سلامت سلامت جسمي

علائم و نشانه های حمله قلبی که نادیده گرفته می شود

تقویم فارسی اندروید

خیلی از ما در مورد  نشانه های حمله قلبی و بیماری های قلبی که ممکن است در کمین ما یا عزیزان مان باشد نگران هستیم. در این مقاله از 7گنج قصد داریم شما را برای شناخت و تشخیص به موقع حمله قلبی آماده کنیم. در ادامه علائم و نشانه های حمله قلبی را با هم می خوانیم.

بیماری های قلبی قاتل شماره یک مردان و زنان در سراسر دنیاست. این آمار را بیش از 800.000 آمریکایی که سالانه به انجمن قلب آمریکا مراجعه می کنند، اثبات می نمایند. برای یافتن راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته قلبی می توانید مقاله دیگر ما را بخوانید.

علائم و نشانه های حمله قلبی :

حمله قلبی دلیل بیش از 40 درصد از مرگ و میرها در دنیاست. برای مثال 325.000 نفر بعد از حمله قلبی تنها در راه بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

اما با کمی آگاهی می توان از مرگ و میر بسیاری از این افراد جلوگیری کرد.

علائم و نشانه های حمله قلبی

علائم و نشانه های حمله قلبی و عوامل خطرساز

بیشتر مردم برای علائم معمولی مثل درد در قفسه سینه، درد بازو و تنگس نفس به پزشک مراجعه می کنند و در خصوص حمله قلبی جویا می شوند اما برخی از آن ها درد قفسه سینه را هرگز تجربه نمی کنند. این گونه حملات را به عنوان قاتل خاموش می شناسند.

تشخیص حمله قلبی حتی برای یک پزشک هم همیشه آسان نیست. اما گاهی شناخت علائم رایج می تواند برای تشخیص به موقع به خود شما کمک کند.

علائم هشدار دهنده واضح یا جزئی

  1. سوهاضمه

سوهاضمه در صورتی که برای تان غیرعادی و عجیب است می تواند نشانه حمله قلبی باشد. این نشانه بیشتر در زنان رایج است. درصورتی که این علائم را به همراه درد در فک، قفسه سینه یا پشت، اضطراب یا تعریق بیش از حد تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

  1. درد در ناحیه معده یا گردن یا فک

درد در این نواحی هرچند دور از انتظار است اما می تواند از علائم و نشانه های حمله قلبی باشد. در صورتی که دچار آسیب فیزیکی نشده اید ولی در این نواحی احساس درد می کنید، باید نگران حمله قلبی باشید. با مراجعه به پزشک می توانید از مشکل تان مطمئن شوید. در مواردی که حمله قلبی رخ داده است فرد ممکن است از ضعف عمومی و یا کمبود انرژی هم شکایت کند.

جالب است بدانید که جویدن آسپرین به بالا بردن شانس فرد برای زنده ماندن بعد از حمله قلبی کمک می کند.

  1. سردرد

محققان می گویند سردرد میگرنی می تواند یکی از علائم و نشانه های حمله قلبی باشد. این نشانه نیز در زنان بیشتر شایع است. میگرن با علائم حسی مانند چشمک زدن نور، نقاط کور، سوزن سوزن شدن دست یا صورت همراه می شود.

  1. خستگی

خستگی بی دلیل و مفرط می تواند از دیگر علائم حمله قلبی باشد. درواقع این فقط یک احساس نیست بلکه یک هشدار است که پزشک تان را متوجه خطر می کند. البته این بدان معنا نیست که تمام خستگی های بی دلیل تان نشانه حمله قلبی باشد اما در صورتی که نشانه های دیگر را به همراه خستگی تجربه کردید باید به این عارضه مشکوک شوید. خستگی ناشی از حمله قلبی در زنان شایع تر است.

درواقع باید همیشه به بدن تان گوش دهید. این که یک خستگی را تجربه می کنید که سابقه نداشته است و به همراه آن یک ضعف عمومی و سایر علائم مانند تنگی نفس را هم حس می کنید بهتر است با پزشک تان تماس بگیرید. “جو استورک” می گوید احساس خستگی، سردرد و استرس چیزهایی هستند که ما در طول روز مدام آن ها را تجربه می کنیم اما اگر خستگی را به همراه نفس های کوتاه تر احساس کرید نباید این علائم را نادیده بگیرید.

  1. ضعف عمومی

جو استورک به عنوان یک پرستار معتقد است زمانی که متوجه شدید فرد در سلامت کلی خود دچار ضعف و بی حالی است باید بدانید که وضعیت قرمز است. در صورتی که دیگر علائم را نیز مشاهده کردید باید به یک پزشک خبر بدهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی