ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

شیوه درست بحث و استدلال کردن راز زندگی موفق زوج ها

تقویم فارسی اندروید

اگر شما معمولا خاموش می مانید و علاقه ای به حرف زدن در خصوص مشکلات تان ندارید تعجب نکنید که به زودی رابطه شما به نابودی بگراید. این یک روند قطعی است.

به تازگی یک نظرسنجی در هند نشان داد که افراد متاهل که عادت دارند اتفاقات و رخدادها را استدلال کرده و با هم حرف بزنند می توانند در بسیاری از موراد کنترل روابط شان را به دست بگیرند. آن ها می گویند که 44 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ، زندگی موفق تری داشتند و معلوم شد که این ها عادت دارند با هم حرف زده و مشکلات شان را تحلیل کنند. برای این روند حداقل یک بار در هفته فرصتی برای حرف زدن وجود دارد.

تحقیقات دیگر در این زمینه نیز نشان داده است که ویژگی بارز زوج های موفق همین حرف زدن و ارتباط برقرار کردن شان با هم است که در آن در خصوص زندگی و رفتارشان استدلال کرده و یکدیگر را قانع می کنند. با 7گنج همراه باشید.

زوج هایی که استدلال می کنند

استدلال برای یک رابطه سالم

اول باید توجه کنید که تفاوت هایی بین جنگیدن و استدلال کردن وجود دارد. بحث کردن باید به شیوه درست و سالم انجام شود. در واقع سریع ترین قاتل رابطه این است که اجازه دهید احساسات شما در کلام تان یورش بیاورند. اگر حس می کنید درون شما یک بمب در حال انفجار است بهتر است از حرف زدن اجتناب کنید و ابتدا سعی کنید خودتان را آرام کنید. در زمان عصبانیت شاید حرف هایی بزنید که یک دقیقه بعد از گفتن آن ها پشیمان شوید. پس مراقب احساسات غلیان کرده خود باشید.

صادقانه بگویم. استدلال کردن تنها بخشی از رابطه پرتنش و جذاب است. اگر می توانید با همسرتان حرف زده و استدلال کنید به این معنی است که هنوز صاحب یک عشق زنده در قلب خود هستید . در واقع در یک مقاله از استار تریبون آمده است که که زوج هایی که تا 60 سال توانسته اند روابط شان را پایدار و سالم نگه دارند از جمله خصوصیات شان این است که همیشه با هم موافق نیستند. و در کنار آن راه ابراز مخالفت خود را نیز می دانند و می توانند به راحتی و بدون جنجال با هم حرف بزنند.

اگر دوست دارید که ازدواج با دوام و پایداری داشته باشید باید سعی کنید همیشه کار درست را انجام دهید. باید یاد بگیرید که با چالش های زندگی تان چگونه مواجه شده و آن ها را حل بکنید.

بسیاری از مشاوران خانواده سعی می کنند به مراجعان خود نحوه بحث کردن درست را به فرد بیاموزند. زمانی که فرد راه بحث کردن درست را بیاموزد می توانند با خیال راحت به آینده رابطه شان امیدوار باشند. اگر وارد یک رابطه شده اید که در هر اتفاق و رخدادی به جای حرف زدن و استدلال کردن یک روند ناراحت کننده پر از تحقیر و ناسزا و ناراحتی و یا تنش های دیگر عصبی همراه است باید بدانید که یک نفر یا هر دو نفر شما در نحوه بیان نظراتش و یا کنار آمدن با نظرات مخالف طرف مقابلش مشکل جدی دارد و اگر برای برطرف کردن آن اقدام نکند قطعا آینده خوبی در انتظارش نیست.

بحث کردن هم می تواند یک مهارت باشد که می توانید آن را یاد گرفته و بیاموزید. اگر هنوز در بحث کردن و طریقه بیان نظرات مخالف تان یا پذیرش نظرات مخالف طرف مقابل تان مشکل دارید ما در ادامه چند نکته برای تان داریم که می تواند در درمان این مشکل به شما کمک کند.

  1. خشم را به رابطه تان راه ندهید

نباید به خودتان اجازه دهید که خشم بین شما و همسرتان حکم فرما شود. اگر حس می کنید عصبانی و پرخاشگرید بهتر است کمی در فضای باز قدم زده و آرام شوید.

  1. همدیگر را هم سطح هم بدانید

این خیلی مهم است که همسران و افرادی که در یک رابطه هستند خود با هم برابر و مساوی بدانند. اگر در پی این باشید که برتری خود را به همسرتان ثابت کرده و او را مغلوب کنید حتی وقتی موفق شدید آینده خوبی در انتظار رابطه شما نخواهد بود. باید همیشه این خط فکری را دنبال کنید که نظر هر دوی شما به یک اندازه مهم است و همچنین حفظ اعتماد به نفس شریک زندگی تان و تقویت آن به بهتر بودن او و در نتیجه بهتر بودن رابطه تان کمک می کند.

  1. با مهارت استدلال کردن همدیگر را به چالش بکشید

همسرانی که یکدیگر را به چالش می کشند با هم رشد می کنند. مهم نیست که کدام یک از شما راه درست خلاصی از این چالش را پیدا کند. رابطه ای که در آن زن و شوهر ، خود و طرف مقابل شان را در مسیر بهتر شدن و رشد کردن قرار می دهند زندگی بهتری دارند. شما در این چالش ها می توانید تجربیات ارزشمندی کسب کنید. یاد می گیرید که گاهی از دست دادن برخی چیزها در مقایسه با هدف تان در مسیر حفظ رابطه اهمیتی ندارد. یاد می گیرید که گاهی باید به جای برنده شدن تنها سازش کنید و همچنین خواهید آموخت که در حل مشکلات چگونه با همسرتان مثل یک تیم کامل عمل کرده و درکنار هم باشید.

اگر شما هم یک رابطه سالم می خواهید بهتر است مهارت استدلال کردن را در خود پرورش داده و به جای مبارزه با همسرتان حرف زدن را یاد بگیرید.

البته اگر در حین حرف زدن کمی تندی کردید و کار به بحث کردن کشید، نگران نباشید. تنها این نکته را در نظر داشته باشید شما شریک قلب هم هستید و هیچگاه نباید مقابل هم قرار بگیرید. بحث کردن هم اگر صلح آمیز باشد می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی