سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چگونگی مراقبت از مو قبل از خواب

تقویم فارسی اندروید

آیا می دانید که موی شما هم درست مانند پوست نیاز به لایه برداری دارد؟ موها نیز دارای سلول های مرده هستند که باید حذف شوند. برای انجام درست این کار و جلوگیری از آسیب موها باید راهکار درست مراقبت از مو هایتان را یاد بگیرید و آن وقت تنها کافی است که هفته ای یک بار آن را به شیوه صحیح انجام دهید.  با ما همراه باشید.

بسیاری از ما در طول روز در مقابل مواردی قرار می گیریم که می تواند موها را آسیب رسانده و سلامت آن ها را تهدید کند. به همین دلیل است که بهترین زمانی برای مراقبت از مو قبل از خواب است. در شب می توانید با خیال راحت و بدون وجود هیچ گونه عامل مخرب و مزاحمی به تعمیر و ترمیم موهای خود بپدردزاید. درمان های مختلفی وجود دارند که می توانید قبل از خواب روی موهای خود پیاده کرده و آن ها را بازسازی کنید.

چگونگی مراقبت از مو قبل از خواب

چرا باید مراقبت از مو قبل از خواب و در شب انجام شود؟

شب معمولا بهترین زمان برای تمدید و ترمیم پوست و مو است. شب شما هیچ کاری نمی کنید و در معرض هیچ عامل مخرب و مزاحمی قرار نمی گیرید. پس بهترین زمان است تا به تقویت موهای خود بپردزاید. به علاوه تایم زیادی در شب وجود دارد که شما می توانید آن را به تغذیه ی موهای خود اختصاص دهید. همچنین اگر در طول روز زمان کافی برای این دست کارها را ندارید شب بهترین وقت است تا به سلامت موهای خود بپردازید. می توانید در صبح با دیدن موهای خود شگفت زده شوید. درمان هایی که در شب انجام می شوند ناخالصی هایی که در طول روز به موهای شما جذب شده را حذف کرده و آن را تمیز و زیبا می کند. این روال به درمان آسیب های مو و جلوگیری از مشکلاتی مانند ریزش مو و خشکی آن می پردازد.

در ادامه به شما یک راهکار برای مراقبت از مو قبل از خوابگفته می شود.

در شب فیبر موجود در موهای شما بهتر قادر به جذب مواد مغذی بوده و بهترین زمان برای تغذیه و تقویت آن است.

ماسک آبرسانی مو

با قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و آلودگی ها هیچ چیز بهتر از یک ماسک آبرسان و مرطوب کننده برای موهای شما نیست

برای این ماست از

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل(25 گرم)
  • 1 آووکادو رسیده

استفاده کنید. برای آماده سازی این ماسک یک تکه از آوکادو رسیده را جدا کرده و با روغن نارگیل ورز دهید تا به شکل خمیر در بیاید. این ماسک مرطوب کننده را برای 20 دقیقه روی موهای تان گذاشته و سپس با آب گرم بشویید. این کار را تا 2 ساعت قبل از رفتن به رخت خواب انجام دهید.

لایه بردار طبیعی موها

مانند پوست، مو هم به لایه برداری و حذف سلول های مرده نیاز دارد. همچنین با لایه برداری تمام ناخالصی ها و مواد اضافی مو پاک می شوند. در ادامه ماسکی را به شما آموزش می دهیم که برای مراقبت از مو قبل از خواب و در شب بسیار ایده آل است. البته توصیه می شود که حداکثر هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

برای تهیه ی ماسک لایه بردار:

  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای(28 گرم)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون(25 گرم)
  • 3 قطره عصاره ی نارگیل

را با هم مخلوط کرده و روی موهای خود بگذارید و سپس به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. قبل از رفتن به رخت خواب موهای خود را بشویید و استراحت کنید تا موهای تان به بازسازی و ایجاد سلول های تازه بپردازد.

سرم و اسپری موها

محصولات متفاوتی  در فروشگاه ها وجود دارد که می توانید از آن ها به عنوان سرم مو استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. با این حال ماسکی را به شما آموزش می دهیم که در خانه به کمک سرکه سیب آن را بسازید.

برای ساختن سرم در خانه از

  • 6 قاشق غذاخوری سرکه سیب آلی (60 میلی لیتر)
  • نصف فنجان آب (125 میلی لیتر)
  • 1 بطری اسپری

استفاده کنید. برای آماده سازی این سرم سرکه ی رقیق شده را در آب ریخته و مخلوط کنید. سپس آن را داخل اسپری ریخته و قبل از رفتن به رخت خواب به موهای خود اسپری کنید.

راهنمایی هایی برای مراقبت از مو قبل از خواب در خصوص موهای خشک:

قبل از استفاده از هر محصولی مطمئن شوید که اکسیژن رسانی به موها و تنفس موهای تان را مختل نمی کند.

اگر شما درحال استفاده از یک محصول چرب روی موهای خود هستید بهتر است از رسیدن به پوست سر خود جلوگیری کنید چرا که می تواند موجب ناراحتی پوست سرتان شود. با موهای مرطوب به رخت خواب نروید. این کار می تواند موهای شما را در هم ریخته و نامرتب کند و همچنین می تواند سبب شکننده شدن موهای شما شود.

یک دیدگاه

  • متن خوبی بود
    مطلبی مشابه هم در مجله kivimag دیروز خوندم یکسری مطالب غیر از این مطالب راهم توضیح داده بور بنظرم اون مطالب را هم بخونید

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی