انرژی مثبت سبك زندگي

چند راهکار نوستالژیک که حالتان را خوب می کند.

تقویم فارسی اندروید

حتما برای شما هم پیش آمده که به یکباره و ناگهانی دل تان بگیرد اما بدانید که این حال و روز موقتیست و ما چند راهکار نوستالژیک پیشنهاد می دهیم که می تواند حال شما را بهبود بخشد و حتی به یکباره دگرگون کند.

نوستالژیک
انرژی مثبت

نوستالژی به هر چیزی که خاطراتی را برای شما یادآوری می کند اطلاق می شود و همواره ایجاد ارتباط میان گذشته و حال حس مثبتی به انسان منتقل می کند. حس و حال بد به سراغ همه آدمها می آید و شما گاهی می توانید دلیل این اتفاق را بیابید و گاهی نیز هیچ علتی برایش پیدا نمی کنید. فقط حس می کنید که دلتنگ شده اید یا حوصله تان سر رفته است. اینجور مواقع احساس بدی دارید و نمی دانید چه کنید تا هر چه زودتر از آن حال و هوا خلاص شوید. ممکن است آنقدر حالتان بد باشد که به گریه بیفتید. راهنمای ما را دنبال کنید و بکوشید هر بار یک یا چند تا از کارهای نوستالژیک زیر را انجام دهید. نگران نباشید این حس و حال بد گذرا هستند و شما با انجام این کارها می توانید حواس خود را از مسائل منفی دور کرده و حس خوبی را تجربه کنید.

خوراکی نوستالژیک

نوستالژیک

همه شما در کودکی خوراکی هایی نوش جان کرده اید که ممکن است به طور روزانه آنها را تجربه نکنید. عطر و طعم خوراکی ها در حافظه بلند مدت ثبت می شوند و خاطراتی دوست داشتنی را برایمان زنده می کنند. این خوراکی شاید دستپخت خوشمزه مادر، مادربزرگ یا حتی یک دوست باشد. اگر به آشپزش دسترسی دارید از او بخواهید که آن را برایتان بپزد اگر نه خودتان فوراً دست به کار شوید. امروزه با یک سرچ کوچک در اینترنت به راحتی می توانید دستور تهیه همه جور خوراکی را به دست آورید. این خوراکی ممکن است شیربرنج، کاچی، حلوا، فرنی یا انواع غذاهای ایرانی و محلی باشد. باور کنید با خوردن یک قاشق از آن حالتان دگرگون خواهد شد.

فیلم نوستالژیک

نوستالژیک

شاید تماشای یک فیلم یا کارتونی که در کودکی یا نوجوانی حالتان را خوب می کرده الان به نظر وقت تلف کردن بیاید اما امتحانش ضرری ندارد. این فیلم چه کمدی باشد و باعث قهقهه زدن تان شود، چه اشک انگیز باشد و حسابی اشک تان را در بیاورد، در هر صورت باعث پالایش روحتان می شود. اینکار غیر از اینکه حواس خود را از افکار منفی دور می کند، می تواند شما را در خاطرات خوب کودکی تان غرق کند و دنیایی متفاوت پیش رویتان قرار دهد. کلاه قرمزی، بابا لنگ دراز یا کازابلانکا هیچ فرقی ندارد. هر کدام که برای شما نوستالژیک و ویژه است را همین حالا تماشا کنید.

فضای نوستالژیک

نوستالژیک

هیچ چیز به اندازه یک منظره نمی تواند حال آدم را خوب کند. این منظره می تواند طبیعتی بکر یا شهری شلوغ و پر از ساختمان های بلند باشد. اگر این فضا کمی برای شما دور است و ناچار به سفر کردن می شوید در صورت امکان راهی شوید و بدانید که دست یافتن به یک حال خوب ارزشش را دارد تا کمی از زندگی روزمره جدا شوید. اگر هم به شما نزدیک است که خیلی خوش شانسید. بام تهران، مکانی تاریخی در هر یک از شهرستان های زیبای ایران، جنگل، دریا، کافه یا رستوران فرقی نمی کند. کافیست پا به آن مکان بگذارید تا خاطرات خوب به سمت تان هجوم بیاورند و غرق لذت بشوید.

دوست نوستالژیک

نوستالژیک

همه شما حتما کسی را دارید که به خاطراتی زیبا وصلتان می کند. کسی که محرم راز و مرهم دردهایتان باشد. این فرد می تواند دوست یا یکی از اقوام تان باشد. فوراً با او تماس بگیرید و ملاقاتی با وی ترتیب دهید. همین که در حال نوشیدن یک چای یا قهوه از خاطرات مشترک تان با هم صحبت کنید تمام دلتنگی هایتان را فراموش خواهید کرد. شنیدن خاطرات تان از زبان دیگری می تواند صمیمیت میان شما را بیشتر نشان دهد و این باعث می شود احساس کنید که تنها نیستید. یادآوری روزهای خوش گذشته بسیار خوشایند است اما بدانید حتی گاهی حرف زدن درباره مسائلی که آزارتان می دهد نیز می تواند شما را به یک تخلیه روانی برساند. پس اگر کسی را دارید که از شنیدن حرفهایتان سواستفاده نمی کند، برای دیدنش معطل نکنید.

موسیقی نوستالژیک

نوستالژیک

برای همه شما پیش آمده که در دوره ای از زندگی آنقدر به یک موسیقی خاص گوش داده اید که اطرافیان را کلافه کرده باشید. شاید آن قطعه موسیقی الان به تاریخ پیوسته باشد و شما زمان زیادی به آن گوش نداده باشید اما خاصیت گذشت زمان این است که حتی اگر در دوره بدی از زندگی تان آن ترانه را شنیده باشید، اکنون با شنیدنش حس خوبی پیدا می کنید. اگر در حال حاضر به آن دسترسی ندارید کافیست در اینترنت چرخی بزنید و پیدایش کنید. خبر خوب این است که نیازی نیست نوارهای کاست قدیمی را عقب و جلو کنید تا آهنگ مورد علاقه تان را بیابید. این روزها همه چیز به راحتی در دسترس است.

یادگاری نوستالژیک

نوستالژیک

این یادگاری می تواند آلبوم عکس های قدیمی یا هر چیزی که شما آن را از سالهای دور به یادگار نگه داشته اید باشد. حتی گاهی خواندن دفترچه خاطرات قدیمی تان نیز حالتان را خوب می کند. ورق زدن خاطرات، ساده ترین کاریست که حال و هوایتان را عوض می کند. اکثر ما به تقلید از مادربزرگ ها، یک صندوقچه قدیمی از یادگاری های با ارزشمان داریم. اگر ندارید از امروز یک صندوقچه کوچک کنار بگذارید و یادگاری های عزیزتان را در آن نگهداری کنید. این کار چند سال دیگر حسابی به دردتان می خورد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی