ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

وقتی استرس شغلی به زندگی شخصی راه پیدا می کند چه باید کرد؟

تقویم فارسی اندروید

شما هر روز چندین ساعت از زمان خود را در محل کارتان سپری می کنید و طبیعیست وقتی به خانه می روید تمام استرس شغلی خود را نیز به خانه ببرید. اما آیا در مورد مدیریت استرس شغلی و رابطه خصوصی تان اندیشیده اید؟ بر اساس نظر سنجی و تحقیقات جدید، استرس شغلی شایع ترین علت ناراحتی زوجین است و 35% از افراد، این مسئله را بزرگترین مشکل در روابط خود می دانند. تحقیقاتی دیگر نشان می دهد که 65% از مردم منبع اصلی استرس های خود را استرس شغلی می دانند و تنها 37% اعلام کرده اند از پس مدیریت آن به خوبی برمی آیند. استرس شغلی چیزیست که باید حتما با آن مقابله کرد زیرا می تواند محیط امن خانه را تحت الشعاع قرار دهد. در این مقاله به چگونگی حفظ مرزی سالم میان کار و زندگی شخصی خواهیم پرداخت.

استرس شغلی

چگونه استرس شغلی به رابطه شما ضربه می زند؟

کارشناسان اعتقاد دارند که استرس شغلی بر روابط اثری منفی به جای می گذارد. هنگامی که استرس کار به محیط خانه وارد می شود در واقع موجب فعال سازی غیر مستقیم سیستم عصبی می شود. شخص به دنبال تخلیه این انرژی است و شریک زندگی اش را آزار می دهد. اعمال ناخوشایند می تواند موجب شود که شریک زندگی تان احساس کند مورد حمله قرار گرفته است. هنگامی که مسائل حرفه ای خود را وارد زندگی شخصی تان می کنید، مشکلات آغاز می شوند. استرس شغلی دشمن شماره یک تحریکات و شور جنسی است. حتی خارج از اتاق خواب هم وقتی استرس را وارد خلوت دو نفره تان می کنید، شریک زندگی تان احساس ناخوشایندی می کند و دیگر نمی تواند در هیچ موردی به اندازه کافی با شما احساس همدردی نماید.

استرس شغلی

استرس شغلی به احتمال زیاد می تواند موجب آسیب رساندن به روابط بلند مدت شود. هنگامی که زوجین انتظار دارند بتوانند به کمک یکدیگر روزهای استرس آور خود را تحمل کرده و پشت سر بگذارند، ممکن است یکی از دو طرف نتواند راه درست را در پیش بگیرد. وقتی که دو طرف با هم راحت باشند می توانند به درمان دیگری کمک کرده و زندگی بهتر و سالم تری برای خود بسازند.

تخلیه کردن خود

آیا شما کسی هستید که درباره تمامی اطلاعات مربوط به محل کار خود مدام صحبت می کنید؟ عیب یا حسن این کار به یک سری عوامل بستگی دارد. اگر شما درباره مسائل مهم کاری مثل استعفا یا پذیرفتن یک شغل جدید و یا شراکت با فردی جدید با شریک زندگی خود صحبت کنید و مشورت بگیرید بسیار خوب است و می تواند تاثیر مثبتی هم در شغل و هم در روابط تان داشته باشد. اما اگر به طور مداوم شکایت از همکاران یا شرایط کاری خود را نزد طرف مقابل تان بازگو کنید کمی آزار دهنده است. به جای آن سعی کنید درباره اینکه روزتان چه تاثیری روی شما گذاشته است سخن بگویید. به طور مثال بگویید “روز خسته کننده ای داشتم” یا بگویید “از محل کار عصبانی هستم” بدین شکل شما بدون آنکه جزئیات را عنوان کنید از احساس خود سخن گفته اید.

استرس شغلی

 

اگر مشکلات برجسته ای در محل کار دارید سعی کنید بدون آنکه چیزی به شریک زندگی تان انتقال دهید، آنها را حل و فصل نمایید. می توانید پس از ترک محل کار به یک موسیقی آرام بخش گوش دهید یا پیش از صرف شام مدیتیشن انجام دهید تا به آرامشی دلخواه دست یابید. سعی کنید هنگامی که محل کار را ترک می کنید و به خانه می روید از هر گونه استرس شغلی تهی باشید.

اگر همسرتان به شما دروغ می گوید…

پایان دادن به استرس های کاری در روابط عاشقانه کار ساده ای نیست. اگر کسی به طور مکرر از استرس شغلی خود تاثیر گرفته و آن را بر شما تحمیل می کند مانند این است که هر روز که به خانه می روید انگار به میدان جنگ قدم می گذارید و دیگر خانه برایتان محلی امن برای داشتن آرامش نخواهد بود. اگر اینطور است سعی کنید در یک زمان بدون استرس مانند یک پیاده روی دو نفره یا تماشای یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه با او سخن بگویید. بدین شکل هم او تخلیه می شود و هم شما می توانید از احساسی که دارید و تاثیری که استرس های او بر روابط تان می گذارد سخن بگویید.

استرس شغلی

یکدیگر را سرزنش نکنید و باعث شرمنده شدن دیگری نشوید زیرا ممکن است باعث شود طرف مقابل به شما اعتماد نکند و مدام دروغ بگوید. به جای این کار درباره احساسات خود صحبت کنید و راه حل پیشنهاد دهید. روزانه 15 دقیقه را به صحبت کردن درباره احساسات تان اختصاص دهید تا زندگی آرام تر و رابطه ای صمیمانه تر داشته باشید.

منبع : health

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی