خانه » سلامت » توصیه برای شروع مدیتیشن مخصوص مبتدی ها

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

روانشناسي و سلامت روان سلامت

توصیه برای شروع مدیتیشن مخصوص مبتدی ها

loading...

شروع مدیتیشن مخصوص مبتدی ها

همه می دانیم مدیتیشن یک لیست باورنکردنی از مزایا و فواید مختلف برای ما دارد. از نظر فیزیکی مغز با افزایش ماده خاکستری می تواند برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس خود گام بردارد. این عمل باستانی و کهن از دیرباز تاکنون برای بهبود سلامت جسمی و روحی ما توصیه شده است.

با وجود مزایای زیادی که خیلی از ما آن ها را می شناسیم، خیلی از افراد جسارت شروع آن را ندارند. همچنین عده ای بعد از شروع آن خیلی زود انگیزه خود را از دست می دهند و دیگر آن را ادامه نمی دهند. با اینکه برای مدیتیشن تنها چند دقیقه زمان و یک جای ساکت لازم است.

برای اینکه بتوانید خود را به مدیتیشن عادت دهید راه های زیادی وجود دارد. در این مقاله از ۷گنج با ما باشید تا ۵ توصیه برای شروع مدیتیشن برای تان داشته باشیم.

توصیه برای شروع مدیتیشن مخصوص مبتدی ها

  1. با تمرکز حواس شروع کنید

برای مدیتیشن مجبور نیستید که حتما چهار زانو نشسته و چشمان تان را ببندید. فرم ساده تر مراقبه این است که تنها با تمرکز حواس برای چند دقیقه از روز به هیچ چیز فکر نکنید.

برای شروع می توانید ۱۰ بار در روز سعی در تمرکز حواس داشته باشید. ذهن تان را خالی کنید و تنها به یک چیز فکر کنید. قابلیت تمرکز را در خودتان توسعه دهید.

  1. تمرین برای نفس عمیق

در مدیتیشن تنفس عمیق می تواند یک شروع برای آغاز باشد. با تنفس عمیق می توانید ذهن و بدن تان را آرام کرده و تنش را از خودتان دور کنید. درواقع در این مرحله باید آگاهانه نفس بکشید.

باید از طریق بینی دم بگیرید و از طریق دهان بازدم خود را خارج کنید. همچنین روی حرکات شکم و قفسه سینه هم تمرکز کنید تا درست انجام شوند. مطمئن شوید که هوا کاملا از ریه تان تخلیه شده و باز از نو هوا بگیرید.

  1. بدن تان را آزاد کنید

در مدیتیشن توصیه می شود که روی بخشی از بدن تمرکز کنید تا حواس تان پرت نشود. معمولا انگشت کوچک یا بالای سر را توصیه می کنند. می توانید به جای اینکه به آن ها نگاه کنید تنها روی آن تمرکز کنید. همچنین در مدیتیشن باید بدن تان را شل کنید و هر گونه تنش و فشاری را از خود دور کنید. به همین دلیل توصیه می شود که تمرکز روی بخشی از بدن و همچنین شل کردن عضلات را با هم انجام دهید.

می توانید روی بخش به بخش بدن تان تمرکز داشته باشید و به نوبت عضلات خود را شل کنید. به عبارتی اول روی یک بخش از بدن تان تمرکز کرده و سعی کنید عضلات تان را شل کنید و بعد به سراغ یک بخش دیگر بروید. تا تمام شدن این مرحله تمام عضلات تان منبسط شده اند.

  1. به سراغ یک راهنمای مدیتیشن بگردید

خیلی از مردم نمی دانند که چگونه برای شروع مدیتیشن و ادامه آن کار کنند. آن ها مدام نگران این هستند که چیزی را اشتباه انجام دهند و یا فراموش کنند. اغلب نیز این اتفاق می افتد. در این مواقع تنها یک هدفون و گوشی همراه می تواند به شما کمک کند. می توانید به کمک این ابزار به صدای یک راهنمای مدیتیشن گوش دهید.

با یک جستجوی ساده در گوگل یا یوتیوب می توانید به صورت رایگان یکی از اپلیکیشن های مراقبه را دانلود کنید. این برنامه برای مبتدیان هم پیشنهادات خوبی دارد.

  1. با یک مربی کار کنید

در نهایت هیچ چیز جای یک معلم را نمی گیرد. بهترین گزینه برای کسانی که نیاز به شکل های حرفه ای تری از مدیتیشن را دارند کمک گرفتن از یک مربی در این زمینه است.

loading...
کانال تلگرام هفت گنج