سلامت سلامت جنسي و زناشويي

اثر میگرن بر روابط جنسی

تقویم فارسی اندروید

میگرن می تواند هر جنبه از زندگی را مورد تاثیر قرار داده و آن را سخت تر کند از جمله صمیمیت و روابط عاطفی و یا روابط جنسی فرد را میتواند تحت تاثیر خود قرار دهد. یک مطالعه کوچک نشان داد که حدود یک چهارم از بیماران میگرنی از کیفیت کمتری در روابط جنسی شان برخوردار هستند. جاشوا کوهم استاد دانشگاه در بخش مغز و اعصاب در بیمارستان غربی در نیویورک می گوید که حتی 5 درصد از علل طلاق و پایان رابطه می تواند همین بیماری باشد. با 7گنج همراه باشید تا اثر میگرن بر روابط جنسی را بررسی کنیم.

اثر میگرن بر روابط جنسی

اثر میگرن بر روابط جنسی چگونه است؟

علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به بو، نور، صدا، حرکت و لمس می تواند علائم میگرن باشد. Teshamae Monteith رئیس بخش مغز و اعصاب در دانشگاه میامی میلر می گوید: پس از شروع رابطه مدتی طول خواهد کشید تا طرفین به درک اثر میگرن بر رابطه جنسی رسیده و بفهمند که این بیماری تا چه حد می تواند روابط شان را محدود کند

اثر میگرن بر روابط جنسی در اشخاص مختلف متفاوت است. ممکن است یک زن در طول روابط جنسی به خاطر این بیماری درد و رنج بیشتری را متحمل شود و ممکن است دیگری به آرامش رسیده و از تمامی دردهای خود رها شود. همچنین بعد از ارگاسم برخی از زنان با آرامشی که پیدا می کنند درد کمتری را حس می کنند و در برخی موارد نادر بعد از ارگاسم حملات میگرنی رخ می دهد.

برخی افراد به خصوص آن هایی که میگرن مزمن دارند نیاز به داروهای پیشگیرانه دارند تا دچار حملات میگرنی در طول رابطه نشوند. اگر دچار این حملات می شوید باید در این خصوص از پزشک تان سوال کنید.

افراد مبتلا به سردردهای مزمن سطوح بالاتری از افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند. اگر این مشکلات و اختلالات خلقی آن ها درمان شود می توانند شور و شوق بیشتر در اتاق خواب داشته باشند.

حدود 75 درصد از افرادی که به میگرن دچار هستند، زنان می باشند. تغییرات هورمونی قبل از عادت ماهانه اغلب سردردهایی به همراه دارد. آگاهی از این نکته می تواند به شما در خصوص علت برخی از سردردهای تان ایده های بیشتری بدهد.

در برخی از زنان مصرف قرص های ضدبارداری می تواند میگرن را بهبوبد ببخشد. اما برای عده دیگری می تواند اثرات منفی به همراه داشته باشد. گاهی نوع قرص هم در اثرات آن موثر است.

میگرن

بسیاری از مردم با رعایت برنامه غذایی منظم، خواب کامل، نوشیدن مایعات سالم و آب می توانند سلامت بیشتری را تجربه کنند.

کوهم می گوید شیوه زندگی تاثیر عمیقی بر وضعیت بیماران دارد. به این ترتیب گاهی می توان با مدیریت این بیماری دوباره جان تازه ای به روابط تان بخشید. برای این امر باید محرک هایی که بیماری تان را بدتر می کنند شناخته و از آن ها دوری کنید همچنین راهکارهای درمان و بهبود حال خود را بدانید.

برخی از محرک های میگرن عبارتند از:

  • شراب قرمز و سایر مواد الکلی
  • شکلات
  • بوهای قوی مانند بوی عطر یا شمع های معطر
  • نورهای تند
  • تغییرات آب و هوایی

اگر از برخی از این محرک ها در شب های عاشقانه تان استفاده می کنید بهتر است آن ها را فاکتور گرفته و کنار بگذارید و بعد اثر آن روی حال تان را ببینید. می توانید صدای موزیک را کم کنید و از شریک زندگی تان بپرسید که آیا به خود عطر زده است یا خیر.

مانتیت می گوید: روابط جنسی می تواند تمام زندگی از جمله بیماری های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر دچار این بیماری هستید می توانید از همسرتان هم بخواهید که با شما به پزشک مراجعه کرده و راهنمایی های او را بشنود. گاهی دریافت مشاوره در خصوص اثر میگرن بر روابط جنسی بسیار می تواند کمک کننده باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی