خواص مواد غذايي سلامت

آیا مواد غذایی با کالری منفی وجود دارند؟

تقویم فارسی اندروید

کالری منفی ترکیب رویا گونه ای است که خیلی ها را وسوسه می کند. فکر کنید غذا بخورید و لاغر شوید. بهتر از این چه می خواهید. برخی از ترفندها در رژیم غذایی برای جلوگیری از چاقی و کاهش وزن وجود دارد. معمولا بسیاری از رژیم های غذایی سعی در محدود کردن حجم و میزان یا تنوع غذای مصرفی دارند. اما مردم سخت عادت می کنند که کمتر از سابق غذا بخورند. یک رویکرد می تواند این فشار را برای کم کردن حجم غذا کاهش داده و باعث شود با مصرف همان میزان غذا بتوانید کالری کمتری دریافت کنید. در ادامه این مقاله از 7گنج با ما باشید.

مواد غذایی با کالری منفی

مواد غذایی با کالری منفی

آیا مواد غذایی با کالری منفی وجود دارند؟ برای مثال خوردن کرفس می تواند سبب ایجاد انرژی منفی در بدن تان شود؟ کرفس یک غذای کاملا قابل دسترسی است که سبب می شود حجم و طعم به غذای تان افزوده شود. این درحالی است که هیچ کالری به غذا اضافه نمی شود. کرفس همچنین یک اسطوره در سلامتی است. بنابراین مصرف آن انرژی لازم برای هضم، جذب و ذخیره سازی مواد مغذی را تامین می کند.

محققان برای بررسی ایده کالری منفی در خصوص کرفس آزمایشی ترتیب دادند. یک فنجان کرفس که حدود دو ساقه بود، دارای 16 کالری می باشد. این میزان کرفس برای هضم نیاز به 14 کالری دارد. بنابراین مصرف کرفس باعث بروز تعادل منفی انرژی در بدن نمی شود. به عبارتی کرفس کالری منفی ندارد. اما در نهایت تنها 2 کالری باقی می ماند. همین امر کرفس را به یک غذا با آب و فیبر بالا تبدیل کرده است تا یک میان وعده برای کاهش وزن باشد.

شاید غذاهای دارای کالری منفی یک افسانه نباشند و وجود داشته باشند. محققان در ایالت پن مقداری پاستا به مردم دادند و گفتند هر زمان که خواستند از این پاستاها بخورند. مردم پاستا را به همراه سالاد سرو می کردند. این افراد ابتدا به اندازه 50 کالری سالاد می خوردند و بعد پاستا می خوردند. فکر می کنید این 50 کالری سالاد به کالری های پاستا اضافه می شود و در مجموع مقدار بیشتری کالری به بدن فرد می رساند؟ خیر. درواقع سالاد باعث می شود تا فرد ماکارانی کمتری بخورد. درواقع اگر آن ها فقط ماکارانی می خورند و سالاد نمی خوردند تا 65 کالری بیشتر دریافت می نمودند. زمانی که محققان میزان سالاد را در وعده های غذایی افزایش دادند، افراد تا میزان 100 کالری کمتر مصرف می کردند. بنابراین به طور موثر سالاد کالری منفی به حساب می آید چرا که فرد را مجبور به دریافت کالری کمتری می کند. درواقع کالری ارائه شده از سالاد به بدن از میزان کالری که مانع ورود آن به بدن می شود بسیار کمتر بوده و سبب می شود تا نتیجتا کالری کمتری به فرد برسد.

البته اینکه چه نوع سالادی را هم انتخاب کنید مهم است. سالادهای سالم می توانند حجم زیادی از شکم تان را اشغال کرده و سبب شوند تا جای کمی برای غذا داشته باشید. درحالی که برخی از سالادها ممکن است حتی خودشان کالری زیادی داشته باشند. معمولا سبزیجات دارای برگ سبز دارای چگالی کم و حجم بالا هستند که مصرف غذا را کاهش داده و نهایتا سبب کاهش وزن می شوند.
تعجب آور نیست که خوردن غذاهای سالم بدون نیاز به کاهش حجم غذاها باعث کاهش میزان کالری می شود. این خود ترفندی برای مدیریت وزن است تا با سختی کمتری وزن اضافه تان را از دست بدهید.

مقالات مرتبط:

دیدن عکس غذاها موجب چاقی می شود

آلودگی صوتی باعث چاقی می شود !

رابطه جالب خجالت از چاقی و افزایش وزن

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی