روانشناسی سبك زندگي

با این 10 روش ، سریعا پرانگیزه شوید

تقویم فارسی اندروید

با این 10 روش ، سریعا پرانگیزه شوید

 

در این نوشتار، ۱۰ روش برای شارژ انگیزه‌تان در ۱۰ دقیقه آمده است که موجب می‌شود برای ادامه‌ی کار انگیزه‌تان را نوسازی کنید.

https://7ganj.ir/img/2016/01/charge.jpg

شما هم دوست دارید غوغا به‌پا کنید، این‌طور نیست؟

یک مدیرعامل شوید، یک نوبنیاد فوق‌العاده موفق راه بیندازید؛ یا یک کتاب پرفروش بنویسید.

ولی آیا تابه‌حال چنین لحظه‌هایی را داشته‌اید؟ چه زمانی در دستیابی به اهداف‌تان تردید دارید؟ چه زمانی حیران هستید که آیا این کار ارزشش را دارد؟ آیا تمام سخت‌کوشی و فداکاری‌ لازم را برایش انجام می‌دهید؟

شما هم مشکل بقیه را دارید!

هر کارآفرین موفقی را که می‌شناسم لحظات خودتردیدی را تجربه کرده است.

ولی شما می‌دانید آن آدم‌ها چه کاری را واقعا به خوبی انجام می‌دهند؟

آنها روش‌های خاص خودشان را برای غلبه بر تردیدها دارند. آنها به سرعت خودشان را از شر خودتردیدی خلاص می‌کنند و دوباره به عرصه‌ی مبارزه برمی‌گردند. زیرا آنها می‌دانند تنها مانع‌ بین آنها و دستیابی به اهداف‌شان، باورهای بازدارنده و محدودکننده‌شان است. و اگر بخواهند به اهداف‌شان دست یابند، حتی نباید یک لحظه را هم از دست بدهند.

چه می‌شود اگر شما همین کار را بکنید؟ چه می‌شد اگر شما هم می‌توانستید به سرعت لحظات خودتردیدی را کنار بگذارید و برای ادامه‌ی کارتان انگیزه‌تان را نوسازی کنید؟

در اینجا ۱۰ روش برای شارژ انگیزه در ۱۰ دقیقه آمده است:

 

۱- جابز را به جاب یا شغل خود بیاورید

تماشای مصاحبه‌ی تلویزیونی استیو جابز مثل یک کنسرت راک انرژی‌زا است. این مصاحبه به هرکدام از ما القا می‌کند که تمام دنیا را ببلعیم.

چه کسی به شما انگیزه می‌دهد؟ مارک کوبان؟ جک ولچ؟ تعدادی از این ویدئوها یا صداهای ضبط شده‌ی مصاحبه‌های آنها را در تلفن همراه خود ذخیره کنید. ۱۰ دقیقه گوش سپردن به کلام‌شان تمام آن چیزی است که شما را از تردید به بازی برمی‌گرداند.

 

۲- تکاپو کنید

بدن ما تأثیر فوق‌العاده‌ای روی مود یا روحیات‌مان می‌گذارد. انجام شنای سوئدی یا یک راند سریع بوکس سایه‌ای در طول روز، موجب افزایش سطح آدرنالین خون‌مان می‌شود.

به آموزش بوکس برای زدن چند ضربه‌ی مشت نیازی ندارید. فقط لازم است به انگیزه‌تان برای جنگیدن التماس کنید. جنگجوی درون‌تان را آزاد کنید و شدیدا با چالش‌های پیش‌روی‌تان برخورد کنید.

 

۳- آهنگ قدرت

آیا آهنگ خاصی وجود دارد که بتواند به طور معجزه‌آسایی روحیه¬تان را بالا ببرد؟ آیا یک “آهنگ قدرت” دارید که بتوانید با آن به خودتان تکانی بدهید؟ به موسیقی فیلم‌های راکی و سوپرمن یا هرچیزی که بتواند شما را به تحرک وادارد گوش دهید. مجموعه‌ای از آهنگ‌های قدرت را همیشه در تلفن همراه خود داشته باشید تا هروقت خواستید به آنها گوش دهید.

 

۴- کمی انرژی قرض بگیرید!

انگیزش، مسری است. فقط کافی است تلفن را بردارید و با یکی از دوستان یا همکاران‌تان که به خوبی کار می‌کند تماس برقرار کنید. ۱۰ دقیقه شنیدن داستان‌های موفقیت‌اش طول می‌کشد، سپس گوشی را بگذارید و به کار برگردید.

اگر آنها می‌توانند کاری انجام دهند چرا شما نتوانید؟

۵- فیلم را به عقب ببرید و فلش‌بک بزنید

آیا موفقیت‌های گذشته را فراموش کرده‌اید؟ آیا چالش‌های سخت پشت سرتان در گذشته را از یاد برده‌اید؟

به موفقیت‌های گذشته فکر کنید و به گذشته بروید. می‌توانید فقط آنها را در ذهن‌تان مجسم کنید یا بنویسید. تهیه‌ی فهرستی از موفقیت‌ها و نقاط عطف زندگی‌تان در رایانه‌تان ایده‌ی خوبی است تا هر از گاه بتوانید به آن نگاه کنید.

 

 ۶-یک فیلم خیالی در ذهن‌تان بسازید

چرا این‌همه کار می‌کنید؟ پایان این سفر چه پاداشی در انتظارتان است؟

۱۰ دقیقه چشمان‌تان را ببندید و پاداش‌هایی را در ذهن خود مجسم کنید که در انتظارتان است. در یک فیلم ذهنی که آینده را تجسم می‌کند نقش بازی کنید و در آن به پاداش اهداف‌تان برسید. هرچه این فیلم ذهنی جزییات بیشتری داشته باشد، انگیزه‌ی بیشتری را احساس خواهید کرد.

 

۷- کارخانه‌ی ایده‌پردازی بسازید

زمانی که احساس رخوت و سکون می‌کنید، بهترین راه برای انگیزه گرفتن ایده‌پردازی است. ایده‌های‌تان می‌توانند به مشکلات جاری‌تان مربوط باشند یا می‌توانند به یک راهبرد کسب و کار مربوط باشند. تنها کافی است هر ایده‌ای را که به ذهن‌تان می‌رسد در مدت ۱۰ دقیقه یادداشت کنید.

نکته‌ی مثبت این تمرین صرفا دستیابی یک راه‌حل دائمی برای کارهای‌تان نیست. بلکه این اقدام حکم انرژیدهنده به شما را دارد و باعث می‌شود تا به یاد بیاورید میلیون‌ها امکان در دنیای بیرون وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید شما راهی به سوی دستیابی به اهداف‌تان می‌شناسید و فرقی نمی‌کند که این راه چه باشد.

 

۸ -به سرعت پیروز شوید

هنگامی که چیزهای عجیب دور و برتان را می‌گیرند، به سرعت به پیروزی برسید. از روی فهرست کارهای‌تان وظایف نیازمند زمان کوتاه و سریع را انجام دهید. حتی اگر کاری نباشد که در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد.

چگونه این کار انجام می‌شود؟ با ایجاد حس پیشرفت در خودتان. اگر حس رخوت و سکون دارید، یک جرقه‌ی کوچک از این دست همان چیزی است که به آن نیاز دارید تا دوباره باتری‌های انگیزه‌تان شارژ شود.

 

 ۹-از دید اشعه‌ی ایکس استفاده کنید

این روش می‌تواند معجزه‌ کند.

همین حالا یک نگاه به اطراف‌تان بیندازید. آیا کسب و کاری موفق می‌بینید؟

یک خودکار، یک میز، یک تلفن، یک رایانه، یک ساختمان. هرکدام از این چیزها توسط شرکتی ساخته شده‌اند که وقتی شروع کرده‌اند واقعا کوچک بوده‌اند. شرکت‌هایی که حالا موفق هستند و رشد می‌کنند.

در واقع، به هر کجا که بنگرید، نشانه‌هایی از موفقیت را می‌توانید ببینید. گاهی این نشانه‌ها توسط افرادی ساخته می‌شوند که از شما کم‌هوش‌تر بوده‌اند یا با منابع محدودتری نسبت به شما کار خود را آغاز کرده‌اند.

این سؤال ساده را از خودتان بپرسید: اگر آنها موفق هستند، چرا من نباشم؟

چه چیز مانع شما خواهد بود؟ (درسته، هیچی)

 

۱۰ –  اهداف BHAG {بلندمدت} خود را یادداشت کنید

احتمالاً شما اهداف SMART خودتان را دارید، اما آیا اهداف BHAG {بلندمدت} هم دارید؟ (توضیح مترجم: عبارت SMART مخفف اهداف ویژه ( S[1])، قابل اندازه‌گیری([2]M )، دست یافتنی( A[3] )، مربوط( [4]R)و با محدودیت زمانی ( [5]T ) است که در 1981 توسط جورج تی.دوران در مجله بررسیهای مدیریت مطرح شد و عبارت BHAG مخفف اهداف[6] تنومند [7]B، پشمالوH[8]، و بی‌پروا[9]A) است که برای اولین بار توسط کالینز و پوراس در 1994 مطرح شد).

اهداف BHAG شما باید متناسب با حدود توان‌تان باشد. آنها اهداف بلندمدتی هستند که شما را به چالش می‌کشند تا از منطقه‌ی امن‌تان بیرون بیایید. اهداف BHAG را با حروف بزرگ بنویسید و کاغذ را در جایی قرار دهید که بتوانید در طول روز چندین بار آنها را ببینید.

رو به جلو حرکت کنید

بیشتر مردم به شما و رویاهای‌تان باور ندارند، مشکلی نیست. حتی ایرادی ندارد که گاهی دچار تردید هم بشوید.

اما آنچه مشکل‌ساز است، این است که در لحظات خودتردیدی و یاس رو به جلو حرکت نکنید. این همان وجه‌تمایز افراد موفق و مردم عادی است. آنها به راه خودشان ادامه می‌دهند و برایشان فرقی ندارد چه پیش خواهد آمد.

کدام‌یک از این روش‌ها را برای شکوفایی سریع انگیزه به کار می‌گیرید؟ به چه روش‌های دیگری می‌توانید فکر کنید؟

 

منبع : بازده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی