خانه » سلامت » رازهای موفقیت در مدیتیشن ، حیوانات شما در مدیتیشن از شما جلوتر هستند.

تبلیغات

روانشناسي و سلامت روان سلامت

رازهای موفقیت در مدیتیشن ، حیوانات شما در مدیتیشن از شما جلوتر هستند.

موفقیت در مدیتیشن برای خیلی ها یک دغدغه و هدف است. آن ها سعی می کنند خود را با انجام کارهای مختلف به مدیتیشن و مراقبه عادت دهند در حالی که این رفتار به طور طبیعی در ذات سگ ها و گربه ها وجود دارد و حتی آن ها این توانایی را داند که مراقبه را بهتر از ما انسان ها انجام دهند.

آیا تا به حال یک سگ یا گربه را از نزدیک نگاه کرده اید؟ آن ها می توانند برای زمان های طولانی یک جا بنشینند و فقط به یک نقطه خیره شوند. درحالی که نیازی ندارند که فکر کنند برای صبحانه چه چیزی باید بخورند، آیا می توانند اجاره خانه شان را سر وقت پرداخت کنند یا خیر. حتی به این فکر نمی کنند که در جای مناسبی دستشویی کنند یا خیر. آن ها هیچ دغدغه ای ندارند نتیجتا هیچ مشغله فکری هم ندارند.

مراقبه برای آرام شدن و رها شدن ذهن تان از هر دغدغه ای که فکرش را بکنید موثر است. همچنین لازمه آن نیز این است که ذهن تان را از هر فکری آزاد کنید. دیگر به دغدغه های مالی ماه آینده تان فکر نکنید و نگران وعده غذای ناهارتان نباشید. باید برای مدتی هیچ فکری نکنید. درست شبیه کاری که گربه و سگ تان در هر ساعت و هر روز انجام می دهند.

مطمئنا این تقصیر شما نیست که انسانید و دغدغه ها و مشغولیت های فکری دارید چرا که مسئولیت دارید اما می توانید از قدرت تفکرتان کمک گرفته و سعی کنید از پت های تان برای مراقبه الگو برداری کنید. در ادامه با ۷گنج همراه باشید تا ۶ رفتار که باید برای موفقیت در مدیتیشن باید به آن ها دست پیدا کنید را به شما نشان دهیم. همچنین شما می توانید در این مسیر پت های تان را الگو قرا دهید.

رازهای موفقیت در مدیتیشن

شما نگران هستید

اضطراب یکی از عواملی است که جلو آرامش و راحتی تان را می گیرد. نگرانی و اضطراب به تحریک پذیری شما دامن زده و باعث می شود که به هر اتفاقی بیشتر واکنش نشان دهید و یا به عبارتی از هر اتفاقی تاثیر بپذیرید. ممکن است به اندازه یک کهکشان ترس و سوال و حس ناامنی را برای تمام روز با خود حمل کنید و نتوانید با آن کنار بیایید. با این وجود چگونه می خواهید مدیتیشن انجام دهید؟ بهتر است نگرانی را کنار بگذارید درست مانند یک گربه که هیچ چیز برایش مهم نیست و جوری به برخی چیزها بی اعتناست که انگار اصلا وجود ندارند. شما هم می توانید برای نیم ساعت در روز بی اعتنایی گربه ها را تقلید کنید؟

نمی توانید بخوابید

وقتی نتوانید بخوابید و یا نتوانید خوب بخوابید احساس خیلی بدی خواهید داشت. مغزتان کند شده و احساس بی مصرف بودن می کنید همچنین اغلب تمایلات غذایی آسیب رسانی هم دارید. برای اینکه بتوانید برای موفقیت در مدیتیشن آرامش داشته باشید؛ باید بتوانید خوب بخوابید. با خواب خوب بر استرس و افسردگی تان غلبه کرده و خود را برای یک مراقبه باکیفیت آماده کنید. سعی کنید جوری بخوابید که انگار یک بچه گربه بازیگوش و خسته و بی دغدغه هستید.

مشغولیت مداوم

شما همیشه کارهایی برای انجام دادن و فکر هایی برای مشغول شدن به آن ها دارید. انقدری که حتی موقع غذا خوردن هم شاید نتوانید فقط روی غذایی که می خورید تمرکز کنید. همین موضوع کم کم تمرکز کردن را برای تان سخت می کند؛ وقتی نتوانید تمرکز کنید مراقبه هم برای تان آسان نیست. برای موفقیت در مدیتیشن توصیه ما به شما این است که حتی شده برای یک مدت کوتاه مشغولیت های تان را کنار گذاشته و به آن ها فکر نکنید. حداقل می توانید با تمرکز غذا بخورید و یا کمی قبل از خواب کاملا کارهایتان را کنار بگذارید. برای شروع یک مراقبه ۱۰ دقیقه ای می تواند توانایی تان را برای متمرکز بودن و دور شدن از مشغولیت ها بالا ببرد.

اعتماد به نفس پایین

اگر فکر می کنید که شایسته آنچه دارید نیستید یا بدتر، فکر می کنید که شایسته یک زندگی بهتر نیستید، باید کمی بیشتر برای خودتان وقت بگذارید. مراقبه بهترین راه برای پذیرش خودتان و بالا بردن اعتماد به نفس تان است. با تمرینات مدیتیشن می توانید کم کم خودتان را همانطور که هستید قبول کرده و بپذیرید که استحقاق شاد بودن را دارید. سگ شما هم قطعا اعتماد به نفس بالایی دارد  اگر این طور نبود مدام خواسته هایش را از شما طلب نمی کرد و نمی خواست برایش وقت بگذارید. می توانید شور و شوق زندگی و ارزش گذاشتن به خود را از پت های تان یاد بگیرید.

احساس خستگی برای تمام وقت جلو موفقیت در مدیتیشن را می گیرد

شما زیاد می خوابید اما باز هم وقتی بیدار می شوید احساس خستگی می کنید. علت این امر می تواند هر چیزی باشد. استرس، افسردگی یا هر چیز دیگری که خوابیدن را برای تان سخت کند. باید سعی کنید ذهن تان را از نو تنظیم کنید. گاهی کمی وقت گذاشتن برای تفکر در صبح یا قبل از خواب کمک می کند تا دلیل ناراحتی تان را پیدا کرده و سعی کنید فشار وارده به ذهن تان را کمتر کنید.

کارهای روزمره به شما لطمه می زنند

پت ها حق دارند در مراقبه از ما بهتر باشند چرا که مجبور نیستند به اداره بروند و ساعت های طولانی روی صندلی بنشینند. یا مجبور نیستند برای چت کردن از یک کیبرد باریک استفاده کنند و شانه های شان را به سمت آن خم کنند. آن ها مدام روی زمین می نشینند، روی مبل لم می دهند و هر وقت از خوابیدن زیاد یا بازیگوشی خسته شدند با چند حرکت کششی فشار را از روی عضلات شان برمی دارند. خب ما نمی توانیم کارهای روزمره مان را تعطیل کنیم ولی این شانس را داریم که با انجام برخی کارها مشکلات عضلانی خود را برطرف کنیم. مثلا می توانید به کلاس یوگا بروید و یا حتی چند حرکت کششی و اصلاحی ساده یاد بگیرید تا در وقت های آزادی که بین کارهای تان دارید از آن ها استفاده کنید.

مطالعات نیز نشان داده است که مدیتیشن می تواند یک راهکار عالی برای تسکین درد باشد. با مراقبه می توانید مشکلات درونی تان را بهبود بخشیده و بدون نیاز به دارو خود را درمان کنید.

تنها کافی است تنها به یک اتاق رفته و کمی بنشینید. تنها ۲۰ دقیقه وقت هم کافی است. چشمان تان را ببیندید و روی نفس های تان تمرکز کنیدو فراموش نکنید که مدیتیشن تنها مختص نخبگان یوگا نیست بلکه هرکسی می تواند برای موفقیت در مدیتیشن تلاش کند و به سادگی هم به آن دست یابد. پت های ما در لحظه زندگی می کنند. دغدغه فردا و دیروز را ندارند و حتی به هیچ چیز جز همین لحظه فکر نمی کنند، پس چرا ما نتوانیم.

loading...
کانال تلگرام هفت گنج