سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه چند ماسک خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

تقویم فارسی اندروید

جوش های سرسیاه معمولا به دلیل چربی تولید شده توسط منافذ پوست و پوست های مرده تولید می شوند. جوش های سرسیاه و جوش های سرسفید تفاوت شان در منافذ باز یا بسته است. سلول های پوست در تماس با اکسیژن هوا، جوش سر سیاه تولید می کنند. جوش های سرسیاه به دلیل آلودگی تولید نمی شوند. اسکراب کردن مداوم پوست راه حل خوبی نیست زیرا شما با این کار موجب خشکی پوست تان می شوید و پوست روغن بیشتری تولید می کند در نتیجه دوباره جوش می زنید. در این مقاله می خواهیم درباره راه های درمان خانگی جوش های سرسیاه صحبت کنیم بنابراین به یاد داشته باشید از این روش ها به خصوص اسکراب شکر بیشتر از 2-3 بار در هفته استفاده نکنید. درمان های خانگی ممکن است دیر جواب دهند اما قطعا تاثیر گذار خواهند بود.

ماسک خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

ماسک خاک رس

خاک رس یک ماده معدنی غنی است که برای قرن ها در درمان بیماری ها و به خصوص بیماری های پوستی مورد استفاده واقع می شد. خاک رس برای از بین بردن چربی و ناخالصی ها بسیار شگفت انگیز است. همچنین به گردش خون و سلامت پوست کمک می کند. هنگامی که از این ماسک استفاده می کنید پوست تان از مواد معدنی تغذیه کرده و جوش های سرسیاه را از بین می برد. شما می توانید خاک رس را با آب یا با سرکه سیب مخلوط کنید تا بهتر منافذ پوست را ببندد. اگر پوستی حساس دارید، آزمایش ماسک روی دست تان را فراموش نکنید. این ماسک به شما کمک می کند که چربی پوست تان را از بین ببرید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری خاک رس
  • کمی آب یا سرکه سیب

روش استفاده:

با مخلوط کردن مواد یک خمیر نرم به دست آورید و با انگشتان تمیز یا قلم مو، لایه ای نازک از آن را روی صورت خود بکشید. به مدت 10 تا 25 دقیقه صبر کنید تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ هم می تواند به طور موقت پوست را سفت کرده و منافذ را کاهش دهد و هم می تواند جوش های سرسیاه فعلی را از بین برده و در آینده از بروز آنها جلوگیری کند. سفیده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است.

مواد لازم:

  • یک عدد تخم مرغ
  • دستمال کاغذی
  • یک عدد کاسه کوچک
  • حوله تمیز

روش استفاده:

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. صورت تان را بشویید و به کمک قلم مو یک لایه نازک از سفیده را روی پوست بکشید. دستمال کاغذی را روی پوست بگذارید و فشار دهید. دستمال به صورت تان می چسبد. اجازه دهید اولین لایه خشک شود سپس لایه دوم سفیده تخم مرغ را روی دستمال بزنید. باز هم دستمال کاغذی روی آن بچسبانید و برای 3 تا 5 لایه این کار را تکرار کنید. 20 دقیقه صبر کنید و بعد دستمال ها را از صورت بردارید. صورت تان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک شیر و عسل

ماسک شیر و عسل

شیر و عسل هر دو دارای خواص خوبی برای پوست هستند. عسل دارای خواص ضد باکتری است و شیر هم با داشتن اسید لاکتیک به حفظ نرمی پوست کمک می کند. این دو اگر با هم ترکیب شوند، ماسک مفیدی از آنها به دست خواهد آمد.

مواد لازم برای تهیه این ماسک :

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق چای خوری شیر
  • پنبه یا پد آرایشی

طرز استفاده:

عسل و شیر را هم بزنید و به مدت 5 تا 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. سپس دوباره هم بزنید و وقتی درجه حرارتش کم شد، لایه ای نازک از آن را روی جوش های سرسیاه صورت بمالید. حداقل 20 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید خشک شود سپس با آب سرد بشویید و طبق معمول از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خانگی دارچین و عسل

ماسک خانگی دارچین و عسل برای درمان جوش های سرسیاه

دارچین و عسل یک ترکیب شگفت انگیر برای از بین بردن جوش ها هستند. عسل که ضد باکتری است و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. دارچین هم گردش خون را بهبود بخشیده و با افزایش جریان خون، پوستی صاف و سالم به شما می دهد.

مواد لازم:

  • کمی پودر دارچین
  • کمی عسل ارگانیک
  • پد آرایشی

روش استفاده:

عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و روی منطقه آسیب دیده بگذارید. با پد آرایشی، ماسک را روی جوش های سرسیاه فشار دهید. 3 تا 5 دقیقه منتظر بمانید و سپس شستشو دهید. کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

درمان جوش های سرسیاه با آب به طور روزانه

تمام ماسک هایی که برای جوش های سرسیاه استفاده می شوند حتی اگر طبیعی هم باشند نمی توان از آنها بیش از چند بار در هفته استفاده کرد زیرا موجب خشکی بیش از حد پوست خواهند شد. اگر می خواهید درمانی روزانه داشته باشید، شستشوی صورت با آب برای دو بار در روز گزینه مناسبیست.

مواد لازم:

  • آب تصفیه شده و تازه
  • یک عدد حوله تمیز و نرم
  • مرطوب کننده

روش استفاده:

دو بار در روز صورت تان را با آب تمیز بشویید سپس با یک حوله نرم خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

آب لیمو

تونر برای بسته شدن منافذ

از آنجا که جوش های سرسیاه به دلیل باز شدن منافذ صورت، مسدود شدن منافذ و واکنش نشان دادن به اکسیژن تولید می شوند، کاهش منافذ می تواند به این مشکل کمک کند. آب لیمو برای انجام این کار سودمند است فقط به یاد داشته باشید که آب لیمو هم پوست تان را به طور موقت روشن تر کرده و هم آن را در برابر آفتاب حساس می کند. بنابراین اگر در تابستان از این روش استفاده می کنید، حتما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و اگر پوست حساسی دارید، آب لیمو را با آب مخلوط نمایید.

مواد لازم:

  • یک عدد لیمو
  • پد آرایشی
  • یک بطری کوچک

روش استفاده:

ابتدا صورت تان را بشویید و خشک کنید. آب لیمو را در بطری بریزید و به کمک پد آرایشی روی مناطق آسیب دیده صورت بزنید. 3 یا 4 بار در هفته به خصوص پیش از خواب این کار را تکرار کنید. وقتی از خواب بیدار می شوید صورت تان را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده بزنید. به مدت یک هفته می توانید آب لیمو را در یخچال نگه دارید. دقت کنید که کمی خارش و سوزش می تواند طبیعی باشد.

روش تعریق برای از بین بردن جوش های سرسیاه :

عرق کردن می توانید باعث به حرکت در آوردن آلودگی و ناخالصی های درون منافذ شود. یعنی وقتی شما عرق می کنید، سیاهی های درون منافذ پوست جا به جا می شوند اما اگر شسته نشوند می تواند زیان آور باشد زیرا این آلودگی ها روی صورت باقی می مانند. یعنی در واقع عرق کردن هم منافذ را تمیز می کند و هم می تواند باعث مسدود شدن منافذ شود. حتما پیش از عرق کردن و پس از آن صورت تان را بشویید.

مواد لازم:

  • ورزش، سونا یا بخور
  • آب تمیز
  • حوله نرم و تمیز

روش استفاده از این تونز:

صورت تان را بشویید و کارهایی که به تعریق می انجامند را انجام دهید. بار دیگر صورت تان را با آب بشویید، با حوله تمیز خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک جوش شیرین و آب

ماسک جوش شیرین و آب

جوش شیرین یک راه حل قدیمی برای حذف جوش های سرسیاه است اما زیاد از آن استفاده نکنید زیرا می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود. در هر صورت جوش شیرین یک راه طبیعی و ارزان برای پاک کردن حفره های مسدود شده پوست و در نتیجه حذف جوش های سرسیاه محسوب می شود.

مواد لازم:

  • کمی جوش شیرین
  • آب

روش استفاده:

با ترکیب آب و جوش شیرین، خمیری به دست آورید و آن را با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید. سپس با آب آشامیدنی صورت را شستشو داده، خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

اسکراب شکر

گاهی اوقات شما تنها به یک لایه بردار خوب نیاز دارید تا سلول های مرده پوست تان را از بین ببرد. این سلول های مرده، منافذ پوست را مسدود می کنند و منجر به آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید می شوند. اسکراب شکر همچنین موجب گردش موقت خون می شود و پوست را نرم می کند. آن را با روغن جوجوبا مخلوط کنید. اگر روغن جوجوبا ندارید می توانید روغن هسته انگور یا روغن بادام شیرین را جایگزین کنید.

مواد لازم:

  • یک فنجان شکر (سفید یا قهوه ای)
  • چهار قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • ظرف شیشه ای

روش استفاده:

شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و در ظرفی در بسته بریزید. می توانید آن را به مدت چند ماه در ظرف شیشه ای نگه دارید. برای استفاده کمی از آن را روی انگشتتان بریزید و با حرکات دورانی روی صورت ماساژ دهید. در آخر با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. بیشتر از 2-3 بار در هفته این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است پوست تان خشک یا تحریک شود.

سرکه سیب و نعنا

تونر سرکه سیب و نعنا

با مخلوط کردن سرکه سیب و برگ نعناع تازه می توانید تونر مناسبی برای خود تهیه کنید. سرکه سیب می تواند به بازسازی پوست و نعناع به خنک کردن و سفت شدن پوست کمک کند. فقط سعی کنید از این ماسک در نواحی تحریک شده و دارای التهاب استفاده نکنید.

مواد لازم:

  • سه قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • سه قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه خرد شده
  • کمی آب
  • پد آرایشی

روش استفاده:

سرکه و نعناع را در ظرفی در بسته ریخته و آن را به مدت یک هفته در جایی تاریک و خنک نگه دارید سپس کمی آب افزوده و به مدت حد اکثر شش روز در یخچال قرار دهید. پیش از خواب صورت تان را بشویید و به کمک پد آرایشی، تونر را به پوست بزنید. شب تا صبح یا چند ساعت (اگر پوست حساسی دارید.) اجازه دهید روی صورت بماند. صبح بشویید و مرطوب کننده بزنید.

تونر چای سبز

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز کمک می کنند تا چربی اضافی پوست از بین برود. التهاب و آکنه را کاهش داده و از آسیب های بعدی جلوگیری می کند.

مواد لازم:

  • چای سبز
  • آب

روش استفاده:

آب را جوش آورید و چای سبز را به روش معمول دم کنید. چای را در کاسه ای بریزید و اجازه دهید خنک شود سپس آن را با پنبه روی جوش های سرسیاه بزنید. 10 دقیقه اجازه دهید روی صورت باقی بماند سپس با آب سرد بشویید و مرطوب کننده بزنید.

زردچوبه

ماسک زردچوبه برای از بین بردن جوش

زردچوبه یکی از بهترین ادویه های داروییست که خاصیت ضد التهابی دارد و آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شود. زردچوبه همچنین برای از بین بردن لک های ناشی از آکنه و روشن شدن پوست مفید است. علاوه بر آن می تواند جوش های سرسیاه را از بین ببرد. برای اینکه از کیفیت زردچوبه مطمئن باشید می توانید خودتان آن را پودر کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی :

  • یک قاشق مرباخوری زردچوبه
  • چند قطره روغن نارگیل

روش استفاده از این ماسک خانگی :

روغن و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی صورت بمالید. 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود سپس با آب آشامیدنی بشویید. دو بار در هفته می توانید از این ماسک استفاده کنید.

منبع : everydayroots و naturallivingideas

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی