دارد با شما بمانند. همه ی این ها خوب است اما آیا برای رسیدن به آن ها برنامه ای هم دارید؟ اغلب کمتر کسی به برنامه ریزی برای آینده ی خود و تحقق اهدافش علاقه دارد اما خیال پردازی و داشتن آرزوهای درو و دراز از دست همه بر می آید. بدون برنامه شما شانس کمی برای موفقیت دارید و احتمال رسیدن به آهداف تان بسیار کمک است. اجازه دهید راه داشتن یک برنامه ی خوب برای آینده را به شما نشان دهیم. با هفت گنج همراه باشید.

الان شروع کنید

قطعا اهدافی دارید که رسیدن به آن ها سخت و زمان بر باشد اما هیچ کاری نیست که بدون تلاش یا زمان گذاشتن ممکن نباشد. می توانید انتخاب کنید که تا ابد برای آرزوهای تان حسرت بخورید و یا اینکه می توانید تصمیم بگیرید از الان یک برنامه ریزی برای آینده داشته باشید و در آن زمینه های رسیدن به این اهداف دور و درازتان را پیش بینی و فراهم کنید. در هر صورت باید از یک جایی شروع کرد و فراد دیر تر از امروز است.

در برنامه ریزی برای آینده تان عادات سالم را لحاظ کنید

حتما همیشه دوست دارید که یک شکلات خوشمزه یا یک همبرگر لذیذ را امتحان کنید اما آیا واقعا به سلامت تان فکر نمی کنید؟ این ناپرهیزی ها آخر تاثیر خودش را گذاشته و کار دست تان می دهد. بهتر است از همین امروز تصمیم بگیرید که این عادات غلط را کنار گذاشته و بیشتر به فکر سلامتی تان باشید چرا که یک آینده ی خوب بدون سلامتی یا با یک بدن چاق و تنبل امکان پذیر نیست.

کمی به وظایف و اهداف تان بیشتر پایبند باشید

همیشه کارهایی هستند که دوست دارید به آن ها نه نگویید و حتما انجامشان دهید حتی اگر کار مهمی داشته باشید یا مسئله ی مهمی باشد که باید روی آن وقت بگذارید، باز هم برخی اتفاقات هستند که شما را وسوسه کرده و دوست دارید حتما آن ها را انجام دهید. مثلا بیرون رفتن با دوستان تان یا رفتن به باشگاه یا تماشای یک فیلم یا تماشای یک مسابقه ی فوتبال اتفاقاتی هستند که شما هیچگاه به آن ها نه نمی گئیید اما باید بدانید که این ناپرهیزی و پایبند نبودن تان به برنامه ریزی می تواند روی آینده تان تاثیر گذاشته و از شما یک فرد ناموفق بسازد. بهتر است پایبند بودن به برنامه های تان را یاد بگیرید.

دانش تان را بالا ببرید

سرمایه گذار بزرگ آمریکایی می گویید: “بیشتر درامد خواهید داشت اگر بیشتر یاد بگیرید” و این جمله کاملا درست است. دانش بیشتر قدرت ما را بیشتر کرده و به ما این امکان را می دهد که موقعیت های خوب را شناخته و همیشه یک راه بهتر برای پیشبرد اهداف تان بلد باشید. علم شما را از بی گدار به آب زدن و اشتباهات مکرر بازمی دارد. پس سعی کنید بیشتر کتاب بخوانید، فیلم ببینید و یا فایل های صوتی موتبط با اهداف تان را گوش دهید.

پس انداز داشته باشید

پس انداز می تواند درهمه ی مواقع به شما یک فرصت و شانس دوباره بدهد. می توانید وقتی بدهی دارید به آن رجوع کرده و بدهی تان را صاف کنید و یا اگر فرصتی پیش آمد یک سرمایه گذاری خوب داشته باشید همچنین پس انداز همیشه یک پشتوانه ی مالی برای شما خواهد بود.

همکاری با دیگران

شما نمی توانید همه ی مهارت ها را به دست بیاورید یا به تنهایی از پس انجام کارهای تان بربیایید. در برنامه ریزی برای آینده تان فراموش نکنید که به نوعی همکاری کردن با دیگران و جذب همکاری آن ها را هم لحاظ کرده و به فکر داشتن یک اجتماع از دوستان و همکاران تان برای رسیدن به اهداف تان باشید. به علاوه گاهی باید از خدمات و کارهای بقیه برای رسیدن به خواسته های تان استفاده کنید.

یک شغل کوچک داشته باشید

در برنامه ریزی برای آینده تان حتما به پول احتیاج پیدا کرده و لازم است پشتوانه ی مالی داشته باشید. سعی کنید از همین الان به دنبال یک کسب و کار کوچک باشید. حتی اگر امکان این را ندارید که یک دفتر کوچک زده و چند کارمند داشته باشید می توانید برای خود یک کار کوچک در خانه فراهم کنید. می توانید مهارت های خود را گسترش داده و یاد بگیرید که چگونه درامد داشته باشید. این شغل به نوعی می تواند آینده ی شما را نیز تا حدی تامین کند. در هر صورت بدون استقلال مالی آینده شما چندان روشن نخواهد بود.

یک مهارت جدید یاد بگیرید

در حال برنامه ریزی برای آینده هستید؟ بسیار خب از فردا یک کار جدید دارید که باید انجام دهید. یک مهارت جدید یاد بگیرید. می توانید هفته ای یک بار به کلاس پیانو رفته و پیانو زدن را یاد بگیرید، می توانید به دنبال یاد گرفتن یک ورزش باشید و یا اینکه حتی مهارت های آشپزی خود را ارتقا دهید. تنها کافی است یک مهارت را یاد گرفته و با آن برای آینده تان سرمایه گذاری کنید. به عبارتی شاید یک روز همین مهارت بتواند مانند یک پس انداز به کمک تان بیاید.

ایمان تان را قوی کنید

زمانی که شکست می خورید یا زندگی به چالش تان می کشد یا با موقعیت بدی مواجه می شوید چه می کنید؟ آیا می توانید از پس تحمل کردن این شرایط بربیایید؟ آیا هیچ پشتوانه ای دارید که وقتی خسته و بی انگیزه بودید به شما نیرو بدهد؟ باید برای خود یک پشتوانه معنوی داشته باشید چرا که حتما به آن نیاز پیدا می کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی