دكوراسيون و چيدمان هنر در خانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک با 12 راهکار خلاقانه

تقویم فارسی اندروید

این که شما یک آشپزخانه کوچک دارید دلیل نمی شود که نتوانید یک طراحی زیبا و کارآمد برای آن داشته باشید. این ایده های هوشمندانه به شما ثابت می کند که نیازی نیست فداکاری کنید و از وسایل مورد نیازتان بگذرید تنها به این دلیل که در آشپزخانه کوچک تان فضای کافی ندارید. با این ایده های جالب ، طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود را دگرگون کنید ! با ما همراه باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

آویختن تابه و قابلمه

یکی از ایده های جالب طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک این است که به جای آنکه فضای ارزشمند کابینت آشپزخانه کوچک تان را اِشغال کنید از این روش ساده استفاده نمایید. می توانید از دیوارهایی که مورد استفاده تان نیست برای آویزان کردن وسایل تان بهره ببرید. از بالاترین نقطه، ظروف بزرگتر را بچینید سپس ظروف متوسط و در آخر ظروف کوچکتر را آویزان نمایید و کار را به اتمام برسانید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

جا به جا کردن وسایل

همانند عکس، به جای قرار دادن حوله و دستمال آشپزخانه در این دست فضاها، وسایل جاگیر را با آنها جا به جا کنید. درهای تابه و قابلمه اغلب دست و پاگیر هستند اما با این روش می توانید از شرشان خلاص شوید و فضای بیشتری در کابینت ایجاد کنید. این یکی دیگر از ایده های جالب طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است.

آشپزخانه کوچک

عیان کردن تخته برش

اگر کابینت های آشپزخانه کوچک تان فضای کافی نداشته باشد ناچارید از برخی وسایل تان به عنوان دکور استفاده کنید. تخته های برش از جمله این موارد هستند که آویختن شان روی دیوار آشپزخانه می تواند زیبا هم باشد و آشپزخانه را از آشفتگی نجات دهد.

آشپزخانه کوچک

ساخت نیمکت جادار

برای میز صبحانه نه تنها نیمکت به نسبت صندلی فضای کمتری می گیرد بلکه می توانید در فضای داخل نیمکت، اقلامی را که کمتر استفاده می کنید پنهان کنید. وسایلی مانند سفره و رومیزی برای پنهان کردن در این فضا مناسبند.

آشپزخانه کوچک

میز تاشو

اگر دوست دارید شام و ناهار را در آشپزخانه میل کنید اما فضایی برای یک میز بزرگ ندارید می توانید از میز تاشو استفاده کنید. هر وقت که به میز نیازی ندارید می توانید آن را جمع کنید و در این حالت هم به عنوان فضایی برای قرار دادن وسایل اندک از آن بهره ببرید.

آشپزخانه کوچک

اضافه کردن کانتر

با افزودن یک کانتر یا پیشخوان و خریدن چند نیمکت کوچک می توانید فضایی راحت برای خوردن صبحانه در آشپزخانه کوچک تان ایجاد کنید.

آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه

قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. رنگ های روشن می توانند حس باز بودن و بزرگ بودن فضا را القا کنند.

آشپزخانه کوچک

استفاده از دیوارهای خالی

طبقه بندی نه تنها می تواند از فضای خالی دیوار بهره وری کند بلکه می تواند بسیار زیبا و شیک باشد. این کار هم شما را از بی نظمی نجات می دهد و هم در طراحی های مدرن بسیار استفاده می شود. این طاقچه های زیبا برای ادویه، حبوبات، و ظروف کوچک فضایی بسیار مناسب هستند.

آشپزخانه کوچک

نصب قفسه

اگر شما در آشپزخانه، دیوارهای بزرگ ندارید می توانید بالای کابینت و گاز روی فضای خالی دیوار از چند طبقه چوبی کوچک استفاده نمایید. این کار هم به آشپزخانه نظم می دهد و هم ادویه های مورد نیازتان همیشه در دسترس اند.

آشپزخانه کوچک

استفاده از جزیره چرخدار

اگر آشپزخانه تان آنقدر فضا دارد که می توانید از یک جزیره چرخ دار استفاده کنید برای سفارش دادنش معطل نکنید. قابل حمل بودن آن به دردتان می خورد و هر جا که بروید می توانید مجددا از آن استفاده کنید. جزیره در آشپزخانه به عنوان میز کار شما استفاده می شود.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

استفاده از فضاهای غیر قابل استفاده برای شام و ناهار

نیمکت و میزهای باریک می توانند گزینه های مناسبی برای ایجاد یک فضای مناسب برای صرف شام و ناهار باشند آن هم در قسمتی از آشپزخانه که بلااستفاده رها شده است.

آشپزخانه کوچک

استفاده از سقف

همانند عکس می توانید از تخته های چوبی در آشپزخانه استفاده کنید و ظروف جاگیرتان را به آن آویزان نمایید. بدین شکل هم از فضای بالا و پایین تخته استفاده کرده اید و هم زیبایی بصری خاصی به آشپزخانه کوچک تان بخشیده اید. این آخرین پیشنهاد ما از بکارگیری ایده های جالب طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است.

آشپزخانه کوچک

برای مشاهده مطالب بیشتر در مورد دكوراسيون و چيدمان میتوانید اینجا کلیک کنید.

ایده هایی جالب برای تزیین و دکور خانه با وسایل ساده

مدل های بی نظیر کفپوش ۳ بعدی

مدل های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

منبع : goodhousekeeping

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی