ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج روانشناسي و سلامت روان

چند راه برای تشخیص یک رابطه ناسالم

تقویم فارسی اندروید

عشق انسان را کور می کند و شاید نتوان تشخیص داد رابطه ای که در آن هستید یک رابطه ناسالم است یا خیر. بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا اطمینان حاصل کنید که رابطه ای که در آن هستید چگونه است.

رابطه ناسالم

شاید به دلایل احساسی متوجه رابطه ناسالم خود نباشید اما بسیار مهم است که همه چیز را بدانید. این کار به شما  کمک می کند تا اگر درگیر یک رابطه ناسالم هستید سعی کنید خود را از آن نجات دهید. در اینجا چند نشانه را برای شما بازگو می کنیم و اگر شما در رابطه تان با این شرایط مواجه هستید بهتر است برای بهبود یا قطع رابطه اقدام نمایید.

در یک رابطه ناسالم نمی توانید خودتان باشید.

رابطه ناسالم

همه ما به هنگام ناراحتی نیاز به کسی داریم که با او صحبت کنیم تا او به ما آرامش دهد. این یک امر طبیعی است اما اگر شما همیشه در اینجور مواقع به سراغ کسی از دوستان یا اطرافیان تان می روید نشانه این است که با شریک زندگی تان رابطه خوبی ندارید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما با او احساس راحتی نکنید. مثلا اینکه دوست ندارید ضعفی از خود نشان دهید زیرا طرف مقابل تان همیشه از شما عیب جویی می کند در حالیکه در خود هیچ نقصی نمی بیند. و یا شاید شما احساس عاطفی سستی نسبت به او دارید که از دلایل مختلفی نشأت می گیرد. تنها راه این است که خودتان باشید و واقعیت را ببینید. نیازی نیست از چیزی بترسید و کسی که شما را دوست دارد هیچوقت سعی نمی کند از شما نقطه ضعف بگیرد.

عدم تمایل به سازش

رابطه ناسالم

آیا شریک زندگی شما در تصمیم گیری های مشترک هیچگاه با شما مصالحه و سازش ندارد؟ مهم نیست که موضوع چه قدر بزرگ یا کوچک باشد. مهم این است که او به نظرات شما اهمیت می دهد؟ اگر اینطور نیست شما در یک رابطه ناسالم به سر می برید. اگر همیشه رابطه ای یک طرفه دارید و او هیچ نرمشی از خود نشان نمی دهد، زمان آن فرا رسیده که به طور جدی با یکدیگر صحبت کنید.

سوء استفاده احساسی در روابط ناسالم

رابطه ناسالم

اگر شریک زندگی تان مدام از شما انتقاد می کند، شما را سرزنش می کند و خود را همیشه از شما بالاتر می داند، این ها نشان دهنده سوء استفاده احساسی از شماست. این اعمال نشانه بارز خشونت است و تنها ضرب و شتم نیست که معنی خشونت می دهد. گاهی اوقات این نوع سوء استفاده از فرد می تواند فوق العاده دشوار و آزاردهنده باشد.

عدم اعتماد در رابطه ناسالم

رابطه ناسالم

این امر میان زوج ها بسیار رایج است اما اگر شما به طور مداوم نسبت به طرف مقابل تان احساس بی اعتمادی می کنید احتمال اینکه رابطه ناسالمی داشته باشید تشدید می شود. در این مورد به دیگران توجه نکنید. سعی کنید ریشه این احساس را پیدا کنید و حتما از یک مشاور توانا در این زمینه کمک بگیرید.

فقدان احترام

رابطه ناسالم

در هر رابطه ای وجود احترام متقابل بسیار اهمیت دارد. از نشانه های عدم احترام فقط بی ادبی و توهین کردن به طرف مقابل نیست. برای مثال وقتی شما در حال صحبت کردن هستید و او به شما گوش نمی دهد می تواند نشانه ای از رابطه ناسالم باشد. وقتی او به شما هیچ اهمیتی نمی دهد در دراز مدت می تواند روی اعتماد به نفس شما تاثیری بسیار منفی داشته باشد.

وابستگی شدید در یک رابطه ناسالم

رابطه ناسالم

وقت گذراندن با یکدیگر می تواند بسیار شگفت انگیز باشد اما همیشه و برای همه نشانه رابطه سالم نیست. اگر شما در هر موردی و برای انجام هر کار کوچکی به شریک زندگی تان وابسته و متکی هستید نشانه خوبی نیست. این خوب نیست که شما نتوانید هیچ کاری را به تنهایی انجام دهید. در زندگی مشترک هم تا حدی باید از خود استقلال داشته باشید و خودتان را در یک رابطه به هیچ عنوان نبازید.

مطالب مرتبط جهت مطالعه:

منبع : leaf

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی