آرايش صورت و مو مد و زيبايي

آموزش آرایش چشم مناسب برای زنان سالخورده

تقویم فارسی اندروید

یک آرایش چشم مناسب می تواند به طرزی شگفت انگیز شما را زیباتر جلوه دهد. در این مقاله به آموزش آرایش چشم برای زنان سالخورده پرداخته ایم. اگر شما بیشتر از پنجاه سال سن دارید نیازی نیست که با آرایش جوانتر به نظر برسید. مهم این است که ویژگی های خودتان را هر چه باشکوه تر نشان دهید. آرایش چشم وقتی که چروک های دور چشم زیاد می شوند کار دشواری به نظر می رسد اما اگر روش آرایش تان را تغییر دهید می توانید نگاهی پر نشاط تر و گیرا تر داشته باشید. از نکات این مقاله در رابطه با آموزش آرایش چشم استفاده کنید تا ظاهر خود را بپذیرید و به زیباتر شدنش کمک کنید.

آموزش آرایش چشم

آرایش سنگین شما را مسن نشان می دهد.

کارشناسان حوزه آموزش آرایش چشم می گویند: هیچ چیز به اندازه آرایش سنگین یک زن را مسن نشان نمی دهد. خط چشم و سایه های شدید می توانند چروک دور چشم را تشدید کنند و خطوط صورت را عمیق تر نشان دهند. زنانی که بیش از حد آرایش می کنند به دنبال پنهان کردن کسی که واقعا هستند می باشند. اینطور به نظر می رسد که آنها نمی خواهند خودشان را ببینند.

پرسشی که پیش می آید این است که چگونه باید آرایش چشم را روی سطحی که صاف نیست ایجاد کرد؟ البته نیازی نیست که زنان همیشه و به طور مداوم آرایش چشم غلیظ داشته باشند اما یک نگاه براق و گیرا حس خوبی حتی به خودشان می دهد.

شما به کمک آموزش ارایش چشم می توانید به راحتی خود را آرایش کنید اما این با تکرار و تمرین به دست می آید. اگر در آرایش کردن تازه کار هستید از حرفه ای ها بخواهید چند بار این کار را برایتان انجام دهند تا راه و چاه را فرا بگیرید و سپس خودتان دست به کار شوید.

آرایش چشم

اهمیت دانستن بهترین ویژگی شما

اگر جزء زنان سالخورده محسوب می شوید تمام آرایش خود را پاک کنید، به آینه نگاه کنید و منحصر به فرد ترین ویژگی خود را کشف کنید. همیشه سعی کنید به جای اهمیت دادن به ویژگی های بد، به برجسته کردن ویژگی های خوب تان فکر کنید. اگر مطمئن نیستید که ویژگی مثبت چهره شما چیست بهتر است به نظرات دیگران که در طول سالهای عمر به شما گفته اند اعتماد کنید. اگر مردم چشمان شما را دوست دارند به آرایش کردن و برجسته کردن رنگ چشمهای خود بپردازید. اگر به فرم لبهایتان معروف هستید، به رنگی که به عنوان رژلب برمی گزینید توجه کنید.

سایه چشم هرچه کمتر باشد بهتر است.

آموزش آرایش چشم و سایه چشم

در آموزش آرایش چشم هنگامی که نوبت به سایه چشم می رسد بهتر است بدانید کمترین مقدار را پشت چشم تان اعمال کنید. چروک های پشت چشم می توانند با رنگ های بیش از حد سایه چشم، برجسته تر شوند. سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید. اگر به یک مهمانی شبانه دعوت هستید، کمی سایه تیره تر را پیشنهاد می کنیم. به یاد داشته باشید که بیشتر از دو رنگ سایه روی پلک تان استفاده نکنید.

پرایمر، راز ماندگاری طولانی مدت

افزودن پرایمر می تواند راز یک تغییر در روند آرایش شما باشد. این یک مرحله مهم در آموزش آرایش چشم محسوب می شود. همانطور که پیش از رنگ آمیزی دیوار سطح آن را صاف می کنند، پرایمر نیز یک شروع خوب برای آرایشی بی عیب و نقص می باشد. کمی پرایمر را روی پلک بزنید تا سایه چشم در جای خود ثابت بماند و پشت پلک ماسیده نشود. در برخی از کمپانی های لوازم آرایشی حتی پرایمر مژه نیز وجود دارد.

آرایش چشم

خط چشم مناسب

خط چشم ضخیم و سیاه یک اشتباه فاحش است. به نکات زیر توجه کنید.

خط چشم مایع: اگر شما خط چشم مایع را دوست دارید هیچ ایرادی ندارد فقط سعی کنید بدون لرزش دست یک خط چشم نازک تنها روی پلک فوقانی چشم بکشید.

آرایش چشم

پلک پایینی: خط چشم کشیدن روی پلک پایین می تواند مصنوعی و غیر طبیعی به نظر برسد اما خط چشم مناسب می تواند چشم ها را بازتر و بزرگ تر نشان دهد. اگر خط چشم روی پلک پایین را دوست دارید می توانید از یک مداد نرم کمک بگیرید. سپس با یک پد یا انگشت تان آن را محو کنید. پیش از زدن خط چشم، یک فرچه کوچک را به تیره ترین رنگ پالت سایه چشم (مثل رنگ قهوه ای) آغشته کنید و آن را زیر چشم بکشید. سپس خط چشم را روی آن سایه بزنید. این کار به طرزی شگفت انگیز ظاهری طبیعی به شما می بخشد.

تتوی خط چشم: برخی از زنان تتوی خط چشم را می پسندند زیرا هر روز که از خواب بیدار می شوند آرایش چشم شان تکمیل است و نیازی نیست که خط چشم بکشند. اگر می خواهید خط چشم را روی پلک تان تتو کنید به یاد داشته باشید که یک مدل نازک و ظریف انتخاب کنید. زیرا مد خط چشم ممکن است هر سال تغییر کند.

خوب است بدانید که چه رنگی با چشم و موی شما هماهنگ است.

حتما در طول سالهای زندگی تان دیگر به خوبی می دانید که چه رنگی به شما بیشتر می آید. همانطور که رنگ لباس می تواند جنب و جوش و زیبایی بیشتری به شما بدهد، رنگ ها در آرایش چشم و لب نیز می توانند برای شما مناسب یا نامناسب باشند.

آرایش چشم

انتخاب ریمل مناسب

زنان مسن تر باید ریملی انتخاب کنند که هم بلند کننده و هم حجم دهنده باشد. رازش این است که سعی کنید مژه هایتان به هم نچسبند و مواد ریمل روی مژه زیاد نباشد. اگر شما پوستی روشن و موهای بلوند دارید، یک ریمل قهوه ای رنگ می تواند از ریمل مشکی برای شما مناسب تر باشد.

به نکات زیر توجه کنید:

  • فرچه ریمل را مدام داخل و خارج ریمل نبرید زیرا این کار باعث می شود مواد ریمل زودتر خشک شود.
  • ابتدا فرمژه بزنید سپس پرایمر مژه را اعمال کنید. پرایمر باعث می شود مژه ها از هم جدا شوند.
  • ریمل را تا حد امکان نزدیک به ریشه مژه ها بزنید.
  • هنگامی که یک دور ریمل زدید اجازه ندهید روی مژه خشک شوند. بلافاصله و تا وقتی مژه ها هنوز رطوبت دارند، برای بار دوم و سوم ریمل بزنید.
  • اگر مژه هایتان زیاد بور نیست نیازی نیست حتما مژه های پلک پایین را ریمل بزنید. آرایشگران اعتقاد دارند این کار باعث مصنوعی شدن آرایش چشم می شود.

آرایش چشم

مژه های خود را بلند کنید.

مشکل بسیاری از زنان مسن این است که مژه هایشان به بلندی قبل نیست. ساده ترین راه برای باز شدن چشم، فر کردن مژه است. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، فرمژه تان را برای چند ثانیه با سشوار گرم کنید سپس مژه ها را با آن فر نمایید. ابتدا فلز آن را تست کنید تا پلک تان را نسوزاند. در آخر هم به مژه هایتان ریمل بزنید.

مژه مصنوعی به جای مژه های کوتاه

آرایش چشم

اگر مژه هایتان به اندازه کافی ضخیم و پر نیستند می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. مژه مصنوعی هم می تواند موقت باشد و هم می تواند به صورت اکستنشن مژه باشد که در سالن های آرایشی این کار را انجام می دهند. اما اگر فقط در یک مهمانی می خواهید مژه های بلندتری داشته باشید از همان مژه مصنوعی استفاده کنید. مژه های تکی از مژه های یک سره ظاهر طبیعی تری دارند.

تمرکز همزمان روی آرایش چشم و لب

اگر به آرایش چشم علاقه مندید سعی کنید روی آرایش لب تمرکز نکنید و برعکس. اگر طرفدار آرایش لب هستید این نکته برای شماست. رژلب هایی با رنگ جسورانه و درخشان برای زنان مسن به ویژه زنانی که عینک می گذارند بسیار خیره کننده است. لب های خیره کننده می تواند شدت فریم عینک روی صورت را متعادل کند.

آرایش چشم

اهمیت انتخاب رنگ لباس

در کنار آموزش آرایش چشم که ذکر شد خوب است بدانید که چه رنگ لباسی می تواند چشمان شما را مورد توجه بیشتر قرار دهد. برای خانم هایی که چشمانی به رنگ عسلی مایل به سبز دارند، لباس هایی به رنگ سبز بسیار مناسب است. برای زنانی که چشمانی قهوه ای دارند، لباس هایی به رنگ آبی سیر فوق العاده جذاب است.

انتخاب درست قاب عینک

بسیاری از زنان مسن به طور مداوم یا صرفا برای مطالعه عینک به چشم دارند. اگر عینک می زنید مطمئن شوید که عینک شما شیک و به روز است. یک فریم مناسب می تواند چهره شما را ده سال جوانتر کند در صورتی که انتخاب نادرست عینک شاید ده سال به سن شما بیفزاید.

آرایش چشم

تفاوت سایه چشم ارزان قیمت و گران قیمت

در آموزش آرایش چشم هنگامی که نوبت به خرید محصولات آرایشی می رسد ممکن است به یاد بیاورید که پیش از آن هزینه های زیادی برای خرید محصولات مختلف متقبل شده اید اما هنگامی که احساس می کنید یک محصول و به خصوص سایه چشم به شما می آید، نگران هزینه اش نباشید و آن را پرداخت کنید. یک سایه چشم با کیفیت به خاطر رنگدانه هایش می تواند تاثیر زیادی روی آرایش چشم شما داشته باشد. علاوه بر آن ماندگاری بیشتری دارد و پشت چشمتان نمی ماسد. پس برای تهیه یک پالت سایه چشم خوب حتما به یک فروشگاه معتبر سر بزنید.

منبع : liveabout

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی