اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

لباسی که به بیماران سکته مغزی کمک می کند

تقویم فارسی اندروید

سکته مغزی

لباسی که به بیماران سکته ی مغزی کمک می کند تا از دست و بازو خود دوباره استفاده کنند. دانشمندان از دانشگاه بریتانیا در حال توسعه ی یک دستگاه پوشیدنی هستند که می تواند به افرادی که بر اثر سکته ی مغزی توان کنترل دست و بازوی خود را ندارند کمک کند. این تیم از محققان دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان سعی دارند با یک وسیله ی جانبی پوشیدنی به بیمارانی که به علت سکته ی مغزی قادر به استفاده از دست و بازوی خود نیستند کمک کند. این تیم پس از یک پروژه ی 2 ساله و با حمایت مالی از یک موسسه ی تحقیقات بهداشتی توانست این اختراع را به ثبت برسانند.

سکته ی مغزی گاهی باعث از بین رفتن توان کنترل برخی از اندام ها در بدن می شود. این عارضه می تواند تا آخر عمر زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد اما ناامیدی بیشتر به این ناتوانی دامن می زند. به همین دلیل است که بیماری سکته ی قلبی فقط چند روز در بیمارستان بستری می شوند تا اوضاع جسمی شان نرمال شود  بعد از آن مرخص می شوند تا بدانند باید هرچه سریع تر سلامت و استقلال خود را بازیابند. در واقع بیمارستان سعی دارد با این کار از مشکلاتی ارتباطی آینده بیمار با دیگران و انزواطلبی وی جلوگیری کند. به علاوه بیماران باید ابتدا با اوضاع خود کنار بیایند تا پس از آن بتوانند بر آن غلبه کنند.

این تکنولوژ ی پوشیدنی برای اولین بار است که عرضه می شود. این لباس از یک لرزش سنج روی عضلات استفاده می کند تا به جای مغز تمایلات بدن به جمع کردن و انقباض عضلات را تشخیص دهد. همچنین با یک شتاب سنج، ریزسنج و ژیروسکوپ سعی در تشخیص نوع حرکت دارند.

این دستگاه با سنجش گر هایی که دارد نوع حرکت را تشخیص می دهد و به بیمار کمک می کند تا آن کار را انجام دهد. به این صورت بیمار دوباره می تواند به مرور زمان کنترل آن اندام را به دست بگیرد و از بی حرکت ماندن و بی استفاده ماندن آن جلوگیری کند. در صورتی که بیمار این دستگاه را در کنار داروهای خود با تایم 45 دقیقه استفاده کند می تواند به درمان امیدوارد است

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی