آرايش صورت و مو مد و زيبايي مطالب اختصاصي

راهنماي انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

در اين مقاله از 7 گنج، نكات مهم در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست را به علاقمندان آموزش ميدهيم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج، نكات مهم در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست را به علاقمندان آموزش ميدهيم. با ما همراه شويد…

رنگ كردن مو
رنگ كردن مو

چگونه رنگ موی مناسب رنگ پوستم را انتخاب کنم؟

پیدا کردن رنگ مناسب به دانش و اطلاعات نیاز دارد . این علم، ترکیبی از رنگ و نور است، هر رنگی که برای موهایتان انتخاب می‌کنید، وقتی کنار صورتتان قرار می‌گیرد، بر رنگ پوستتان تاثیر می‌گذارد.

همه چیز مربوط می‌شود به نظریه‌ی رنگها و فرمول آن، آسان است: رنگ‌های موی خاکستری تمایل دارند که پوست صورتی را خنثی کنند در حالیکه سایه‌های قرمز می‌توانند پوستهای صورتی را سرخ و گلگون نشان دهند.

سایه‌های بنفش می‌توانند ته رنگ زرد در پوست را متعادل و پوست را درخشان کنند اما استفاده از رنگی که بیش از حد شبیه رنگ پوست باشد، ظاهر شخص را شبیه افراد بیمار نشان می‌دهد. ته رنگ هلویی در رنگ مو می‌تواند به صورت رنگ پریده، حرارت و رنگ دهد.

انتخاب رنگ مو بر اساس پوست گرم یا سرد:

اگر رنگ پوست و مو را در دو دسته گرم یا سرد جای دهیم و رنگ پوستتان طلایی، زیتونی یا تیره باشد و چشمانی قهوه ای یا تیره دارید (اکثر آسیایی ها، افریقایی-امریکایی ها و لاتین ها در این دسته جای می گیرند)، پس رنگ پوست شما از نوع گرم است.

اگر رنگ پوستتان روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است، از نوع رنگ پوست سرد هستید. شما معمولاً موقع برنزه کردن اول قرمز شده و می سوزید و رگ های روی مچ دستتان آبی رنگ است.
رنگ موی انتخابی باید ضدرنگ پوست باشد تا آن را خنثی و چهره را جذاب‌تر کند.

اگر رنگ پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید.
رنگ های تیره و مشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محو می کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید.

اگر رنگ پوستتان سرد است، از رنگ هایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، رنگ هایی مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی، بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست سرد شما بهترین انتخاب است.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست:

رنگ موی مناسب برای پوست سبزه معمولي:

اگر پوست سبزه‌ معمولی دارید، این رنگها برای شما مناسب است: قرمز قهوه ای روشن، بلوند روشن و شاه بلوطی روشن

رنگ موی مناسب برای پوست سبزه تيره:

اگر پوست سبزه تیره دارید، این رنگها به شما می آید : شاه بلوطی تیره و متوسط، قهوه ای روشن و بلوند روشن، ولی روشن تر از این رنگها برای شما مناسب نیست(مثلا قرمز) چرا که پوستتان را تیره تر نشان می‌دهد.

رنگ مشکی جذابیت بیشتری به شما می بخشد، این رنگ مورد علاقه‌ی ریانا خواننده‌ی معروف است.

رنگ موی مناسب افراد با پوست روشن:

بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و هایلایت آبی و یا قرمز

خانم هایی که رنگ پوستی روشن یا صورتی رنگ دارند، رنگ موی قرمز و شرابی به آن ها می آید.

رنگ موی مناسب افراد با پوستهای گندمگون و برنزه:

شـیـری، گـل بـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

رنگ موی مناسب افراد با پوستهای صورتی و سرخ:

کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

آیا می‌توانم از رنگ مو برای برجسته کردن ویژگی‌های صورتم استفاده کنم؟

ترفندهای رنگی ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید در رنگ کردن موها از آنها استفاده کنید. بعنوان مثال می‌توانید رنگ سبز چشمانتان را با رنگ موی قرمز یا بنفش، بیشتر مشخص کنید.

شما در واقع می‌توانید با بکار بردن‌ هایلایت در جاهایی از خط مویتان که استخوان‌ها را برجسته نشان می‌دهد، صورتتان را کانتور کنید. این کار شبیه استفاده از‌ هایلایتر بر روی صورت، برای برجسته کردن ساختار استخوانی است.

ميتوانيد با قرار دادن‌ هایلایت‌های ظریف، نزدیک جاهایی مانند استخوان‌های گونه، شقیقه و بالای پیشانی، به صورت شکل دهيد. با قرار دادن ‌هایلایت در آن نواحی، شما در پیرامون صورت فرد، عمق ایجاد می‌کنید، زیرا فضایی برای روشنی و تیرگی باقی می‌گذارید که سایه‌ها و ‌هایلایت‌های روی صورت را بیشتر مشخص می‌کند.

توصيه هاي كلي:

موقع انتخاب رنگ مو، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به این صورت توصیف می شود: بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند: روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و…

افراد بسیار کمی وجود دارند که با مشکی پر کلاغی بسیار زیبا به نظر می رسند. این رنگ معمولا برای خیلی ها منجر به این میشود که سنشان از آنچه هستند بیشتر نشان داده شود و برای کسانی که پوست بسیار روشن دارند باعث یک تضاد بسیار زیاد می شود که فقط عیب‌های صورتشان را بزرگ نمایی می کند. اما اگر سبزه هستید و چشم های تیره دارید حتماً این رنگ را امتحان کنید اما به جای مشکی پر کلاغی بهتر از قهوه ای بسیار تیره با توناژ قرمز استفاده کنید.

موی سفید و خاکستری اصلا برای پوست‌های روشن و تیره یکسان به نظر نمی‌آیند. در مورد پوست‌های روشن ممکن است ظاهری بی‌روح به وجود آورد و در مورد پوست های تیره ممکن است تضاد شدیدی در چهره شما ایجاد کند.

افرادی که در کودکی رنگ موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین رنگ پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که رنگ پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

اگر رنگ مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر می خواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو رنگ خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، رنگ موی تیره بهتر است تا رنگ موی بلوند.

اگر موهایتان قهوه ای روشن است، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یک دفعه بلوند روشن کنید.

رنگ موهای روشن و قوی باید بر اساس رنگ موهای شما انتخاب شوند. هارمونی مناسب جذابیت موهای شما را صد چندان می‌کند. اگر چشم‌های خاکستری یا آبی دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های روشن و کمی متمایل به رنگ‌های سرد استفاده کنید.

اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از رنگ موی موقتی که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید.

اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

برای آن دسته از افرادی که می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشن یا تیره کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند، بهتر است که خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند.

برای انتخاب رنگ مو حتماً سن خودتان را در نظر بگیرید. هرچقدر که چهره شما با تجربه تر باشد رنگ‌های زرق و برق دار روشن را اصلا قبول نمی‌کند و برای چهره زیبایی به همرا نخواهد داشت.در این شرایط بهتر است که از سایه روشن استفاده کنید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري بدون كر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

یک دیدگاه

  • با سلام خسته نباشبد من هم درباره رنگ سوال داشتم من تاحالا خودم موهامو رنگ نکردم بار اوله میخوام رنگ کنم اصلا تجربه ندارم موهام دکلره شده و دودی زیتونی بوده الان به زردی میزنه رنگشو دوست ندارم الانم 3 سانت ریشه هاش دراومده موی طبیعیه من زیاد اسم رنگهای ترکیبی رو بلد نیستم ولی خیلی دوستشون دارم ضمنن چون دکره دارم دلم نمیاد رنگ تیره بزنم پایین موهام به نارنجی میزنه پررنگ تر از بالاشه میخوام راهنمایی کنین چه رنگی رو موهام بهتر میشه ممنون ضمنن من اکسیدان 6 دارم بادودی و زیتونی 6.1و8.33 دی کالر میشه با اونها رنگی رو ترکیب کنم که قشنگ بشه از لطفتون ممنونم

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی