خانه » سلامت » تناسب اندام » چگونه چاق شویم ؟ ۱۰ راهکار طبیعی برای چاق تر شدن

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

تناسب اندام سلامت

چگونه چاق شویم ؟ ۱۰ راهکار طبیعی برای چاق تر شدن

از دست دادن وزن و لاغری برای بسیاری از مردم یک دغدغه همیشگی و مداوم است اما عده ای هم هستند که از لاغری بیش از اندازه شان ناراحتند و دوست دارند وزن اضافه کنند و چاق شوند. اگر شما هم یکی از اون دسته افرادی هستید که دوست دارید بدونید چگونه چاق شویم ، در این مقاله از ۷گنج با ما همراه باشید تا ۱۰ راهکار طبیعی برای چاق تر شدن را به شما آموزش دهیم.

چگونه چاق شویم ؟ 10 راهکار طبیعی برای چاق تر شدن

چگونه چاق شویم ؟ راه کار های چاق شدن :

۱. مصرف گوشت قرمز

گوشت قرمز دارای کلسترول بوده و یک راه طبیعی برای چاق تر شدن است. گوشت حاوی مقادیر بالایی پروتئین و آهن می باشد و می تواند به راحتی به چاق تر شدن تان کمک کند. با افزودن چند قطره روغن زیتون به آن و قرار دادن گوشت تازه در فر می توانید تا مدتی یک غذای خوب برای چاق تر شدن داشته باشید. به یاد داشته باشید که ترکیب گوشت قرمز با چربی های اشباع شده سبب چاق شدن شما می شود اما این یک راه غلط برای افزودن وزن است و اصلا توصیه نمی شود.

۲. استفاده از کره بادام زمینی برای چاق شدن

بادام زمینی با داشتن مقادیر بالای پروتئین یک غذای عالی برای آن هایی است که می خواهند چاق تر شدن را تجربه کنند. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۱۰۰ کالری دارد و همچنین دارای ویتامین هایی مانند منیزیم، اسیدهای فولیک، ویتامین Bو ویتامین E می باشد. یک لایه ضخیم از کره بادام زمینی روی یک نان تست می تواند به راحتی شما را چاق تر کند.

سایر مطالب مرتبط در این زمینه که میتوانید مطالعه کنید :

۳. مصرف شیر کامل برای چاق تر شدن

اگه دغدغه چاق شدن دارید و همیشه مثل خیلیا از خودتون می پرسید چگونه چاق شویم ؟ یکی از راه حل های ساده چاق تر شدن جایگزین کردن شیر کم چرب با شیر کامل و پرچرب طبیعی است. شیر کامل حاوی ۶۰ کالری بیشتر از شیر بدون چربی است. به علاوه شیر پر از ویتامین و مواد مغذی است و منبع خوبی از ویتامین های D و A می باشد. شما می توانید شیر کامل را با بلغور جو دو سر و غلات مصرف کنید تا یک وعده غذایی کاملا سالم داشته باشید. اگر میخواهید بازهم در مورد خواص شیر بیشتر بخوانید مطلب زیر را مطالعه نمایید:

۴. خوردن میوه ها

میوه های به خصوص گرمسیری می توانند به راحتی به افزایش وزن تان کمک کنند. موز ، پاپایا ، آناناس و غیره دارای قند طبیعی بسیار بوده و یک راه حل ایده آل برای چاق تر شدن می باشند. این میوه ها با پر کردن معده شما و تامین انرژی تان می توانند شما را برای انجام فعالیت های روزانه نیز آماده کنند. می توانید یک دسر شیرین از این میوه ها بدون شیرینی مصنوعی داشته باشید. اگر از خوردن میوه ها و سبزیجات خسته شده اید تنها کافی است اسموتی های خوشمزه و متنوع از آن ها را با میوه های خشک یا معمولی جایگزین کنید.

۵. آووکادو

آووکادو نیز یک ایده خوب برای چاق تر شدن می باشد. فقط نیمی از یک آووکادو حاوی ۱۴۰ کالری بیشتر است. به علاوه منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مقادیر زیادی از ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم است. بنابراین استفاده از آووکادو یک راه حل ایده آل برای افزودن وزن است. می توانید سالاد آن را در رژیم غذایی تان بگنجانید و حتی با مصرف یک نان تست در کنار آن به اثربخشی بیشترش کمک کنید.

برای مطالعه طرز تهیه یک دسر خوشمزه آووکادو این مطلب را مطالعه نمایید:

۶. مصرف نان گندم سبوس دار

مصرف نان کامل یک راه شگفت انگیز برای چاق شدن است تنها امتحان کنید و بعد اثرگذاری آن را خودتان مشاهده کنید. اگر نان گندم کامل را به رژیم غذایی تان اضافه کنید نه تنها کالری بیشتری خواهید داشت بلکه مواد مغذی بیشتری نیز به بدن تان می رسد. نان کامل فیبر و مواد معدنی بیشتر، که در نان سفید کم دارید را به شما می دهد. مصرف نان کامل سبوس دار برای صبحانه در طولانی مدت به شما در چاق تر شدن کمک می کند.

۷. خواص کره یا روغن برای چاق شدن

چگونه چاق شویم ؟ یکی از بهترین روش های چاقی مصرف کره است . کره دارای کالری بسیار زیادی است. نوشیدن یک لیوان شیر کامل و سپس خوردن یک نان تست داغ که به کره آغشته شده است به شما تمام مواد مغذی که در طول روز لازم دارید را می دهد. همیشه به یاد داشته باشید که کره دارای چربی های اشباع شده است و پس خوردن آن را محدود کنید. اگر دوست دارید کره را بیشتر مصرف کنید می توانید آن را با روغن های گیاهی جایگزین کنید. روغن های گیاهی حد معتدل تری از چربی را در خود دارند.

اگر به اطلاعات بیشتری راجع به فواید و خواص کره نیاز دارید مطلب زیر برای شما مفید است:

۸. مصرف آجیل

آجیل یکی از بهترین تنقلات برای چاق تر شدن سالم است. آن ها منابع خوبی از چربی و مواد مغذی هستند. انواع آجیل ها دارای فیبر بسیار هم می باشند که می توانند به هضم بهتر غذا کمک کنند. خوردن آجیل مخلوط تا مدت طولانی تری انرژی شما را تامین می کند.

۹. خواص و فواید پنیر برای چاقی

من شخصا به پنیر خیلی علاقه دارم و حتی ممکن است مدام در خوردن آن زیاده روی کنم چرا که می توانم در غذاهای مختلف آن را استفاده کنم. اگر یک لیوان شیر می نوشید خوردن کمی پنیر هم می تواند یک وعده غذایی کامل برایتان بسازد. در کل پنیر حاوی مقادیر زیادی چربی است که به افزودن وزن طبیعی کمک می کند.

اگر میخواهید در پنیر بیشتر مطالعه کنید این مطلب برای شما خوب است:

۱۰. سیب زمینی

سیب زمینی دارای مقادیر بالای پروتئین ها، الیاف بسیار و مقادیر خوبی از ویتامین C می باشد. اغلب آن را بدون پوست می خوردند اما به یاد داشته باشد که پوست سیب زمینی هم دارای مواد غذایی بسیار زیادی است. جدا کردن پوست آن به معنی دور ریختن بخش مهمی از ویتامین ها و پروتئین هاست !

این غذاها می توانند در چاق تر شدن طبیعی تان به شما کمک کنند. غذاهایی که کالری بالایی دارند می توانند شما را چاق کنند اما به یاد داشته باشید که مصرف هر غذای ناسالمی برای افزایش وزن اصلا ایده خوبی نیست و می تواند عواقب بدی برای سلامتی تان به همراه داشته باشد. توصیه می شود حتی اگر عاشق چاقی شده اید و مدام از خود می پرسید باید چگونه چاق شویم ؟ باز هم از غذاهای فراوری شده اجتناب کنید.

از نوشیدن نوشابه ها و نوشیدنی های قند دار با غذا بپرهیزید و به دنبال غذاهای چاق کنند طبیعی باشید.

loading...
کانال تلگرام هفت گنج