تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

لوتئین بهترین محافظ حافظه – برای بهتر شدن حافظه تان این پروتئین را مصرف کنید

تقویم فارسی اندروید

لوتئین محافظ حافظه

دانشگاه ایلینوی در سال 2010 طی تحقیقاتی که توسط سازمان ملی بهداشت انجام داد اثبات کرد که لوتئین اثرات ضدالتهابی موثری در بدن دارد. همچنین می تواند سبب کاهش التهاب مغز گردد. یکی از راه های جلوگیری از زوال عقل نیز جبوگیری از رها شدن مولکول های التهابی در مغز می باشد. دراین مقاله از 7گنج با ما همراه شوید تا بیشتر درباره لوتئین و عملکرد آن به عنوان محافظ حافظه بدانید.

لوتئین بهترین محافظ حافظه

می دانید که آنتی اکسیدان ها سبب کاهش التهاب در بدن بوده و التهاب نیز علت بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های خود ایمنی می باشد. التهاب مغز به نظر می رسد نقش عمده ای در از دست دادن حافظه برای طولانی مدت دارد. مطالعات دانشگاه ایلینویز نشان می دهد که لوتئین مستقیما بر روی سلول های ایمنی در مغز و نخاع اثر می گذارد. در واقع لوتئین سبب کاهش تولید سایتوکاین های التهابی در مغز می شود. این پروتئین ارتباط بین رفتار و سلول را تحت تاثیر قرار می دهد. کاهش تولید این پروتئین سبب اختلال در عملکرد مغز و مشکلات حافظه می شود. مصرف مکمل های لوتئین یا غذاهای حاوی آن باعث می گردد که حافظه دوباره بازسازی شود و سلامت خود را بازیابد.

در ادامه لیستی از منابع لوتئین را می خوانید:

– فلفل سبز
– کنگر فرنگی
– بلوبری
– گرم فلفل سبز شیلی
– قلب کرفس
– آویشن
– چای بابونه
– هویج ها
– روغن زیتون
– نعناع
– رزماری
– جعفری
– ریحان

همه می دانیم که تغذیه نقش مهمی در سلامت ما دارد و نمی توان آن را انکار کرد. در همین خصوص توصیه می شود در خوردن غذا به کیفیت مواد غذایی و خواص آن توجه داشته باشید. بهتر است از محصولات فراوری نشده استفاده کنید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به حافظه و مغز خود اهمیت می دهید به شما پیشنهاد میکنیم به هیچ وجه از اثرات موثر و ضد التهابی لوتئین غافل نشوید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی