خانه » سبك زندگي » آشپزي و شيريني پزي » طرز تهیه ۷ نوع غذای رژیمی و کم کربوهیدرات در کمتر از ۱۰ دقیقه

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه ۷ نوع غذای رژیمی و کم کربوهیدرات در کمتر از ۱۰ دقیقه

loading...

این روزها همه به دنبال تهیه غذا هایی هستند که در کنار ارزش غذایی بالا در کمترین زمان آماده شده و خیلی وقت شان را نگیرد. امروز میخواهیم بهتون طرز تهیه غذا های کم کربوهیدرات که مواد غذایی محدودی داشته و در کمترین زمان نیز آماده می شود و در عین حال خوش طعم و لذیذ است را آموزش دهیم. در ادامه با ۷گنج همراه باشید.

غذای کم کربوهیدرات

  1. طرز تهیه تخم مرغ و سبزیجات در روغن نارگیل

این غذا یک وعده لذیذ و ایده آل برای صبحانه است که می توانید حتی هر روز از آن استفاده کرده و از آن خسته نشوید. این غذای کم کربوهیدرات شما را برای مدت طولانی سیر و بی اشتها نگه می دارد.

مواد لازم:

  • روغن نارگیل
  • اسفناج
  • سبزیجات منجمد مخلوط (هویچ، گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز)
  • ادویه جات
  • ترشی جات

دستورالعمل:

روغن نارگیل را در تابه ریخته و شعله را روشن کنید

سبزیجات یخ زده را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید تا یخش باز شود. اگر سبزیجات آب داشتن آب آن را دور ریخته و سبزیجات را داخل روغن قرار دهید.

پس از اینکه سبزیجات کمی تفت خوردند تخم مرغ ها را اضافه کنید. من در این مرحله ۳ تا ۴ تخم مرغ اضافه می کنم.

ادویه جات و به خصوص چاشنی های ترش مزه تان را اضافه کنید. من معمولا از یک مخلوط چندتایی از ادویه ها کمک می گیرم درحالی که استفاده از تنها نمک و فلفل هم طعم خوبی به این غذا می دهد.

می توانید اسفناج هم اضافه کنید که البته به میل خودتان بستگی دارد.

غذا را هم بزنید تا سرخ شود.

غذای کم کربوهیدرات

  1. طرز تهیه بال مرغ کبابی با سبزیجات و سالسا

مواد لازم:

  • بال مرغ
  • ادویه جات
  • برخی از سبزیجات
  • سالسا

دستورالعمل:

ابتدا بال مرغ ها را در ادویه غلتانده و اجازه دهید طعم بگیرد.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ روشن کرده و بال مرغ ها را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید.

زمانی که دیدید بال مرغ ها قهوه ای ترد شدند آن ها را از فر خارج کنید.

سبزیجات و سالسا را به بال مرغ اضافه کرده و میل کنید.

غذای کم کربوهیدرات

  1. طرز تهیه بیکن و تخم مرغ

بیکن می تواند برای سلامتی زیان بار قلمداد شود چرا که نوعی گوشت پردازش شده است. با این حال هنوز هم در دسته غذای کم کربوهیدرات جایگاه بالایی داشته و برای کاهش وزن مناسب است. من شخصا برای یکی دو بار در هفته خوردن گوشت خوک و تخم مرغ را ترجیح می دهم.

مواد لازم:

  • گوشت دودی
  • تخم مرغ

دستورالعمل:

بیکن را بخارپز یا سرخ کنید.

چند تخم مرغ را به غذا اضافه کرده و اجازه دهید در روغن یا چربی خود گوشت سرخ شوند.

می توانید در صورت تمایل برخی ادویه ها از جمله سیر، نمک دریایی و پودر پیاز را هم به این غذا اضافه کنید.

غذای کم کربوهیدرات

  1. طرز تهیه گوشت گاو به همراه فلفل

اگر کمی گوشت گاو دارید و می خواهید یک غذای سریع و خوش مزه درست کنید این دستور پخت به کارتان می آید. گوشت گاو با توجه به مقدار بالای پروتئینی که دارد یک غذای کم کربوهیدرات ایده آل است.

مواد لازم:

دستورالعمل:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خورد کنید.

روغن نارگیل را در تابه گرم کنید.

پیاز را اضافه کرده و تفت دهید

گوشت گاو را نیز به روغن اضافه کنید.

ادویه های دلخواه تان را اضافه کنید. کمی که تفت دادید اسفناج را هم اضافه کرده و هم بزنید.

فلفل را به غذا اضافه کرده و تفت دهید. می توانید از هر دو فلفل سیاه و قرمز و یا یکی از آن ها استفده کنید.

خوب غذا را هم بزنید تا سرخ شود سپس گوشت گاو را برش دهید.

غذای کم کربوهیدرات

  1. چیزبرگر، یک غذای کم کربوهیدرات خوشمزه

این یک وعده غذای خوشمزه است که هرگز از آن خسته نمی شوم. می توانید این غذای کم کربوهیدرات را به همراه انواع پنیرها و اسفناج میل کنید.

مواد لازم:

  • کره
  • همبرگر
  • پنیر چدار
  • پنیر خامه ای
  • سالسا
  • ادویه جات
  • اسفناج

دستورالعمل:

کره را در تابه گذاشته و حرارت دهید

همبرگر و ادویه جات را اضافه کنید

اجازه دهید همبرگر سرخ شود و در دقایق پایانی چند برش از پنیر چدار و پنیر خامه ای را روی آن قرار دهید.

شعله را خاموش کنید و در تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود.

اسفناج را آماده کرده و به عنوان سالاد در کنار همبرگر قرار دهید. می توانید برخی سبزیجات دیگر هم به اسفناج اضافه کنید

اگر می خواهید همبرگر آبدارتر شود می توانید از سالسا هم داخل تابه استفاده کنید.

غذای کم کربوهیدرات

  1. طرز تهیه سینه مرغ سرخ شده

من معمولا سینه مرغ نمی خورم اما مقداری از آن به همراه کره طعم خوبی پیدا می کنند.

مواد لازم:

  • کره
  • سینه مرغ
  • نمک
  • فلفل
  • پودر سیر
  • کاری
  • سبزیجات

دستوالعمل:

سینه مرغ را به قطعات کوچک تر تبدیل کنید.

کره را در تابه گذاشته و حرارت را روشن کنید.

تکه های مرغ را داخل تابه ریخته و تفت دهید.

ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید.

اجازه بدهید تا مرغ ترد و قهوه ای شود.

می توانید این غذای کم کربوهیدرات را با سبزیجات میل کنید.

  1. پیتزای گوشت تقلبی

اگر شما هم از عاشقان پیتزا هستید این غذای کم کربوهیدرات را از دست ندهید. این غذا به نظر من حتی طعم بهتری از پیتزا دارد.

دستور پخت این غذا بسیار آسان است و می توانید به میل خودتان به آن سبزیجات، قارچ و پنیرهای مختلف هم اضافه کنید.

مواد لازم:

  • پودر گوشت
  • گوشت گاو
  • سالسا
  • ادویه
  • پیاز
  • پودر سیر
  • پنیر خرد شده
  • بیکن

دستورالعمل:

پیاز را نگینی خرد کنید

مخلوط گوشت گاو، سالسا، پیاز و ادویه را در یک ظرف روی حرارت بگذارید تا بپزد.

بعد از پخته شدن مخلوط پنیر خرد شده را اضافه کنید.

بیکن را در مرحله آخر به مخلوط اضافه کنید.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان بدهید تا پنیر و بیکن ترد شوند.

 

مطالبی دیگری که بهتون پیشنهاد میدم حتما مطالعه کنید :

طرز تهیه سوپ شیر

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای

loading...
کانال تلگرام هفت گنج