سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

مزایای عجیب و غریب و یخ درمانی

تقویم فارسی اندروید

آیا دنبال راهی برای برطرف کردن پف صبحگاهی صورت خود هستید؟ یک تکه یخ به شما کمک می کند. یخ درمانی مزایای بسیاری برای تقویت پوست شما دارد . هنگامی که در یک اتاق کم نور به بخورهای مختلف یا ماساژ پوست تان می پردازید و درحالی که به موسیقی های ملایم گوش می دهید فکر می کنید که بهترین حالت را برای پوست تان ایجاد کرده اید ولی تاسف می خورید که چرا باید هزینه ی زیادی بپردازید قطعا از این موضوع غافلید که با چند قالب یخ و در یک صحنه ی نه چندان ملایم و خوشایند می توانید پوست صورت تان را تقویت کرده و بهبود دهید.

یخ درمانی

کاری که به شما پیشنهاد می کنیم بیشتر شبیه یک صحنه از فیلم های ترسناک است اما بعد از انجام آن خودتان می توانید تاثیرات معجزه آسای یخ درمانی را ببینید. کافی است در یک ظرف مخلوطی از چند قالب یخ و آب قرار داده و برای 30 ثانیه سر خود را داخل آن بگذارید. به این ترتیب بدون صرف هزینه ی گزاف به یک پوست درخشان و شاداب دست پیدا می کنید.

برای یخ درمانی کافی است مراحل زیر را طی کنید:

یک کاسه بزرگ تر از اندازه سرتان و با عمق حدود 20 سانتی متر را با آب سرد پر کنید

آن را با تکه های یخ مالامال کنید به طوری که اندازه ی یخ و آب در کاسه مساوی به نظر برسد

به کمک یک کیسه رنگ مو یا گیر یا کش مو، موهای تان را عقب بزنید

سر خود را در سه مرحله و هر بار بین 10 تا 30 ثانیه در کاسه فرو ببرید.

درحالی که درمان های طولانی مدت پوست می تواند وضعیت پوست شما را به وضع عالی رسانده و آن را بهبود دهد یخ درمانی در کوتاه ترین مدت مزایای ویژه ای برای شما دارد. حتی افرادی مثل Housewife Sonia Morgan و Lauren Conrad کسانی هستند که از یخ درمانی برای بازسازی سریع صورت خود استفاده می کنند.

یخ درمانی صورت

مزایای عمده یخ درمانی

پف چشم: زنان زیادی هستند که با وجود زندگی پرمشغله کاری یا اجتماعی ممکن است شب تا دیروقت درگیر انجام کارهای شان باشند و یا با وجود ناراحتی یا مشغله ها یا دیگیری های روحی روانی که دارند نتوانند خواب مناسب و با کیفیتی برای خود رقم بزنند. این افراد شاید در طول شب نیز تنها 3 ساعت وقت کنند بخوابند و تا نزدیک صبح به زور یک فنجان قهوه خود را بیدار نگه دارند. این زنان نیز مانند همه به زیبایی و شادابی صورت شان نیاز دارند تا روحیه ی بهتری داشته باشند. در این مواقع تنها کافی است کمتر از 5 دقیقه خودر ا مشغول انجام یخ درمانی کنید. پف چشمان شما رفع شده و مانند وقتی می شوید که 8 ساعت خواب کافی و خوب داشته اید.

رفع قرمزی پوست: آیا دچار آفتاب سوختگی شده اید و یا به یک کرم یا وسیله ی آرایشی خاص واکنش داده و پوست تان قرمز و حساس شده است؟ حتی ممکن است صورت متورم و ترسناکی پیدا کنید. در این مواقع تنها یک بار یخ درمانی می تواند به طرز معجزه آسایی این قرمزی و تورم را آرام کند. نه تنها پوست تان به شکل اولش بازمی گردد بلکه به علت شوک آب یخ شاداب تر و جوان تر خواهد بود.

منافذ باز پوست: من در خصوص شما نمی دانم اما منافذ پوست من که هر بار بزرگ و باز شده منظره ی زشتی ایجاد می کنند و کنترل آن ها آسان نیست. با یخ درمانی منافذ پوست شما در کمترین زمان به اندازه ی نرمال و معمولی خود بازگشته و پوستی نرم و صاف برایتان به ارمغان می آورد.

نبرد بین چین و چروک: اگر شما هم مانند من از پوست تان مراقبت کنید نباید نگران چین و چروک باشید. منظور من این است که من فکر می کنم حداقل تا سی سالگی حق مان است که با صورتی صاف و شاداب و جوان زندگی کنیم. شما موافق نیستید؟ خب به جای استفاده از کرم چین و چروک گران قیمت با چند قالب یخ ساده پوست تان را صاف و زیبا نگه دارید.

پف ناشی از خماری یا خواب: اگر یک شب طولانی را در یک مهمانی پشت سر گذاشته اید و یا برای ساعات زیادی خواب بوده اید و صورت تان کاملا متورم شده و پف کرده است و هم اکنون می خواهید به قراری بروید و اصلا دوست ندارید صورت پف کرده و خمارتان را به کسی نشان دهید ما به شما توصیه می کنیم یخ درمانی را در اولین فرصت امتحان کنید. یخ درمانی پف های مزاحم صورت تان را درمان کرده و صورتی شاداب و جوان به شما هدیه می دهد.

پاکسازی پوست: من هنوز هم متعجبم که یک یخ درمانی ساده چقدر می تواند در پاکسازی و لایه برداری پوست مفید باشد. حتی من با درمان های آب گرم و کرم های لایه بردار گران قیمت هم گاهی نمی توانم به این سرعت به نتیجه ی دلخواه خود برسم. این درحالی است که بعد از یخ درمانی همان نتیجه ای را می بینم که بعد از انجام درمان های گران و سنگین دیگر مشاهده کرده ام.

یک روش دیگر

اگر تمایلی به غوطه خوردن در تکه های کشنده و شوک آور یخ ندارید یک روش ملایم تر و ساده تر نیز وجود دارد که می توانید روی آن حساب کنید. می توانید تکه های یخ را داخل حوله کاغذی یا یک پارچه ی نازک قرار داده و از تماس مستقیم آن با صورت تان جلوگیری کنید چرا که یخ می تواند رگ های خونی ظریف پوست شما را آسیب زده و به آن ها لطمه بزند. اگر می خواهید بیش از این ها از مزایای یخ درمانی بهره مند شوید می توانید به جای آب از قالب های یخ هندوانه و یا لیمو استفاده کنید و به نوعی همزمان از مزایای میوه ی استفاده شده هم بهره مند شوید.

یخ درمانی

یخ درمانی و مزیت های ویژه

می توانید برای رسیدن به اهداف خاص از یخ درمانی برای داشتن ویژگی های دیگر هم استفاده کنید و به قولی با یک تیر دو نشان بزنید.

پوست درخشان: پوره های داخل آب پرتغال را داخل یک سینی گذاشته و در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد سپس آن را برای یک یا دو دقیقه روی پوست تان ماساژ بدهید. این کار یک پوست درخشان و زیبا را به شما هدیه می دهد.

برای درمان آفتاب سوختگی تکه های یخ آلوئه ورا می تواند به سرعت به داد شما برسد

اگر قصد دارید با موچین ابروهای خود را اصلاح کنید پیش از اصلاح ماساژ پوست تان با چند قطعه یخ از درد و تورم و قرمزی تا حد ممکن جلوگیری کنید.

برای مخفی کردن جوش یا آکنه یک تکه یخ را داخل پارچه برای چند دقیقه روی آن قرار دهید. در این صورت قرمزی و تورم آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

بهبود حالت ارتجاعی پوست شما

در ادامه راه هایی را به شما یاد می دهیم که به کمک چند تکه یخ بتوانید به آسانی خاصیت ارتجاعی پوست تان را بهبود داده و ظهور چین و چروک را به تعویق بیندازید.

یخ عسل و روغن: عسل و روغن زیتون را با اندازه های احتمالی یک فنجان و نیم از هر کدام ( اندازه ی دقیق در منبع ذکر نشده است ما حدس می زنیم همین مقدار کافی باشد می توانید خودتان اندازه ی مناسب را بعد از یکی دوبار تست پیدا کنید) مخلوط کرده و آن را داخل یک پک یخ قرار دهید. سپس قبل از رفتن به رخت خواب کمی صورت تان را با این قالب ها ماساژ دهید و اجازه دهید عسل و روغن زیتون به منافذ پوست تان راه یافته و آن را بهبود دهد.

یخ لیمو و عسل: مخلوطی از آبلیمو و عسل با اندازه های احتمالی مساوی و دلخواه می تواند در حالت قالب های یخ ٬ التهاب و قرمزی ناشی از آکنه و جوش را رفع کند.

قالب یخ و اسانس: چند قالب یخ ساده در حالی که آن ها را داخل پارچه پیچیده اید و روی آن ها را با چند قطره روغن اسانس های مختلف مانند لیمو، اسطوخودوس و یا روغن درخت چای ٬ برای درمان آکنه مناسب است.

تکه های یخ ضد پیری: می توانید کمی سرکه سیب رقیق شده درست کرده و آن را به صورت قالب های یخ درآورید. سپس هروقت که خواستید صورت تان را با این یخ ها ماساژ دهید. سرکه سیب در از بین بردن باکتری های داخل منافذ پوست و افزایش جریان خون به پوست و دفع سموم آن موثر است.

یخ های گل بابونه: یک وبلاگ نویس در زمینه ی یخ_درمانی پیشنهاد می کند که از خواص گردش خون و تسکین دهندگی گل بابونه به همراه قالب های یخ بهره ببرید. برای درست کردن قالب هایی از گل بابونه ابتدا 2 قاشق غذاخوری از گل خشک شده بابونه را از فروشگاه ها تهیه کرده و حسابی ریزشان کنید. سپس آن را به 2 لیوان آب داغ اضافه کرده و اجازه دهید تا گل بابونه به آب رنگ داده و اثر خودش را بگذارد. کمی که آب سرد شد آن را داخل یک سینی پلاستیکی قالب یخ ریخته و قالب ها را تا نیمه پر کنید چرا که یخ ها اگر اندازه ی چندان بزرگی نداشته باشند بهتر است. سپس می توانید این قالب ها را به آرامی روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و از مزایای آن بهره مند شوید

یخ چای سبز

یکی دیگر از مواد محبوبی که می توانید داخل یک قالب یخ از آن بهره ببرید چای سبز است. این یخ_درمانی می تواند به سرعت تورم و التهاب پوست شما را آرام کرده و تمام روز آن را به حالت ثابت نگه دارد. چای سبز حاوی تانن می باشد که برای کاهش تورم مناسب است. کافئین موجود در این چایی نیز می تواند برای تورم و گودی پای چشم موثر باشد. چای سبز یک مجموعه از بسیاری از موادی است که برای درمان التهاب و تورم پوست مناسب است.

چگونه یخ چای سبز درست کنیم؟

مواد لازم:

  • 1 لیوان آب
  • 1 کیسه چای سبز
  • 5 کپسول ژله ای ویتامین E
  • یک خلال دندان
  • سینی یخ

ابتدا آب را گرم کرده و کیسه ی چای سبز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا یک دقیقه در همین حال بماند سپس ویتامین E را به وسیله ی خلال دندان سوراخ کرده و به مخلوط تان اضافه کنید. و هم بزنید. سپس آن را داخل سینی یخ ریخته و آن را در فریزر قرار دهید.

هنگامی که آن ها کاملا یخ بسته و منجمد شدند آن را داخل یک حوله ی کاغذی قرار داده و برای کاهش تورم صورت برای مثال تورم صبحگاهی از آن استفاده کنید.

در دنیایی که داشتن پوست روشن و بی عیب و نقص به نظر می رسد در گرو پرداخت هزینه های گزاف و سنگین است اگه کسی فکرش را می کرد که چند قالب یخ تا این حد بتواند کمک کننده باشد. هرچند محصولات زیبایی هم کاربرد خودشان را دارند اما ما به شما یک گزینه دیگر معرفی کردیم که می توایند آن را هم در نظر بگیرید.

ما شما را به این چالش دعوت می کنیم که حداقل برای مدتی از این درمان طبیعی و ارزان برای برطرف کردن مشکلات پوستی تان مثل پف زیر چشم، منافذ بزرگ، تیرگی زیر چشم، چین و چروک پوست، و حتی آکنه از مواد غذایی موجود در یخچال یا آب ساده استفاده کنید. و با کمترین هزینه خودتان تاثیرات آن را به چشم ببینید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی