روانشناسي و سلامت روان روانشناسی سبك زندگي

5 توصیه برای فراموش کردن شکست عشقی

تقویم فارسی اندروید

فراموش کردن شکست عشقی و فرار و مقابله با حجم ناراحتی و غمی که به همراه دارد معمولا دشوار است. حتی گاهی مهم نیست چقدر رابطه جدی بوده است. اغلب یادآوری و مواجه با آن برای خیلی ها سخت و دشوار است. شکست عشقی می تواند دو نتیجه مختلف در پی داشته باشد. یا اینکه شما را به نوعی رشد می دهد و یا اینکه باعث تخریب شخصیتی شما خواهد بود. همه ما دوستانی داشته ایم که بعد از شکست عشقی ، رفتار خود مخربی داشته و نتوانسته اند با آن کنار بیایند. گاهی آنها به طرز ناسالمی درگیر درد و رنج خود می شوند و یا گاهی ممکن است با تصمیمات مهم ولی سریع سعی کنند از وضعیت پیش آمده فرار کنند.

به جای نادیده گرفتن احساسات و فرار از خود باید سعی کنید یک راه برای مقابله با شکست عشقی خود پیدا کنید. اولین نکته ای که باید به آن فکر کنید این است که خودتان و طرف مقابل تان را دوست داشته باشید و هر دو نفرتان را ببخشید. درگیر شدن با کینه ها یعنی گیر کردن در گذشته و رنج و درد مداوم. در ادامه این مقاله از 7گنج می خواهیم توصیه هایی برای فراموش کردن شکست عشقی و مداوای آن به شما توصیه کنیم. هر کدام از ما ممکن است حداقل یک بار در روابط عشقیمان دچار شکست شویم. گاهی این شکست می تواند تمام زندگی ما را دچار مشکل کند. اما گاهی با کمی اگاهی می توانید خود را از این ورطه هم خلاص کنید.

فراموش کردن شکست عشقی

5 توصیه برای فراموش کردن شکست عشقی

سوگواری

در چند هفته اول به خودتان حق بدهید که تنها مانده و حتی غصه بخورید. غصه خوردن برای یک رابطه تمام شده یا یک آدم تمام شده در زندگیتان برای هر فرد عادی و نرمالی، طبیعی و قابل پیشبینی است. به جای فرار یا انکار آن به خودتان حق دهید حداقل برای چند هفته ناراحت و مغموم باشید. چند هفته غصه خوردن یا گریه کردن حق طبیعی شماست. اما فراموش نکنید که فقط چند هفته برای تمام غصه هایتان وقت دارید. بعد از آن باید از شر همه آن ها خلاص شوید.

برخی در این مرحله به طرز بی منطق و خودآزارانه ای سعی می کنند رابطه تمام شده شان را احیا کنند و به آن برگردند که شاید این به معنی تحقیر شدن و ناراحتی بیشتر باشد. برخی هم با شرکت در مهمانی ها و مدام در جمع بودن و فرار از تنهایی و خلوت سعی می کنند فکرشان را مشغول کنند. اما احساسات درونی ما هیچگاه از بین نمی روند. آنها همیشه با ما می مانند. پس فراموش نکنید که تنها راه منطقی مواجه شدن با این احساسات است.

با احساسات تان رو به رو شوید

بعد از سوگواری و غصه خوردن، وقت آن رسیده است که کمی فکر کنید. برخی از احساسات هستند که شما را در گذشته نگه می دارند. برخی دیگر هم آنهایی هستند که شما را به خودتان نزدیک می کنند و کمک می کنند تا خودتان را بهتر بفهمید. احساسات شکست و نفرت و خشم شما را مجبور می کنند تا برای مدت زیادی وقت ان را با خاطرات آدمی که نیست، بگذرانید.

می توانید رابطه تان را با دوستان و اعضای خانواده تان هم دوباره از نو بازساسی کنید. بودن با آن ها و احیای روابط دوستانه و خانوادگی قبلیتان کمکی خواهد بود تا بهتر با ناراحتی هایتان کنار بیایید. همچنین باید به یاد داشته باشید که به یاد آوردن احساساتتان به معنی ترحم به خودتان نیست. نباید غرورتان را خورد کنید. بلکه در پی به دست آوردن عزت نفس و پیدا کردن من واقعی تان باشید.

برای فراموش کردن شکست عشقی به دنبال ایجاد تغییر باشید

در مرحله بعد برای فراموش کردن شکست عشقی بای تغییری در زندگیتان ایجاد کنید. خیلی از مردم حاضرند از گذشته خود بگذرند به شرط آن که آینده مهیج تری در انتظارشان باشد.

برخی مدل موهایشان را عوض می کنند یا کوتاه ترشان می کنند. بعضی ها دکوراسیون خانه را عوض می کنند و عده دیگری حتی به جای دیگری کوچ می کنند. می توانید حتی یک سفر تک نفره کوتاه مدت را امتحان کنید. با برای یاد گرفتن یک حرفه کلاس بروید. هر چیزی که شما را به هیجان می آورد ارزش امتحان کردن دارد.

خاطرات را نسوزانید، با آنها کنار بیایید

لازم است گذشته تان را کنار بگذارید تا بتوانید برای فراموش کردن شکست عشقیتان کاری بکنید. باید کمی بیشتر برای آینده هیجان زده باشید و کمتر خودتان را در گذشته تان اسیر کنید. اگر هنوز چیزهایی دارید که شما را یاد گذشته می اندازند و رابطه عشقی تان را پیش رویتان می آورند، لازم نیست با کینه و خشم همه را از بین ببرید. شاید تلاش نا امید کننده ای باشد که وقتی دیدید نمی توانید همه آثارش را پاک کنید، ناامید شوید. بهتر است مهم ترین چیزها را از بین ببرید. مثلا اولین نامه یا خاطره همان روزی که نوشته اید. چیزی که با از بین رفتنش تعلق شما را هم نسبت به خاطراتتان کم کند. سپس به دنبال آرامش باشید. مثلا به پارک نزدیک خانه تان بروید و به درختان نگاه کنید. برای خودتان جایی یا چیزی برای آرام شدن پیدا کنید. آن مکان را به جای ثابتی برای سکون و آرامش تبدیل کنید.

مدیتیشن

اگر همه ترفندهای گفته شده در بالا را برای فراموش کردن شکست عشقی تان امتحان کردید و باز هم لحظات رنج آوری جلو چشم تان است می توانید مدیتیشن را هم تجربه کنید. خود ار در یک جای زیبا با منظره ای که برایتان آرامش بخش و لذت بخش است، تجسم کنید. تصور کنید که در آنجا مسیرهایی به سمت سقوط هست. جاهایی که اگر وارد آن شوید، خودتان را نابود کرده اید. جاده هایی از خاطرات گذشته تان، خشم تان نسبت به خودتان و طرف مقابل تان، رویاها و آینده شکست خورده تان، احساس رنجی که دارید و هر آنچه به شکست عشقی شما مربوط است، شما را به سمت سقوط می برند. در حین مدیتیشن اگر حواستان پرت شد و درگیر یکی از این اتفاق ها شدید سعی کنید خود را در آن جاده تصور کرده و آخر آن را ببینید.

 

یک دیدگاه

  • لطفا تحت هیچ شرایطی حداقل یکسال پس از جدایی وارد رابطه جدیدی نشید چرا که این ورود بر مبنای واقعیت و بشکل منطقی نیست و صرفا برای رهایی از ,احساسات و هیجانات منفی نظیر احساس تنهایی احساس پوچی و بی ارزشی بخاطر خلا عاطفی یا درملندگی یا عزت نفس پایین پس از جدایی عاطفی یا رهایی از مشکلات و غم و اندوه ناشی از جدایی یا حتی ترس از بالا رفتن سن یا بخاطر فشارهای اطرافیان و….صورت گرفته و کاملا هیجانی و احساسی تصمیم اشتباهی گرفتید قطعا با رابطه جدید وابستگی بوجود میاد ولی معیار و شاخصهای انتخاب عشق از بین میره و قطعا در آینده ای نه چندان دور به بن بست میرسید در وهله اول با خودتون منطقی استدلال کنید که علت شکست و جدایی عاطفی رابطه عاشقانه قبلیتون چی بوده ممکنه فقط بر مبنای سو تفاهمات این جدایی صورت گرفته پس بخاطر خوشبختی و آرامش خودتون حتما یه فرصت دیگه بهم بدید حیفه که موانع و طرحواره های ذهنی یا ذهن خوانی طرف مقابل و نشخوارهای منفی نسبت به رابطتتون باعث جداییتون بشه در اینصورت تا آخر عمرتون آه و حسرت میخورید لجیازی و غرورتون احمقانه رو بذارین کنار در عشق واقعی غرور یه سمه و تا زمانی که ابتدای رابطه نسبت به طرفتون عشق قلبی ندارین بخاطر صرف خلا عاطفی و سایر طرحواره ها وارد هیچ رابطه ای نشید و اگر شدید به خودتون دروع نگین که به مرور بهتر میشیم سریعا از این رابطه سمی خارج بشین دنبال بهونه و توجیه موندن تو رابطه نباشید الان جدا بشید خیلی بهتر از اینه که در آینده جداشین یکی از این افکار منفی انرژی و زمانیه که تو رابطه جدید صرف کردید یا احساس عذاب وجدان بخاطر درد شکست عاطفی طرف مقابل یا هزینه های مالی و…. میباشد اگه الان خارج نشید و درگیر و اسیر عشق یطرفه شخص مقابلتون بشید در آینده نه چندان دور این احساس ناخوشایند رو با پوست و گوشت و استخوان لمس و درک میکنید برای طرف مقابلتون حس ایثار و فداکاری نداشته باشید این حس زمانی به کمک شما میاد که تو یه رابطه عاشقانه و متقابل باشید بازم تاکید میکنم در صورت امکان به عشق قبلیتون برگردین و از نو همه چی رو شروع کنید و این برگشت نباید بخاطر عذاب وجدان ترحم و دلسوزی یا خلا احساسی و عاطفی باشه برگشتتون فقط بخاطر خود شخص ماهیت و جوهر اون پارتنر باشه در هم از نظر روحی حل بشید موفق باشید

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی