تغذيه سالم سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

مواد غذایی لازم برای داشتن موهای سالم

موهای سالممو بخش مهمی از هویت و زیبایی زن است. مدل دادن به مو، رنگ کردن آن و در کل داشتن موهای سالم می تواند احساس خوبی به زنان داده و اعتماد به نفس شان را از صفر تا ده جا به جا کند. جای تعجب نیست که برخی از افراد هزینه های هنگفتی بابت خرید محصولات مختلف برای داشتن موهای سالم پرداخت می کنند اما بی عیب بودن موها گاهی بسیار سخت می شود. مو مانند پوست و ناخن می تواند تحت تأثیر غذاهایی که می خوریم قرار بگیرد. همه چیز به تغذیه یا کمبودهای بدن شما بستگی دارد. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید کدام مواد غذایی برای داشتن موهای سالم و براق مفیدند.

آووکادو

موهای سالم با آووکادو

آووکادو در عین خوشمزگی برای داشتن موهای سالم ضروری است و از سالاد گرفته تا طبخ انواع غذا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب سالم، ویتامین و آنتی اکسیدان است که می تواند موها را از ریشه تا ساقه بهبود ببخشد. راشل گراهام کارشناس محصولات طبیعی مو می گوید: مواد مغذی موجود در آووکادو از جمله ویتامین E باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. علاوه بر این آووکادو منبع چربی سالم است و می تواند در کاهش کلسترول خون کمک کند. آووکادو همچنین مزیتی برای دوستداران گیاه خواری محسوب می شود.

نارگیل

موهای سالم با نارگیل

عاشقان شیر نارگیل باید خوشحال باشند که دلایل بسیار زیادی برای دوست داشتن این نوشیدنی شیرین و تازه وجود دارد. گراهام می گوید نارگیل دارای ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B است. همچنین دارای اسید لوریک است که باعث رشد مو می شود. خوردن نارگیل مزایای دیگری از جمله تناسب اندام هم دارد. روغن نارگیل در کاهش گرسنگی و تنظیم متابولیسم تأثیر دارد و موجب کاهش وزن می شود.

ماهی های چرب

موهای سالم با ماهی

متخصصان پوست و مو می گویند خوردن ماهی های چرب به طور منظم می تواند داشتن موهای سالم را تضمین کند. ماهی سالمون، ماهی ساردین و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای قرار گرفتن در رژیم غذایی بسیار مفید به نظر می رسند. آنها نه تنها باعث کاهش بیماری های قلبی می شوند بلکه موهای شما را بسیار براق نشان می دهند. ماهی های چرب به خصوص ماهی سالمون منبع خوبی از مواد مغذی است که باعث رشد مو می شود. امگا 3 می تواند رشد فولیکول های مو را افزایش داده و پروتئین و بیوتین موجود در آن باعث تقویت رشته های مو و جلوگیری از شکستگی موها می شود.

دانه چیا

موهای سالم با دانه چیا

دانه چیا در صنایع بهداشتی به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از کارشناسان آن را اَبَر غذا می نامند. دانه چیا سرشار از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فیبر، روی و سایر مواد مغذی ضروری است و مزایای سلامتی فراوانی دارد. از جمله می توان از تقویت پوست و ناخن و براق شدن مو نام برد. دانه چیا مانند ماهی های چرب منبع امگا 3 اما از نوع گیاهی آن محسوب می شود که یک ماده ضروری برای موهای سالم و براق به شمار می رود. می توانید دانه چیا را در صبحانه، نوشیدنی و شیرینی به کار ببرید.

توت فرنگی

موهای سالم با توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی حاوی میزان زیادی ویتامین C است که مقدار آن از یک عدد پرتقال هم بیشتر است و برای مقابله با سرماخوردگی مفید به نظر می رسد. همچنین سلامت قلب را بهبود می بخشد و به داشتن موهای سالم کمک می کند. موهای قوی از ریشه قوی و مقاوم است. تغذیه سالم، رگ های خونی که فولیکول ها را تغذیه می کند تقویت کرده و از موها در برابر آسیب دستگاه های گرمایشی مثل سشوار محافظت می نماید. از آنجا که ویتامین C بخش مهمی از تولید کلاژن مورد نیاز رگ های خونی را به عهده دارد مطمئن شوید که مقدار کافی از آن را دریافت می کنید. غیر از توت فرنگی، مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند. همچنین می توانید از میوه های گرمسیری و فلفل هم در این مورد بهره ببرید.

لوبیای سیاه

موهای سالم با لوبیای سیاه

لوبیای سیاه دارای فیبر بسیار بالایی است و منبع خوبی از پروتئین گیاهی محسوب می شود که می تواند برای قلب، استخوان، سیستم گوارش و مو مفید باشد. پروتئین و آهن بالای لوبیای سیاه ماده ای ضروری برای مو به حساب می آید. پروتئین برای رشد، تقویت و ترمیم مو و ناخن بسیار ضروری است.

تخم مرغ

موهای سالم با تخم مرغ

اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید در وعده صبحانه به جای خوراکی های غیر ضروری حتما تخم مرغ را جایگزین کنید. یکی از منابع کمیاب بیوتین تخم مرغ است که منبعی از پروتئین هم محسوب می شود. بیوتین مواد مغذی برای رشد و تقویت مو را در بر دارد. متخصصین تغذیه می گویند از آنجا که بیشترین مواد مغذی تخم مرغ در زرده آن است بهتر است خوردن سفیده تخم مرغ به تنهایی را ترک کنید و از خوردن تخم مرغ کامل لذت ببرید.

هویج

موهای سالم با هویج

طبق مطالعات از آب هویج گرفته تا سوپ هویج و خود هویج همگی برای مو مفید هستند. هویج یک منبع عالی از ویتامین A است که در سلامت پوست سر تاثیر به سزایی دارد. هویج همچنین نقش مهمی در تولید سبوم دارد که به طور مستقیم باعث رشد مو می شود. اگر نمی خواهید به طور دیوانه وار کیک هویج بخورید می توانید خود هویج را مصرف کنید و دیگر نگران چاقی هم نباشید.

سوپ استخوان

موهای سالم با سوپ

یک سوپ داغ می تواند به یک وعده غذایی ثابت برای شما تبدیل شود به خصوص اگر در ماه های سرد آن را مصرف کنید. سوپ استخوان در هر وعده دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، کلاژن و مواد معدنی است که به طور مستقیم در تقویت موها تاثیر دارد. می توانید به سوپ تان غیر از استخوان هر ماده مغذی دیگری که دوست دارید هم اضافه کنید.

موهای سالم ، بدن سالم

موهای سالم

اکنون ما می دانیم که چه غذاهایی برای تقویت موها مفیدند اما آیا برخی از مواد غذایی می توانند به موها آسیب بزنند؟

متخصصین تغذیه می گویند غذایی وجود ندارد که به طور مستقیم به مو آسیب برساند اما داشتن یک رژیم غذایی ناسازگار با مواد مغذی می تواند مانع شما برای رسیدن به موهای سالم شود. همانطور که اکثر مواد مغذی در سبزیجات، میوه ها و پروتئین یافت می شود، مصرف زیاد مواد غذایی فرآوری شده هم می تواند نتیجه مخربی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود مصرف میوه و سبزیجات را به 4 تا 5 بار در روز افزایش داده و مواد غذایی سرشار از مواد مغذی را بیشتر مصرف کنید.

مکمل ها یکی دیگر از راه های بهره وری از مواد غذایی هستند و اگر به ظاهر و زیبایی موهایتان اهمیت می دهید برای داشتن موهای سالم و شفاف توصیه می شوند. مولتی ویتامین ها یک راه عالی برای جبران ویتامین های از دست رفته بدن تان خواهند بود.

اگر شما بتوانید تنها با تغذیه مناسب موهای خود را تقویت کنید دیگر چه نیازی به محصولات شیمیایی و گران قیمت بازار دارید؟

منبع : thelist

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی