خواص مواد غذايي سلامت

آشنايي با خواص و مضرات عسل و فواید آن برای پوست

همه ما می‌دانیم که عسل، یک ماده غذایی ارزشمند است که مواد و عناصر مختلفی مانند کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. با ما همراه شويد تا با خواص بي نظير و البته هشدارها و مضرات اين ماده غذايي ارزشمند بيشتر آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

همه ما می‌دانیم که عسل، یک ماده غذایی ارزشمند است و میتوان گفت خواص عسل برای سلامتی ، زیبایی پوست و مو بیشمار است. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. با ما همراه شويد تا با خواص عسل و مضرات اين ماده غذايي ارزشمند بيشتر آشنا شويد…

asal-7ganj.ir

ارزش غذايي عسل

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای این ماده فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند.

در مجموع یک کیلوگرم عسل ۳۲۵۰ کالری انر‍‍‍‍‍ژی دارد. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد، از این دسته مواد می‌توان به آمیلاز، اینورتاز، کاتالاز و پراکسیداز اشاره کرد.

تعدادی از ویتامین‌های اصلی هم در این ماده وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است.

این ماده دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است.

افزايش طول عمر

اگر می‌خواهید طول عمر بیشتری داشته باشید، توصیه ما به شما، مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری عسل است. استفاده از این شیرینی طبیعی، سلامتی‌تان را بیمه می‌کند. جالب است بدانید بیشتر افرادی که عمر طولانی داشته‌اند، به طور منظم از این دسترنج زنبورعسل استفاده کرده‌اند.

درمان زخم و التهاب بدن

اگر در بخشی از بدن خود دچار زخم یا التهاب بوده و نگران بهبود آن هستید، باز هم پیشنهاد ما برای تسریع در روند درمان، خوردن عسل است، زیرا این شهد به علت خواص درمانی سریع، در درمان زخم‌ها کاربرد دارد، موضوعی که نه‌تنها متخصصان طب سنتی بر آن تاکید دارند، بلکه پزشکان نیز آن را پذیرفته‌اند.

پس اگر خود یا یکی از آشنایان‌تان دچار زخم معده یا زخم پای دیابتی هستید، بهتر است این شیوه درمانی را نیز امتحان کنید.

مصرف عسل در كاهش وزن

در صورتی که این روزها وقتی جلوی آیینه می‌ایستید، چندان دل خوشی از وزن و اندازه خود ندارید و چربی‌های اضافه در بخش‌هایی از بدنتان موجب می‌شود تا نتوانید لباس مورد علاقه‌تان را بر تن کنید، باید بدانید که آب‌لیموی طبیعی و عسل در ابتدای صبح، می‌تواند چربی‌های اضافه را از بین ببرد و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

بنابر این، در زمینه کاهش وزن، این ماده می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پس آستین‌هایتان را بالا بزنید و هر روز صبح، البته ناشتا، یک لیوان معجون عسل، آب‌لیمو و آب ولرم را نوش جان کنید.

به نظر مي رسد عسل ، معده را براي مدت طولاني تري سير نگه مي دارد و قطعا تمايل زياد افراد به محصولات شيرين را فرو مي نشاند.

آرام باشید

برخی از افراد، همواره از این موضوع گله می‌کنند که هنگام برخاستن از خواب، استرس دارند. حسی که در تمام طول روز، فعالیت‌های آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر شما هم از این گروه افراد هستید، باید بدانید که مواد مغذی موجود در این ماده، برای مغز آرام‌بخش هستند. بنابر این، عسل را در فهرست وعده صبحانه خود بگنجانید. همان‌طور که گفته شد، می‌توانید از آن در قالب معجون یا حل شده در آب، حتی به صورت مستقیم با نان میل کنید.

فراموش نکنید که این ماده یک افزایش دهنده طبیعی انرژی است. یک قاشق عسل به شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری فعالیت کنید. اگر احساس می‌کنید باتری شما خالی شده است و نمودار توان بدنی‌تان سیر نزولی به خود گرفته است، یادتان باشد که هیچ چیز مانند عسل به شارژ دوباره شما کمک نمی‌کند.

نسخه‌ای برای کودکان

شهد گیاهی طلایی رنگ، خواص زیادی برای کودکان خواهد داشت. برای نمونه، شب ادراری را در اطفال درمان می‌کند

همچنین موجب جذب آب و کاهش میزان کلسیم خون خواهد شد.

ویتامین B موجود در آن هم می‌تواند روند رشد و نمو در این گروه سنی را تسریع کرده و از نظر کمی و کیفی ارتقا بخشد.

به طور مثال، اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد و به تبع آن، فرد می‌تواند مواد غذایی مفید را در حجم و اندازه مورد نیاز مصرف کند.

دیگر اینکه یادتان باشد مغز تا 5 سالگی رشد روزانه دارد، بنابراین، این شهد خوش‌طعم، برای رشد و تقویت مغز کودکان مفید است.

اگر فرزندتان شب‌ها خوب نمی‌خوابد و ناآرامی می‌کند، نسخه‌ای برای وی داریم؛ اینکه هر شب پیش از خواب، یک قاشق مرباخوری از این ماده را به دختر یا پسرتان بدهید. این کار کمک می‌کند تا او راحت بخوابد.

هشدار:

***  مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد سم بوتولینم، خطرناک است.

 

خواص عسل – درمانی طبیعی برای میگرن

مبتلایان به حمله میگرنی هم می‌توانند از این ماده برای بهبود حال خود استفاده کنند. می‌پرسید چگونه؟ به همین راحتی که هرگاه متوجه شروع حمله میگرنی شدند، یک قاشق عسل را در آب گرم حل کرده و میل کنند. مطمئن باشید که این شیوه، پاسخ خواهد داد و مشکل را تا حد زیادی رفع می‌کند؛ به ویژه اگر منشأ حمله میگرنی شما، استرس باشد.

كمك به عملكرد بهتر مغز

اگر قرار است به زودی در آزمونی مانند کنکور شرکت کنید، یا فعالیت ذهنی زیادی داشته باشید، بهتر است پیش از حضور در چنین فعالیت‌هایی، دوپینگ کنید! به طور حتم می‌پرسید چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد؟ در پاسخ باید بگوییم که شیرینی و قند موجود در این ماده، به سرعت در خون پخش می‌شود، البته وقتی با میزان مناسبی آب مخلوط شود. به این ترتیب، با آزادسازی مولکول قند، به عملکرد بهتر مغز که اصلی‌ترین مصرف کننده قند در بدن است، کمک می‌کند و مانع بروز خستگی خواهد شد.

مصرف عسل در بارداري

باعث تقویت جنین ضعیف در رحم مادر می‌شود.

به سلامت و توان مادران باردار کمک می‌کند.

این ماده غذایی با افزایش قابلیت جذب مواد غذایی در بدن به سلامت جنین در حین بارداری کمک می‌کند.

مصرف عسل در شيردهي

توصيه طب سنتي اين است كه مادران شيرده  عسل را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

 مادران باردار روزانه چند لیوان انواع آب میوه جات + 1 قاشق غذا خوری عسل با آب میوه جات مخلوط شده در طول روز بمرور میل کنند.
برای ازدیاد شیر شير مادر  روزانه 2 ليوان شير بادام  با 1 قاشق غذا خوری عسل میل شود.
در صورت کمبود شیر مادر، 2 قاشق مربا خوری رازیانه و 2 قاشق مربا خوری بذر شوید را با 3 لیوان آب جوش بمدت 30 دقیقه در قوری چینی دم کرده در طول روز بمرور با عسل میل شود.
نكته: بين مصرف عسل توسط مادر و بروز لكنت زبان در كودك ارتباطي وجود ندارد .

مصرف عسل در سالمندان

از جمله ضروری‌ترین غذاها برای آن دسته از افراد مسنی است که عملکرد سیستم گوارشی‌شان دچار ضعف شده است چرا که عسل منبع خوبی از انرژی و مواد مغذی است که مستقیما جذب بدن می‌شود.

فوايد عسل براي دندان

اگر برای شستن دندان‌ها از آن استفاده شود باعث سفیدی دندان‌ها و سلامت لثه‌ها می‌شود.

در رابطه با افزايش حفرات دنداني ، مطالعات نشان مي دهد با آن كه این ماده چسبنده و شيرين است ، عامل مهمي در ايجاد پوسيدگي دندان محسوب نمي شود.

اما نبايستي افراد عسل را جايگزين ميوه و سبزي كنند، اما اگر مي خواهند چاي خود را با قند شيرين كنند ، به جاي آن از عسل استفاده كنند.

مصرف عسل در بيماران قلبي

منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و همچنین بیماریهای قلبی دارد.

آنتي اكسيداني قوي

محققان در حال ارزيابي اثر این ماده بر سطح آنتي اكسيدان هاي بدن هستند كه به نظر مي رسد بدن را از مضرات محيط مانند دود سيگار و مواد شيميائي حفاظت مي كنند.

در يك تحقيق جديد دانشمندان دريافتند سطوح آنتي اكسيدان هاي بدن در افرادي كه این ماده را خورده بودند افزايش يافته است.

متخصصان معتقدند آنتي اكسيدان ها از صدمات سلولي ايجاد شده توسط مولكول هايي به نام راديكال هاي آزاد جلوگيري مي كنند.

غذاهاي غني از آنتي اكسيدان ها از اثرات تخريبي راديكال هاي آزاد مي كاهند و در نتيجه احتمال بيماري هائي همچون سرطان و حمله قلبي را كاهش مي دهند.

Nicki J.Engeseth متخصص ديگر در زمينه عسل ، از دانشگاه ايلي نويز كه به مطالعه آنتي اكسيدان ها و عسل پرداخته، مي گويد يافته هاي يك مطالعه جديد نشان مي دهند كه حتي اگر 80 درصد عسل قند باشد، باز هم سالم است.

این ماده مملو از تركيبات مختلفي است كه فعاليت بيولوژيك قوي دارند و حتي ممكن است خواص ميكروب كشي نيز داشته باشد.

 

مصرف عسل در بيماران ديابتي:

در تحقيقي تحت عنوان « اثر مصرف عسل طبيعي بر وزن بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 دچار اضافه وزن و چاقي» ، اثر مصرف این ماده بر وزن و قند خون بيماران ديابتي نوع 2 دچار اضافه وزن و چاقي مورد بررسي قرار گرفت و نتايج بررسي نشان داد كه مصرف عسل طبيعي به مدت 8 هفته موجب كاهش وزن بيماران ديابتي دچار اضافه وزن و چاقي گرديد بدون آنكه اثر منفي بر قند خون ايجاد نمايد

خواص دارچین و عسل

مخلوط کردن عسل و دارچین با هم درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال میباشد.

خواص عسل و دارچین

  • خواص دارچین و عسل برای ورم مفاصل

– قسمتی از عسل را در ۲ قسمت آب گرم حل کرده و به آن ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین بیافزایید. خمیر حاصله را روی محل درد به آرامی بمالید. درد بعد از ۱۵ دقیقه از بین خواهد رفت.

– همچنین بیماران دارای ورم مفاصل می توانند، ۱ فنجان آب داغ را با ۲ قاشق عسل و ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و بنوشند. این عمل را هر روز باید انجام دهند تا بیماری شان معالجه شود.

– مطالعات انجام شده روی این بیماران نشان داده است که، اگر این بیماران قبل از صبحانه مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل با ۴/۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را میل کنند، درد آنها بعد از ۱ ماه از بین خواهد رفت. بیماران مورد مطالعه نمی توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از این روش، توانستند به راحتی شروع به راه رفتن بدون درد کنند.

  • خواص دارچین و عسل برای جلوگیری از ریزش مو

– قبل از حمام کردن، ۱ قاشق غذاخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و روی سر خود بمالید و ۵-۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشوئید.

  • خواص دارچین و عسل روی عفونت مثانه

– ۲ قاشق غذاخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را در ۱ لیوان آب گرم حل کرده و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه را از بین برود.

  • خواص دارچین و عسل برای درد دندان

– ۵ قاشق چایخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی دندان خراب بمالید. این عمل را ۳ بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود.

  • خواص دارچین و عسل برای سرماخوردگی

– به مدت ۳ روز از مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل گرم با ۴/۱ قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن، سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

  • خواص دارچین و عسل برای درمان ناباروری

– مردان ۲ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند تا این مشکل برطرف شود.

– زنان می توانند از پودر دارچین برای باردار شدن استفاده کنند.

– زنان نابارور مقداری پودر دارچین را با ۲/۱قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و آن را به طور مرتب در روز روی لثه یا دهان خود قرار دهند. این کار باعث می شود که مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.

– در مریلند (شهری در آمریکا) برای مدت ۱۴ سال هیچ نوزادی متولد نمی شد. تا اینکه زنان و مردان شروع به خوردن عسل و دارچین کردند و بعد از مدت کوتاهی زنان باردار شدند.

 

فواید عسل براي پوست

  • عسل علاوه بر خواص غذایی و دارویی، یکی از قدیمی‌ترین مواد طبیعی موثر و مفید برای زیبایی و شادابی پوست است.
  • این ماده رطوبت لازم را برای پوست فراهم می ‌کند و یکی از بهترین درمان ها برای رفع خشکی پوست است.
  • این ماده پاک‌کننده‌ای قوی است و پوست و سلول‌های خشک و مرده را از بین می‌­برد و به علت خاصیت مرطوب‌کنندگی و تقویتی در ساخت کرم­ها و ماسک­های خانگی برای شفافیت و درخشندگی صورت کاربرد فراوان دارد.
  • ماسک‌ های عسل ایجاد چسبندگی می ‌کند و استفاده از آن صبر و حوصله می ‌خواهد، اما همیشه به خاطر داشته باشید سالم‌ترین ماسک ‌های صورت، ماسک­‌هایی هستند که در تهیه آنها از مواد طبیعی استفاده شده است و فاقد هر گونه افزودنی است.
  • هنگام استفاده از ماسک دقت کنید که صورت کاملا با فوم های پاک ‌کننده تمیز شود و هیچ گونه کرم و مواد آرایشی روی صورت نباشد. بعد از پاک کردن، صورت را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه‌ها بزنید.
  • پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید، اما اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید. بعد از 15 دقیقه به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید. لازم به ذکر است ترکیبات ماسک ها جنبه غذایی دارند و فسادپذیرند و باید برای مصرف فوری تهیه شوند.

خواص عسل برای پوست – ماسک عسل و ماست

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بعد از 20 ـ 15 دقیقه شست‌وشو دهید. این ماده علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سرسیاه خواهد شد.

  • خواص عسل برای پوست – ماسک سیب و عسل

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثر نرم‌کننده و ضدآکنه دارد.

  • خواص عسل برای پوست – ماسک تخم‌مرغ و عسل

در یک فنجان یک تخم‌مرغ بشکنید و به آن نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه کنید و خوب به‌ هم بزنید تا مخلوط شود. این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید و 15 دقیقه دراز بکشید، سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.

  • خواص عسل برای پوست – ماسک موز و عسل

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است. در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌ شوند، می ‌توانید از این ماسک برای دستان خود استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.

 

خواص سیاه دانه و عسل

سیاه دانه دارای خواص زیادی است که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش اساسی را ایفا می کند. این ماده قادر است سلولهای بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی در حال مردن هستند را تحریک کند. سیاه دانه همچنین می تواند بدن افراد مسموم شده را توسط سلاح های شیمیایی بهبود داده و MRSA را نابود کند.

بعضی از خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و عسل معروف است به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری است که از زمان های قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است. این معجون سیاه دانه و عسل خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

  • از اصلی ترین خواص سیاه دانه و عسل  این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • این ترکیب درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.
  • در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.
  • ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.
  • سیاه دانه و عسل برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.
  • مالیدن سیاه دانه و عسل به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.
  • سیاه دانه و عسل ،نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.
  • برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.
  • سیاه دانه و عسل برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.
  • می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.
  • سیاه دانه و عسل در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران  هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا  متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.
  • موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  • سیاه دانه و عسل از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند.
  • سیاه دانه و عسل باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

 

عوارض زياده روي در مصرف عسل

عسل نیز حدود ۵۵ درصد فروکتوز، قند میوه است که این قند توسط کبد پردازش می شود اما با وجود تفاوت شیمیایی، بدن ما هنوز به عسل به عنوان یک قند مانند شکر واکنش نشان می دهد بنابراین مصرف زیاد آن انسان را حتی دچار بیماری دیابت نیز می کند.

اتفاقی که در مصرف بیش از حد عسل در بدن می افتد دقیقا مشابه مصرف زیاد شکر است.

قند دریافتی زیاد لوزالمعده را وادار به تولید انسولین اضافی می کند و مازاد آن در بدن به صورت چربی ذخیره می شود و این رخداد دقیقا آغاز فرایند چاق شدن انسان است.

مشکلات قلبی و بیماری های کبدی عوارض دیگری از زیاده روی در مصرف هر نوع قند حتی عسل است.

مضرات مصرف عسل تقلبی

عسل تقلبی نه تنها خاصیت درمانی ندارد بلكه از آنجایی كه حاوی قند و شكر مصنوعی می باشد بسیار مضر است، عسل تقلبی مانند قند، شكر، شیرینی جات و نوشابه ها بوده و گلوكز خون را بسرعت افزایش میدهند و باید از آن اجتناب كرد برای بیماران سرطانی بسیار مضر می باشد

از مضرات مصرف عسل تقلبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) سركوب سیستم ایمنی بدن

2) بر هم زدن تعادل املاح در بدن

3) باعث پوسیدگی دندان  ها میشود

4)کاهش تمركز، بد خلقی و افزایش اضطراب

5) كاهش انعطاف پذیری و عملكرد بافتها

6) افزایش دهنده دیابت  است (لذا افرادی که دیابت دارند باید برای انتخاب عسل دقت بیشتری کنند)

7) افزایش سطح تری گلیسریدهای خون

8) سبب فقر مس و كروم میشود

9) تداخل در جذب كلسیم، منیزیم و پروتئین

10) پیری زود رس

11) باعث خستگی مزمن می شود

12) علائم اضطراب و ترس را در خانم های حساس تشدید می کند

13) افزایش چاقی، كلسترول خون و فشار سیستولیك قلب

14) ویتامین ای را در خون کاهش میدهد

15) کاهش هورمون رشد

16) كاهش توانایی عملكرد آنزیمها

17) كاهش ظرفیت یاد گیری – كاهش عملكرد حافظه

18) كاهش پایداری عاطفی

19) میتواند موجب یبوست و یا واریس  گردد

20) میتواند منجر به سرطان پروستات، پستان، تخمدانها و روده گردد

21) افزایش بیماریهای قلبی-عروقی

22) سردرد و میگرن

23) افزایش هورمون استروژن در مردها

24) افسردگی

25) باعث افزایش سطح دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین در خون میگردد

26) میتواند  آسم و یا آلرژی ایجاد  كند

27) می تواند به ساختار( دی ان آ ) آسیب بزند

28) باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی بدن مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار میدهد.

متاسفانه بیش از نود درصد عسلهای موجود در بازار که با عنوان عسل طبیعی به فروش میرسد تقلبی وحاوی مخلوط شکر و آب میوه ها هستند و افراد مخصوصا بیماران باید در انتخاب عسل خود دقت کافی بنمایند.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

برچسب ها

2 دیدگاه

  • دو مشکل هست برای خوردن عسل
    تقلبی بودن که بجای مفید بودن هزار جور بیماری میاره برای افراد و مخصوصا افراد بیمار یا کسانی که دنبال علاج هستن با این کار هم ضرر میبینند هم از طب سنتی بدشون میاد و نظر منفی نسب به اون میگیرن

    دوم اینکه عسل پاستوریزه شده که اون بال زنبور و این جور چیزا دیگه توش نباشه که همونا هم اگه بهداشتی نشه بجای مفید بودن برای مصرف کننده ضرر داره

    متاسفانه ساختاری هم نیست که نشون دهنده عسل طبیعی هست و طبق بررسی کردم با گذاشتن تو یخچال و اینا اوکی نمیشه .

    و از همه بدتر هم ساختار بهداشتی هم وجود نداره که عسل های تو بازار رو درجه یا گرید بندی کنه که شخص خریدار بدونه این کالا اصل هست و همه که بهداشتی هستن و آرم بهداشت رو دارن و همه هم با قند تغذیه میشن و از همه بدتر هم ممکن هست توش کلا عسل نباشه و ماده عسل مانند باشه .

    در کل داشتن عسل به مسيولین بستگی داره که وظیفه خودشون رو درست انجام بدن و سلامت جامعه تامین بشه . شاید اینها مصرف خودشون از خارج تامین می کنند که دغدغه ندارن .

    موفق باشید .

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی