اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

گل رز ، تاریخچه و مفهوم آن

تقویم فارسی اندروید

گل رز

یک شاخه گل رز خیلی بیشتر از یک هدیه ی ساده ی ولنتاین است. در طی چند هزار سال گذشته گل رز توسط بسیاری از ثروتمندان به عنوان نشانی از عشق هدیه داده شده و در جنگ ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه تاریخچه و مفهوم این گل در رنگ های مختلف را با هم مرور می کنیم.

این گل از کجا آمده است؟

با توجه به شواهد فسیلی گل رز از 35 میلیون سال قبل وجود داشته است. حداقل 150 گونه گل رز وجود دارد و اکثر گونه های آن بومی آسیا هستند. هرچند این گل در اروپا، شمال آمریکا و شمال غربی آفریقا هم یافت می شود. گل رز برای اولین بار در بیش از 5000 سال پیش در باغ های آسیایی مورد استفاده قرار گرفت. بیش از 600 کتاب متعلق به این گل و اطالاعات آن وجود دارد.

گل رز در طول تاریخ

گل سرخ نقش برجسته ای در تاریخ رم باستان و مصر ایفا کرده است. این گل روابط را گسترش داده و برای مقاصد دارویی، تزئین محافل، و گرفتن عطر مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی شایعه شده است که کلئوپاترا کف اتاق خود را با گل رز پوشانیده بود. رسم یونان و رم باستان پوشیدن حلقه هایی از گل رز در مراسم و جشن ها بوده است. گل رز برای مسیحیان باستان نماد بت پرستی و میل بیش از حد جنسی بوده است. همچنین گل رز برای انگلستان نیز نماد مهمی بود. گل رز سرخ نماینده خانه لنکستر و گل رز سفید نمادی از خانه ی نیویورک است. هر دو این گروه ها برای کنترل انگلستان مبارزه می کردند.

معانی رنگ های مختلف گل رز

گل سرخ را نسبت به رنگ هایی که دارد می توان نماد مفهوم های مختلف اعم از غم و عشق و شادی دانست در ادامه مفهوم هر رنگ در گل رز را برای تان مرور می کنیم.

قرمز: عشق و علاقه، گل رز نماد عشق و علاقه ی عمیق بوده و علاوه بر احساسات مثبت نشانه ی تاسف یا غم و اندوه هم می تواند باشد. تعداد گل رز هم مهم است. دسته گلی با 12 شاخه گل می تواند بگوید “بسیار تو را دوست دارم”.

صورتی: قردانی و تحسین، این گل همانند رنگش یک مفهوم ملایم و مثبت دارد. رز صورتی یعنی لذت، عشق بی گناه یا نماد یک هدیه با مفهوم تشکر می تواند باشد.

زرد: دوستی و شادی، رز زرد یک گل با لحن عاشقانه است. گل رز زرد یک گل افلاطونی است و با آن می توان به یک دوست تبریک گفت یا به سادگی برای نشان دادن قدردانی خود از آن استفاده کرد.

سفید: خلوص و معنویت، رز سفید می تواند در روز عروسی به عروس هدیه داده شود. این گل نشان خلوص و معنویت وپاکی به همراه دوست داشتن است. رزو سفید یعنی عشق خالصانه و پاک. رز سفید همچنین برای ابراز همدردی هم به کار می رود.

نارنجی: شور و شوق و انرژی، گل رز نارنجی مانند یک شعله آتشین نشانه ی قدردانی و میل و اشتیاق و یا هیجان است. همچنین نشانه ی علاقه ی شدید به چیزی مانند یک رابطه ی عاشقانه یا کسب و کار می باشد.

استفاده هایی که از این گل  می شود

عطر گل سرخ یکی از اصلی ترین استفاده هایی است که می توان از این گل کرد. عطر این گل از غدد میکروسکوپی که روی گلبرگ های آن وجود دارد گرفته می شود. گلبرگ تازه این گل نیز در سالاد استفاده می شود. به علاوه این گلبرگ به صورت خشک شده در چای کاربرد دارد.

کرمی که از این گل گرفته می شود به عنوان یک مرطوب کننده عالی و ضد التهاب و حاوی مواد ضدعفونی کننده جهت درمان آکنه استفاده می شود. این کرم حتی برای بهبود زخم هم کاربرد دارد.

گل رز، تاریخچه و مفهوم آن

گل رز همچنین یک میوه به رنگ قرمز روشن دارد که در پاییز بالغ می شود. این میوه  برای درست کردن مربا و مقاصد دارویی هم استفاده می شود. ویتامین C موجود در این میوه تازه از مقادیر آن در همه ی میوه ها بیشتر است. به عنوان مثال 100 گرم از میوه های خانواده مرکبات حاوی 50 میلی گرم ویتامین C می باشد درحالی که همان مقدار از میوه ی گل سرخ 1250 میلی گرم از این ویتامین را دارد. به علاوه میوه ی تازه ی گل سرخ غنی از ویتامین های E و K است. به علاوه این میوه از اسیدهای چرب و کارتنودیئها نیز غنی شده است. این ترکیبات در میوه ی گل سرخ می تواند باعث مزایای پزشکی مثل جلوگیری از تخریب غضروف مفاصل و کاهش علائم ارتریت نیز باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی