سلامت سلامت جسمي

جلوگیری از پیر شدن با چند توصیه ضد پیری

تقویم فارسی اندروید

از کرم های ضد چروک گرفته تا روش های مختلف جراحی ، چیزهایی هستند که با بالا رفتن سن طرفداران زیادی پیدا می کنند. مردم میل عجیبی برای پنهان کردن علائم و نشانه های پیری دارند. منتها اثربخشی محصولات ضد پیری هم متفاوت است. همچنین زمینه عملکردشان نیز با هم فرق می کند. بعضی از این روش ها مستلزم پرداخت هزینه های کلان هستند و تنها تا مدتی اثرشان با شما می ماند. با این حال برخی از کارها نیازی به پرداخت حتی یک اسکناس ندارند و تنها کمی تغییر در شیوه زندگی تان را می طلبند.

بر اساس تجزیه و تحلیل های نتایج 73 مطالعه و نظریات منتشر شده در مجله روانشناسی بولتن ، سالمندانی که شیوه زندگی شان را به سمت زندگی مثبت تغییر دهند و از روال روتینی که همه درگیر آن هستند فاصله می گیرند، سلامت جسمی و روانی بیشتری دارند. این خاصیت های  ضد پیری از علائم افسردگی کم کرده و روابط اجتماعی قوی تر و طول عمر را برای شان به همراه دارد.

در این مقاله از 7گنج چند  توصیه ضد پیری را باهم مرور میکنیم. شما می توانید با چند تغییر کوچک در شیوه زندگی تان تا حد قابل توجهی از پیری جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

10 توصیه ضد پیری

توصیه های ضد پیری

لری ماتسون یکی از نویسندگان کتاب “Live Young, Think Young, Be Young…At Any Age.” معتقد است حتی جوان ماندن نیازمند این نیست که هر روز به ورزشگاه بروید و روی نیروی فیزیکی تان کار کنید. هر چند که این هم پیشنهاد خوب و احتمالا بدون ضرری است. او معتقد است تغییرات ساده مانند توجه به وضعیت سلامتی خود، پیاده روی و غیره هم می تواند تفاوت زیادی در زندگی شما ایجاد کند. باید یاد بگیرید که چگونه با این تغییرات کوچک شیوه زندگی تان را برای همیشه عوض کنید.

  • استرس خود را مدیریت کنید: سطوح بالای کورتیزول که ناشی از استرس مزمن است می تواند به اختلال متابولیک و افزایش التهاب منجر شود. نفس عمیق، تمرین های ذهنی و یک مدیتیشن روزانه از ساده ترین راه های مدیریت استرس هستند.
  • سیگار کشیدن: پیوند عمیقی که بین سیگار و بیماری های قلبی و سرطان وجود دارد بر هیچ کس پوشیده نیست. اما مطالعات اخیر روی دوقلوها نشان داده است که چهره افراد سیگاری دچار پیری و چروکیدگی بیشتری می شود. در صورت این افراد نشانه های پیری از جمله چروک های کنار لب ها و پلک های بالایی و خطوط قابل رویت اطراف بینی و دهان و همچنین افتادگی پلک های بالایی و کیست های زیر چشم بیشتر نمود می کنند.
  • ماتسون می گوید: بیشتر مردم از تاثیر ذهن بر زندگی شان غافل هستند در حالی که تحقیقات گسترده ای اهمیت این موضوع را فاش کرده است. برای کسانی که ذهنیت منفی و سردی از زندگی دارند ایجاد یک زمینه ذهنی متعادل تر قطعا کمک بیشتری به آن ها می کند.
  • کمتر در معرض مواد شیمیایی باشید: مواد شیمیایی در بیشتر زمینه ها کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که نمی توانید آلودگی و دود کارخانه ها و خودروها را به تنهایی کم کنید و یا راهی برای کم کردن اثرات مخرب آن ها پیدا کنید ولی می توانید در خانه خودتان کمتر در معرض این آلودگی ها قرار بگیرید. برای مثال می توانید یک تصفیه کننده آب تهیه کنید. از مواد پاک کننده آئروسل کمتر استفاده کنید. مواد شیمیایی مستعمل در مواد غذایی و محصولات آرایشی را بشناسید و با آگاهی آن ها را استفاده کنید.
  • از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید: تحقیقات در خصوص اثرات الکل متناقض است. اما یک موضوع کاملا مشهود است. مصرف الکل به خصوص مصرف زیاد آن سلامت و صد البته جوانی و زیبایی شما را هدف قرار می دهد.
  • برخی از دستورالعمل ها: خیلی از افراد سالخورده مدام دارو مصرف می کنند. این داروها می توانند عوارض جانبی زیادی داشته باشند. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف بسیاری از داروها می توانند باعث افزایش خطرات سلامتی برای افراد باشند. با تجویز هر نسخه این خطرات بیشتر می شوند.
  • تغذیه سالم: به رغم رژیم های غذایی پیچیده مفاهیم اصلی غذاها نسبتا ساده هستند. میوه ها و سبزیجات و دانه های کامل و پروتئین های ناب را فراموش نکنید. همین. همچنین سعی کنید در اول راه نیمی از لذت های غذا خوردن که به شما صدمه می زنند را کنار بگذارید. سپس عادت های سالم غذایی را جایگزین آن بکنید.
  • ذهن تان را تمرین دهید: مانند بسیاری از ورزش ها ، ورزش های روانی هم می توانند از اثرات پیری جلوگیری کنند. ماتسون می گوید: همانطور که مسن تر می شویم بدون آنکه بدانیم کمتر از ذهن مان استفاده می کنیم. معمولا به یک کار روتین پناه برده و همان را انجام می دهیم و از بخش های مختلف مغزمان نیز استفاده نمی کنیم. این روند به سلامت وپویایی مغز صدمه می زند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی