سلامت سلامت جسمي

آیا دیابت نوع یک درمان می شود

تقویم فارسی اندروید

دیابت بیماری وحشتناکی است چرا که تا آخر عمر دست از سر بیمار برنمی دارد و حالا درمان همیشگی این بیماری رویای خیلی از افراد است. به تازگی گروهی از محققان اعدا کرده اند که می توانند این رویا را تحق بخشند. با هفت گنج همراه باشید.

آیا دیابت نوع یک درمان می شود

آیا دیابت نوع یک درمان می شود؟ دانشمندان و محققان دانشگاه هاروارد ادعا می کنند می توانند دیابت نوع 1 را درمان کنند. این دانشمندان می گویند که یک نوع درمان با کمک سلول های تولید کننده انسولین تولید شده توسط سلول های بنیادی پیدا کرده اند.

دیابت نوع یک یا دیابت نوجوانان یا دیابت وابسته به انسولین زمانی رخ می دهد که پانکراس میزان کمی انسولین تولید کند یا اصلا انسولین تولید نکند. عوامل ژنتیکی یا برخی ویروس های خاص باعث بروز این بیماری هستند. دیابت نوع یک نوعی بیماری است که در نوجوانان به خصوص افراد زیر 15 سال شایع بوده و به صورت مادام العمر با آن ها می ماند و اجازه ی تولید انسولین را به بدن فرد نمی دهد. این بیماری تاکنون به وسیه ی دارو و دیگر روش ها تحت کنترل قرار می گرفت اما هیچگاه درمان قطعی برای آن پیدا نشد. و اکنون دانشمندان دانشگاه هاروارد ادعا می کنند که به کمک سلول های تولید کنننده انسولین از سلول های بنیادی می توانند این بیماری را درمان کنند.

در این مطالعات سلول های بنیادی مذکور به موش و پس از آن به انسان پیوند زده شده است. این سلول بلافاصله بعد از ورود به بدن شروع به تولید انسولین کرده است. به علاوه محققات سیستم ایمنی بدن را با تزریق دارو کمی منفعل کرده اند تا به این سلول ها حمله نکند. با این شرایط محققان توانستند دیابت نوع یک را برای مدت 6 ما متوقف کنند. به این صورت بیمار دیگر نیاز به تزریق انسولین نداشته است. در واقع سلول های بنیادی در این روش سلول های جدیدی برای تولید انسولین ساخته اند تا جایزین سلول های بیمار قبلی شوند.
محققان این روش درمان می گویند ما در حال حاضر سعی داریم این روش درمان را بهبود ببخشیم. به زودی مبتلایان به این بیماری دیگر نیازی به تزریق مداوم انسولین ندارند. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی