آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي سفره آرايي و تزيين غذا مطالب اختصاصي

طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم + ايده هاي تزيين

در اين پست از 7 گنج ، طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم در تهيه آن را براي علاقمندان توضيح داده ايم و همچنين مدلهاي بسيار زيبا از تزيين ژله تخم مرغي را به همراه روش كار برايتان توضيح داده ايم .با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين پست از 7 گنج ، طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم در تهيه آن را براي علاقمندان توضيح داده ايم و همچنين مدلهاي بسيار زيبا از تزيين ژله تخم مرغي را به همراه روش كار برايتان توضيح داده ايم .با ما همراه شويد…

ژله تخم مرغي

مواد اولیه :

ژله…………………………….چند بسته
تخم مرغ………………………..به تعداد لازم

روش تهيه ژله تخم مرغي ساده:

در دو طرف تخم مرغ را با سنجاق قفلی سوراخ کوچکی ایجاد کنید.

ژله تخم مرغي

 

 

 

 


یک سوراخ را بزرگتر کنید و از سوراخ دیگر داخل تخم مرغ فوت کنید تا زرده و سفیده از آن خارج شوند.

ژله تخم مرغي

 

 

 

 


حالا نوبت اين است كه پوست تخم مرغ ها را تميز كنيد. براي اين كار ميتوانيد به چند روش عمل كنيد:
1- ميتوانيد پوست تخم مرغ را در آب جوس بجوشانيد.
2- روش ديگر اين است كه داخل تخم مرغ را خوب بشوید و چند ساعت در آب و یک قطره مایع ظرفشویی قرار دهید. سپس دوباره تخم مرغ ها را خوب بشویید. بگذارید تا خشک شود.
زمانی که تخم مرغ ها را تمیز کردید یک سوراخ آنها را با چسب نواری محکم ببندید.

طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم + ايده هاي تزيين / 7anj.ir

 

ژله تخم مرغي

 

 

سپس آنها را داخل یک شانه تخم مرغ بچینید به صورتی که سمت چسب دار آن رو به پایین باشد. مرحله خالی کردن و شستشو را برای همه تخم مرغ ها تکرار کنید.
ژله را طبق دستور روی بسته آماده کنید و نوک یک قیف شیرینی پزی را داخل سوراخ بالایی تخم مرغ ها فرو کنید و ژله را داخل آن بریزید تا تخم مرغ پر شود. ژله داغ خواهد بود پس با احتیاط بریزید که تخم مرغ سر ریز نکند.

 

ژله تخم مرغي

 

 

شانه تخم مرغ را داخل یخچال قرار دهید و تا موقعی که ژله کاملاً بگیرد حداقل سه ساعت در یخچال قرار دهید. زمانی که سفت شدند تخم مرغ ها را بشکنید و نوش جان کنید.

یک لایه نازک از پوست تخم مرغ به ژله چسبیده است آن را هم جدا کنید.
ژله تخم مرغي

طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم + ايده هاي تزيين / 7anj.ir

نكات مهم:

  • ژله باید غلیظ باشد تا به راحتی از پوسته جدا شود.
  • ميتوانيد براي راحتي كار وقتي ژله ها آماده شدند  چند لحظه آنها را در آب ولرم قراردهید سپس به آرامی پوسته تخم مرغ را جدا کنید
  • اگر جا تخم مرغی در دسترس نداشتید تخم مرغ ها را داخل یک استکان کوچک قراردهید.
  • پس از ریختن ژله در پوسته تخم مرغ با یک دستمال مرطوب پوسته تخم مرغ را تمییز کنید تا چسبندگی نداشته باشد. زیرا موقع جدا کردن تخم مرغ از جا تخم مرغی ممکن است بچسبد و موقع جدا کردن تخم مرغ ها بشکنند.

ايده هاي تزيين ژله تخم مرغي:

ژله تخم مرغي چند لايه:

می توانید ژله ها را لایه به لایه بریزید به این صورت که اول رنگ سبز را بریزید. در یخچال بگذارید سفت که شد رنگ قرمز را بریزید و دوباره در یخچال قراردهید و بعد رنگ دیگر تا جایی ادامه بدهید که تخم مرغ گنجایش آن را دارد. در اين صورت نياز به زمان بيشتري خواهيد داشت.
ژله تخم مرغي رنگين كماني
ژله تخم مرغي چند لايه
ژله تخم مرغي

طرز تهيه ژله تخم مرغي به همراه نكات مهم + ايده هاي تزيين / 7anj.ir

ژله تخم مرغي با تزيين پاستيل:

یا از پاستیل استفاده کنید زمانی که داخل تخم مرغ ها را را پر کردید بگذارید داخل یخچال کمی که فرم گرفت یعنی به غلظت سفیده تخم مرغ که رسید پاستیل را به آرامی داخل تخم مرغ قراردهید.می توانید برای هر تخم مرغ از یک نوع پاستیل استفاده کنید و تخم مرغ شانسی آماده کنید. تکه های پاستیل دو رنگ را خرد کنید و داخل تخم مرغ را پر کنید.

ژله تخم مرغي خرده شيشه:

ميتوانيد از تلفيق ژله تخم مرغي و خرده شيشه استفاده كنيد . در اين صورتلازم است ابتدا چند رنگ ژله آماده كنيد و بعد از آماده شده به ابعاد كوچك در آورديد و آهسته داخل پوسته هاي تخم مرمغ را با اين ژله ها پر كنيد و بعد مايع ژله ( ترجيحا به رنگ شفاف) را روي آنها ريخته و پوسته را پر كنيد.
نكته: براي اين كه كارتان زيباتر از آب در بيايد سعي كنيد از تضاد رنگ ها بهره بگيريد.همانطور كه مشاهده ميكنيد در تصاوير زير به اين موضوع چندان دقت نشده است .
ژله تخم مرغي خرده شيشه
ژله تخم مرغي

ژله تخم مرغي با تزيين ميوه:

ميتوانيد از تكه هاي ميوه نيز استفاده كنيد. مثلا ميتوانيد براي شب يلدا از دانه هاي انار استفاده كنيد و داخل پوسته تخم مرغ را پر كنيد و بعد مايع ژله را بريزيد.
نكته: اگر در تزيين زير از  پودر ژله آلوئه ورا استفاده ميشد خيلي زيباتر از آب در مي آمد.
ژله تخم مرغي ميوه اي

ژله تخم مرغي چند لايه با تزيين ميوه:

يا اينكه ميتوانيد ابتدا از يك رنگ مايع ژله استفاده كنيد  و تا نصف پوسته را پر كنيد و در يخچال بگذاريد . وقتي گرفت آنرا بيرون آورده و دانه ها و يا تكه هاي ميوه را اضافه كنيد و روي آن از يك رنگ ديگر مايع ژله استفاده كنيد به اين ترتيب ژله اي 2 رنگ با تزيين ميوه خواهيد داشت.
ژله تخم مرغي

ژله تخم مرغي با سياهدانه يا تخم شربتي و …

دانه هاي ريز مشكي نيز جلوه بسيار زيبايي به ژله شما خواهند داد و دردسر كمتري نسبت به تزيينتا ديگر دارند. براي اين كار تنها كافي است قبل و يا بعد از پر كردن پوسته تخم مرغ از دانه هاي مورد نظر استفاده كنيد…
ژله تخم مرغي

گردآوري و نوشته شده توسط گروه 7 گنج

اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري تنها در صورت ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز مي باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی