دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

آيا مي دانيد پرفروش ترین گوشی تاریخ چيست ؟

پرفروش ترین گوشی تاریخ تلفن های همراه نه از خانواده کهکشانی های سامسونگ است، نه جزو اشرافی ها اپل....
تقویم فارسی اندروید

پرفروش ترین گوشی تاریخ تلفن های همراه نه از خانواده کهکشانی های سامسونگ است، نه جزو اشرافی ها اپل….

گوشي
گوشي

شاید فکر کنید فروش 71.5 میلیون نسخه آیفون 6 در طول 3 ماه عدد بسیار زیادی است، اما این آمار در برابر رتبه اول به هیچ عنوان به حساب نمی آید.

مقام اول پرفروش ترین گوشی های تاریخ به نوکیا 1100 تعلق دارد. 1100 یک گوشی رده ورودی بود که اواخر سال 2003 وارد بازار شد. این گوشی نه دارای دو دوربین جلو بود و نه نمایشگر خمیده ای داشت.

خاص ترین آپشنی که می توانستید در 1100 پیدا کنید چراغ قوه ای بود که در بالای دستگاه در نظر گرفته بودند! اما برسیم به آمار فروش.

نوکیا توانست در طول پنج سال بیش از 250 میلیون عدد 1100 به فروش برساند و به این ترتیب نه تنها رکورد پرفروش ترین موبایل تاریخ را به خود اختصاص داد، بلکه پر فروش ترین دستگاه الکترونیکی جهان هم شد.

اما چه چیزی باعث این فروش حیرت انگیز به خصوص در کشورهای در حال توسعه شده بود؟ اولین مورد قیمت است. حتی در سال 2003 هم قیمت این دستگاه در حدی بود که بسیاری از مشتریان می توانستند آن را خریداری کنند.

بعد باید به امکانات توجه کرد. شاید در سال 2015 صحبت از چراغ قوه خنده دار باشد اما اگر منطقی باشیم می بینیم چنین ویژگی آن هم 12 سال پیش بسیار کاربردی بوده است. موارد بعدی هم زنگ های مونوفونیک، 50 حافظه ورودی برای مخاطبین، 400 ساعت زمان استندبای و البته بازی snake! بشنوید از داستان جالب این گوشی.

ماه مارس گذشته (فروردین) یک دستگاه نوکیا 1100 با پردازنده چهار هسته ای مدیاتک MT-6582 در فرکانس 1.3GHz در تست Geekbench مشاهده شد! البته طبق قرارداد نوکیا با مایکروسافت تا سال 2016 هیچ تلفن همراهی با برند نوکیا تولید نخواهد شد اما شاید پس از آن شاهد بازگشت این گوشی تاریخی به بازار باشیم.

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: سخت افزار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی