خانه » سلامت » چگونه بدن مان را برای بهار آماده کنیم؟

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

سلامت سلامت جسمي

چگونه بدن مان را برای بهار آماده کنیم؟

loading...

بهار یک فصل کاملا متفاوت و دوست داشتنی است که ناگهان تغییرات ۱۸۰ درجه ای در اطراف تان احساس می کنید. این موضوع می تواند جسم شما را دچار تنش کرده و از بیماری ها و ناسازگاری هایی مثل آلرژی ها یا بیماری های فصلی رنج ببرید. همچنین تحمل این تغییرات ذهن و روان تان را متشنج کرده و ممکن است برای تان سخت باشد. در این مقاله از ۷گنج برای تان ۴ توصیه داریم تا بتوانید جسم و روان تان را بهتر با بهار وقف دهید.

چگونه بدن مان را برای بهار آماده کنیم؟

زودتر از خواب بیدار شوید

به جای اینکه مثل یک خرس هنوز در خواب زمستانی باشید و مدام بخواهید در تخت خواب خود بخزید سعی کنید با این تمایل تان به خواب مقابله کرده و سعی کنید زودتر از خواب بیدار شوید. الگوهای خواب زمستانی ما در فصل بهار برای مان دردسر ساز شده و تایم خواب مان را به هم می زنند. به همین علت باید با ذهن آگاه خودتان الگوهای خواب تان را اصلاح کنید. هدف این است که آغاز روز را ببینید و سعی کنید با بیدار شدن به موقع و اجتناب از چرت زدن های گاه و بی گاه انرژی بیشتری برای خوتان بخرید. می توایند خودتان را مجبور کنید یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید.

حتی مهم نیست چه موقع می خوابیدید، اگر شب بیدار می مانید و روز می خوابیدید و یا اگر الگوی خواب نرمالی داشتید به هر حال خودتان را مجبور کنید یک ساعت زودتر بیدار شوید. به این ترتیب حداقل از چرت زدن های در طول روز خبری نخواهد بود. و کم کم با تغیر زمان برآمدن خورشید خود را با تغییرات آغاز روز در بهار وقف می دهید.

سبزیجات و میوه بخورید

پس از یک زمستان سرد و دلچسب کام تان را با سبزیجات تازه و ظریف تر بهاری تازه کنید. گزنه و قاصدک و سالاد فصل از میوه ها و سبزیجات فصلی می تواند گزینه خوبی باشد. می توانید تعداد زیادی از میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی تان اضافه کرده و غذاهای سالم تر و رنگارنگ تری بخورید البته رنگ هایی از جنس میوه و سبزی. همچنین میوه و آبمیوه را به عنوان میان وعده زیاد استفاده کنید. به این ترتیب می توانید جسم تان را برای تغییرات فصل بهار آماده کنید.

ورزش در هوای آزاد

در زمستان سرد و برفی خودتان را در خانه حبس کردید و یا فقط در باشگاه ورزش می کردید؟ با شروع بهار می توانید ورزش در هوای آزاد را انتخاب کرده و و در هوای آزاد تمرین کنید. من دوچرخه سواری را انتخاب کردم. ممکن است کمی بلندپروازی باشد که بخواهم بعد از سه ماه تمرین نکردن یک ورزش سنگین و طولانی مدت داشته باشم اما به خاطر آمادگی جسمی که از قبل داشتم چندان هم سخت نبود. با انتشار اندروفین احساس سرزندگی و انرژی زیادی کردم و دیگر خواب آلود و خسته نبودم. به این ترتیب ذهن و روح و جسم شما بعد از یک زمستان طولانی با بودن در هوای آزاد خود به خود متوجه تغییرات شده و خود را با آن وقف می دهد.

با بهار دوباره متولد شوید

فصل بهار زمان تولد دوباره است. زمین از خواب بیدار می شود و گیاهان جوانه می زنند. حیوانات از لانه های شان بیرون می آیند و شروع به تکاپو و جست و خیز می کنند. همانطور که در آغاز این فصل جسم تان را با خوردن غذاهای تازه و متنوع و ورزش در هوای آزاد تقویت می کنید، ذهن تان هم باید یک شروع دوباره را تجربه کند. وقت آن است که ذهن و فکرتان را از تمام چیزهای منفی مثل شک و کینه و دودلی و ترس پاک کنید و به تجزیه و تحلیل افکارتان بپردازید. آنچه مفید است را نگه دارید و آنچه آزارتان می دهد را دور بیندازید. اجازه دهید ذهن شما هم مثل بنفشه های وحشی سر از خاک سرد و سیاه بیرون آورده و نور را تجربه کند.

بیایید از بهار با آغوش باز استقبال کرده و به جای خزیدن در رخت خواب مان زنده شدن طبیعت را به چشم ببینیم. این شروع خوبی برای داشتن یک سال خوب دیگر خواهد بود.

loading...
کانال تلگرام هفت گنج