خانه » سرگرمي و اطلاعات عمومي » پیاده روی در هوای سرد را برای خود راحت تر کنید

تبلیغات

اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

پیاده روی در هوای سرد را برای خود راحت تر کنید

پیاده روی در هوای سرد را راحت تر کنید

راه رفتن و پیاده روی یکی از بهترین اشکال ورزش است که حتی هیچ جایگزینی هم نمی توان برای آن پیدا کرد. در باشگاه بعد از یک جلسه عضلات شما به شدت خسته می شوند و شاید بعد از آن دیگر به اندازه قبل انگیزه برای ادامه ورزش تان نداشته باشید. همچنین شاید تمایلی به وقت گذراندن در باشگاه یا صرف هزینه نداشته باشید. اما پیاده روی شکلی از فعالیت بدنی است که هیچ محدودیتی ندارد. شما در هر زمان و هر مکانی می توانید آن را انجام دهید.

پیاده روی هر چند مستقل ترین ورزش هاست اما باز هم می تواند فراز و نشیب هایی برای شما داشته باشد. پیاده روی در هوای بهاری و تابستانی بسیار دل انگیز است اما همین که هوا سرد شود مشکلات شما هم شروع خواهد شد. وقتی از سرما حتی فکر راه رفتن و بیرون رفتن از خانه هم نتوانید بکنید و یا با بارندگی های شدید خیابان ها جای مناسبی برای پیاده روی نباشند، آن موقع شاید شما هم نتوانید برنامه های پیاده روی تان را به درستی ادامه دهید. در همین زمینه ۷گنج برای تان ۷ پیشنهاد دارد تا بتوانید با انجام آن ها پیاده روی در هوای سرد را هم برای خودتان آسان کنید. این ۷ راهکار به شما کمک می کنند مگر در مواقعی که یک طوفان شدید وجود داشته باشد و یا هوا به طرز وحشیانه ای سرد باشد.

پیاده روی در هوای سرد را برای خود راحت تر کنید

  1. باد سرد زمستانی ار فراموش نکنید

با اینکه بررسی درجه هوای آن روز ممکن است شرایط متعادلی را به شما نشان دهد، گاهی بادهای سردی که در زمستان می وزد ممکن است تمام برنامه ریزی های شما را به هم بریزد. بادهای قوی که در زمستان می وزند شاید هوا را آنقدر سرد نکنند ولی حجم زیادی از سرما را در لحظه به صورت و بدن شما می کوبند. آن موقع است که دیگر پیاده روی به نظرتان دیوانه وار بیاید.

با توجه به داده های کلینیک های درمانی، خطر سرمازدگی در درجه هوای ۱۵ درجه سانتیگراد، وقتی باد سرد می وزد، وجود دارد. یک باد سرد با درجه -۱۶.۶ فارانهایت می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه شما را دچار سرمازدگی کند. پس قبل از اینکه آماده بیرون رفتن شوید، بعد از چک کردن درجه هوای بیرون، سرتان را هم از پنجره بیرون بیاورید و مطمئن شوید که باد سردی در کار نیست.

  1. لباس مناسب برای پیاده روی در هوای سرد

پیاده روی نیز مانند سایر ورزش ها نیازمند لباس مناسب خود است. باید طوری لباس بپوشید که بعد از گرم شدن و عرق کردن تان بتوانید لباس های تان را کمتر کرده و از گرم شدن زیاد بدن تان جلوگیری کنید. همچنین باید راهی برای جلوگیری از نفوذ عرق به لباس های رویی تان داشته باشید تا سرما نخورید.

برای راه رفتن در هوای سرد باید مطمئن شوید که گوش ها، دست ها و پاهای تان هم به اندازه کافی پوشیده شده و از سرما حفظ می شوند. بهترین شیوه برای لباس پوشیدن در این مواقع این است که یک لباس با بافت مصنوعی در زیر تمام لباس های تان بپوشید  تا از رسیدن عرق به لباس های رویی تان جلوگیری کند. در مرحله بعد یک لباس از جنس پشم گوسفند یا دیگر جانوران برای عایق کردن بدن تان استفاده کنید. همچنین زمانی که هوا سرد است یک روپوش داشته باشید تا بعد از گرم ترشدن بدن تان و زمانی که حس کردید زیاد از حد گرم تان است بتوانید آن را در بیاورید.

  1. برای پیاده روی در هوای سرد کفش مناسب انتخاب کنید

کفش های نامناسب، بیشترین مواردی هستند که می توانند شما را از پیاده روی منصرف کرده و وقت یپای تان در گل و لجن گیر کرد یا مدام روی زمین خیس سر خوردید، به خانه برگردانند.

لباس های مناسب خود را با کفش های خوب کامل کنید. بهتر است چکمه هایی بخرید که ضد آب باشند و روی یخ هم سر نخورند. همچنین برخی از مارک ها این قابلیت را دارند که حتی در دمای انجماد هم پای شما را گرم نگه دارند. سعی کنید کفشی بخرید که تمام این گزینه ها را داشته باشد.

  1. حرکات کششی برای گرم کردن بدن تان

با انجام چند حرکت کششی ساده بدن تا را گرم کرده و از یخ زدن در هوای سرد خود را حفظ کنید. به این ترتیب هم بدن تان نرم شده و انعطاف کافی برای شروع ورزش را خواهد داشت و هم در هوای سرد زودتر عادت کرده و آمادگی تان را برای پیاده روی به دست می آورید.

  1. مطمئن شوید که بدن تان به خوبی هیدراته شده است

همانطور که در آب و هوای گرم تابستان زیاد آب می نوشید تا آب بدن تان دیرتر تمام شود، در زمستان هم با توجه به آب و هوای خشک بهتر است با نوشیدن حجم زیادی آب از تبخیر شدن آب بدن تان جلوگیری کنید. یکی از نشانه های زمستان بخارهایی است که روی دهان تان می بینید. در این آب و هوا با باز کردن دهان تان آب بدن تان تبخیر می شود. پس با نوشیدن آب کافی باید این تبخیرها را جبران کنید.

  1. پیش بینی آب و هوا را چک کنید

گاهی با چک کردن پیش بینی آب و هوا می توانید یک برنامه ریزی خوب برای خودتان داشته باشید. اگر پیش بینی می شود که یک روز آفتابی دارید بیشترین استفاده را از آن بکنید. همچنین اگر پیش بینی بارندگی شده است بهتر است تا قبل از شروع بارندگی پیاده روی تان را آغاز کرده و قبل از اینکه به بارندگی ها بخورید به  خانه برگردید.

  1. لباس های شب رنگ

اگر در تمام روز نتوانستید به پیاده روی بروید اما شب اوضاع مساعد بود، می توانید از همان زمان شب استفاده کرده و به پیاده روی بروید. در این زمان به خاطر تاریکی هوا ممکن است برای تان مشکلاتی پیش بیاید. پس بهتر است ابتدا خودتان را به جایی برسانید که به خوبی نورپردازی شده و برای پیاده روی در هوای سرد مناسب است. سپس با پوشیدن لباس های شب رنگ خود را از خطر تصادف کردن با ماشین یا برخورد با اشخاص مصون کنید.

به یاد داشته باشید که حفظ نظم در ورزش از اصول اولیه ای است که کمک می کند تمرینات تان جواب بدهند. پس در صورتی که مادر طبیعت هم با شما همکاری نمی کند بهتر است تسلیم نشده و فکری برای ادامه ورزش تان بکنید.

 

loading...
کانال تلگرام هفت گنج